Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Werken bij Pathé (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1187363)

zoemzoem 25-05-2005 16:58

Werken bij Pathé

Ik zocht nog een vakantiebaantje en ik heb vorige week zo'n formulier op de website van pathé ingevuld. Vandaag ben ik teruggebeld (voicemail) met het bericht dat mocht ik nog interesse hebben dat ik dan terug kan bellen voor een sollicitatiegesprek.
Heeft iemand nog goede/slechte ervaringen met werken bij pathé of een flauw idee wat je ongeveer verdient?

Emoboy 30-05-2005 12:54

werken in een bios is sowieso awesome

Sylver-Myst 30-05-2005 21:03

Inderdaad, lijkt me erg gaaf :) Zou ik ook wel willen...

bugge 30-05-2005 23:00

koop alvast maar 10 potten handcreme :P

the exploding boy 31-05-2005 13:06

Ik werk dan niet bij pathe maar wel bij een bioscoop en het is gewoon coole boel. Is het een service bios ( dat je in de zaal moet rondbrengen) of gewoon een bar in de gang?
Ik loop rond in dezaal met dienblad enzo en als het rustig is kun je dus de hele film mee kijken.
Erg leuk werk. :)

Roxy 31-05-2005 21:38

ik wou ook reageren maar eigenlijk zegt de post boven mij al alles wat ik wou zeggen :D ik werk nu 6 jaar bij een servicebioscoopje en het is altijd super gezellig en wij mogen doordeweeks ook gratis naar de film en partner voor 50%.

hairsprayqueen 02-06-2005 22:39

Mijn vriendje werkt nu een jaar als bijbaan bij de pathe en die vindt het echt heel leuk. Het is wel hard werken, maar voor 5 euro in de maand ofzo heb je een pas waarvoor je met z'n 2-en onbeperkt gratis naar de bios mag! Dus dat is mooi meegenomen. (y)

zoemzoem 03-06-2005 10:29

Wat zijn jullie allemaal positief! Als ik dat eerder geweten had...

Ik heb dus teruggebeld nadat ik mijn voicemail had afgeluisterd, en had voor afgelopen maandag een sollicitatiegesprek.

Maar in het telefoongesprek vond ik die man een beetje vreemd, want hij vroeg of ik nog binnenkort van plan was op kamers te gaan, of dat ik misschien bij iemand kon blijven slapen, omdat dat dan beter uitkwam met de roosters.
Toen ik er ook nog achterkwam dat je hoogstwaarschijnlijk minimumloon verdiend, en het me ook nog een treinkaartje kost om er te komen, heb ik maandagochtend de sollicitatie maar afgebeld.

Het is toch jammer dat ik nu niet gratis/goedkoper naar de bios kan...

Sithan 03-06-2005 11:07

Zonde dat je de sollicitatie hebt afgemeld, ik werk nu al 4 1/2 jaar in een bioscoop en ik vermaak me nog steeds kostelijk...kan gratis naar de film met sowieso 1 iemand en soms ook meerderen...en een poster verzamelingetje is ook altijd wel leuk...t enige is het minimumloon, maar de bioscoop waar ik werk heeft maar 1 zaal en is geen service bioscoop, dus het is meer een soort van conciergebaantje met een een pauze waarin gewerkt moet worden en bij de start de film aangezet moet worden en heel af en toe monteren omdat we niet veel films krijgen dus dat hoeft ook weinig te gebeuren :)...

Sime 03-06-2005 19:39

maar het verdient toch verschrikkelijk weinig?

the exploding boy 06-06-2005 12:51

Citaat:

Sime schreef op 03-06-2005 @ 20:39 :
maar het verdient toch verschrikkelijk weinig?
mwah, ik verdien 8 euro per uur. ( helaas houd ik er maar iets van 4,50 aan over omdat het mijn 2e baan is :( maar dat vraag ik eind van hetjaar terugaan belasting)

Fantôme 07-06-2005 20:01

werken in de bios heeft zn voordelen.
je kan altijd gratis de laatste films zien en een vriend(in) voor een goed prijsje (zo'n 2 euro nogwat) meenemen.
2 vriendinnen van mij werken in de bios. het loon is wel slechter. nog slechter dan een ahloontje (wat met 18 jaar 4,02 euro bij de ah is) maar in amsterdam verdien je gemiddeld meer dan waar ik woon geloof ik.
het lijkt me wel leuk :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.