![]() |
Vergelijking laptops
Hoi,
Binnenkort ga ik een laptop aanschaffen, ik kan processors zonder de benoeming "intel pentium..." totaal niet inschatten. Nu kan ik ook zien dat de 2e een stuk beter is, maar is hij het prijsverschil waard? Ik heb hem niet nodig voor zware applicaties ofzo, gewoon fijn snel dingetje. Hij zou moeten kunnen aangesloten op een gedeeld internet (voor op kamers dus) en thuis met mn gewone pc (die dan zal dienen als server) Laptop 1: Satellite L10-155 Toshiba - Beeldscherm 15" TFT - Processor 360 1.4 GHZ - Geheugen 512 MB - HD 40 GB - Videogeheugen 64 MB - Modem - Dual layer DVD brander - x =USB 2.0 - TV-out S-video - Surround system - Besturing MS Windows XP - 10/100 LAN ethernetkaart (geen verdere specificaties) prijs: 799 € Laptop 2: HP Pavilion - AMD athlon 64 3400+ processor - Power now technologie - 512 MB geheugen - Nvidea Geforce 4 440 GO - 100 GB HD - DVD dual layer brander - 15,4" XGA TFT scherm - 3D soundblaster pro compatibel 16-bits - poorten: 1 VGA, 3 USB 2.0, 1 IEEE-1394, 1 parallelle, 1 RJ-11 modemconnector, 1 RJ-45 ethernet connector, S-video tv uitgang, hoofdtelefoon, microfooningang, kabeldockingconnector - high speed 56k modem -10/100 LAN ethernet geďntegreerd -54g ingebouwde 802.11 b/g LAN receiver - ingebouwde bluetooth receiver - 8 cels li-on batterij - n boel software - ingebouwde 5 in 1geheugenkaartlezer - inclusief eterne HP USB memory card reader prijs: 1149 € Of zou je iets totaal anders aanraden? Edit: Sorry, videogeheugen aangepast... overtypen is zo een vervelend werkje... |
Citaat:
|
die celeron is ook wel vet :D
|
Citaat:
En klopt dat: een videogeheugen van 40 gb :confused: |
Citaat:
en dat videogeheugen word hier niet vermeld... dus geen 40GB idd |
Celeron is budget, en zou ik zowizo niet aan beginnen.
Als je voor een laptop gaat zou ik Celeron/Sempron zowizo links laten liggen en mooi voor een Dothan/Pentium M gaan of voor een Athlon 64 mobile, wel de Turion, die is het zuinigst. |
Tussen die 2 laptops (als het per sé daar tussen moet) dan zeker de tweede, is een te groot verschil om de eerste als optie te zien.
|
Citaat:
Dus: Celeron is prut, Celeron M is wel oke. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Pentium M architectuur is een doorontwikkeling van de Pentium 3. De Pentium 4 Netburst architectuur wordt hierdoor achtergelaten. Alleen de Branch Predictor van de P4 wordt gebruikt, voor de rest is het een uitgebouwde core rondom de P3-arch. Daar is niets mis mee, want kortere pipelines en hogere IPC betekent lager energieverbruik en "meer performance per MHz". En vooral in laptops is deze combinatie erg interessant. Een Pentium M 2GHz kun je vergelijken met een Athlon 64 2GHz. Dat is ook de reden dat een Pentium M prima met een 3GHz P4 kan concurreren. Met als enig verschil dat dergelijke high end Pentium M's gewoon erg duur zijn, 600 euro b.v. |
Citaat:
|
De 2e lijkt mij het prijsverschil wel waard. De processor is veel sneller, de harde schijf veel ruimer, en ik denk dat het scherm ook veel beter zal zijn.
|
Wat vinden jullie trouwens van deze?
http://w3.tue.nl/fileadmin/dict/obje...initief_NE.pdf Hij leek mij de E1000,- zeker wel waard iig. Alleen een beetje jammer van die 3D-kaart denk ik zo, maja, dan maar gamen op me desktop :) |
Nou, als je geluk heb, is het Pci-Express interface, kan je er een nieuwe inklikken, maar eigenlijk weet ik nog niet zeker of die laptops nu al op de markt zijn.
Hij gebruikt trouwens ook het interne geheugen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
siemens lifebook is wel aardig