![]() |
Holle rug
Hallo beste luitjes.
Ik heb een probleem. Niet dat het wereld-crisis is maar ik vindt het gewoon erg. Ik heb namelijk een holle rug. Dat komt door jaren een zware schooltas dragen totaal 2 jaar. Ik nam een rare houding aan om de pijn te verzachten wat ik onbewust deed en niet moest doen (n) Gevolg nu heb ik een holle rug. Als ik heel lang sta bv 1 uur ofzo krijg ik last van me onderrug. En heel soms op sommige dagen kan ik niet eens lopen. Ik vindt het zo vreemd staan. Wil je een keer iets leuks aantrekken. Een vestje ofzo Dan zie je dat me hele rug hol is. Alsof me kont naar achter steekt en de rest van me lichaam naar voren is.Niet overdreven maar het valt wel op voor mij dan. Alsof ik dat express doe. :( :( Daarom draag ik meestal van die wijde kleren. Ik vindt het ja. Ik weet niet wat ik aan die holle rug moet doen :( Ik weet dat ik eigenlijk naar de dokter moet maar dat doe ik naar mijn examen. Maar intussentijd wat kan ik eraandoen. Zometeen als ik ouder wordt wordt het nog erger :( Zelf probeer ik vaak me rug "plat te duwen" tegen een muurtje. Maar dat helpt niet veel. Wie helpt mij? Groetjes de ongelukkige Skilly (n) |
Hey,
Inderdaad naar de dokter. Ivm je examens kun je dat daarna doen inderdaad. De dokter zal er zelf niks aan doen maar je zeer waarschijnlijk doorsturen naar Cesar Therapie (of Mensendieck). Daar leren ze je om je bewust te worden van je houding, en leer je watwel een goede houding is. Ook krijg je oefeningen, deze oefen je bij de therapeut, maar krijg je als "huiswerk"naar huis. Goed je oefeningen doen en dan komt het goed. Dit gebeurt uiteraard niet meteen, maar langzaam aan zul je merken dat het beter wordt :) |
Ja? Maar vertel me wat kan er allemaal gebeuren met een holle rug? Ik vindt het zo lelijk. Wil ik een leuke vestje dragen. saat het lukt van achteren dan (heb ik het over) Maar halverwege mijn rug zie je 1 grote bocht naar binnen gaan en dan ongeveer bij me achterwerk die uitsteek. Ssoort van ¿ zoiets net als die vraagteken. Uiteraard niet zo overdreven ;)
Heb altijd problemen met kleding in de zomaar want ik vindt rug gewoon niet mooi. Lijkt alsof ik 1 grote achterwerk heb maar dat is niet zo. |
Bij iedereen is de rug wat hol :rolleyes:
Maar er zou een kleine vergroeiing kunnen zijn... dat is met een operatietje wel recht te zetten. Als je naar de dokter gaat stuurt hij je toch eerst door naar de fysiotherapeut, daar krijg je allerlei oefeningen enzo en hij zorgt ervoor dat je goed op je houding let. Meestal na een jaar tot 2 jaar fysio is het al zo goed als over met de pijn (heb het zelf ook moeten doen voor m'n knieen en rug). Ze wilden me eerst opereren, maar dat wilde ik zelf liever niet :) |
Ik heb het ook. Beste wel erg.
Daardoor steekt mijn kont ook uit, dat is idd lelijk. En ik ga ook tegen een muurtje staan om het recht te krijgen:p En ik heb ook altijd last van mijn rug als ik een tijdje sta. Al helemaal als ik de hele dag heb gelopen (indestadoid)etc. Ook lijkt het alsof je het met opzet doet idd. Zo van: hey man, check mijn ass. Maar dat is dus niet zo! :mad: Als je de houding niet verandert, kun je daar later grote problemen mee krijgen. (altijd rugpijn bijv) Dus je moet er wel wat aan doen. Je kunt beginnen met buikspieroefeningen, zodat je rug sterker wordt. |
Citaat:
Maar waar is de buikspieroefening goed voor? Ben wel benieuwd. EN hoeveel buikspier oefening moet je doen? 10× per dag of meer? |
Ik heb het ook en ik heb er jarenlang Mensendieck-therapie voor gevolgd. Dat heeft wel wat geholpen maar als je er helemaal vanaf wil komen moet je echt je hele houding gaan veranderen (constant met je buik ingetrokken, je billen samengetrokken en niet met overgestrekte knieen lopen enzo) en dat houd ik niet vol. Het is wel al een stuk vermindert maar je moet dan wel je oefeningen enzo goed volhouden.
|
dokter lijkt me niet echt zinnig. Ga maar eerst naar de fysio, dan krijg je oefeningen etc. Mogelijk een rugcorrectie maar dat lijkt me overdreven.
|
Citaat:
ik heb trouwens lang ook een slechte houding gehad, maar dan meer het tegenovergestelde. heb er ook therapie voor gehad (cesar) en heeft echt geholpen! je weet dan gewoon beter waar je op moet letten en krijgt ook echt handige oefeningen. |
Citaat:
ik heb het zelfde probleem gehad.. omdat ik vrij lang ben en mijn rugspieren beter ontwikkeld waren dan mijn buikspieren.. dus buikspieren trainen !!! of ook heel goed .. gaan zwemmen is geen wonder middel kan een tijd duren maar helpt zeker :) reken wel op een jaar voordat je echt resultaat ziet N.B. je kan vast proberen om je bekken te kantelen met je buik en rug spieren .. :o |
Citaat:
zwemmen is echt goed daarvoor en buikspier oefingen ook uiteraard :) |
Nou ik heb vandaag iets aan. Soort van onder jas je weet wel wat ik bedoel. Soort van vest maar dan met mouwen.
Nou ik heb er maar een t-shirt ondergedaan want als ik het dicht doe dan lijkt alsof ik de heletijd met me achterwerk sta te shown :( :eek: Dus nu is het open maar zie je het niet. Maar ik zat me af te vragen. Wordt een holle rug juist holler? En met fysio gaat die holle rug dan boller worden dus normaal? |
Citaat:
En voor de holle ruggers. Hoe ga je ermee om? Ik bedoel kwa kleding. Ik vindt het zo afschuwelijk dat die achterwerk zo uitsteek. |
Ik heb het hele topic nie gelezen maar ik vind een holle rug wel mooi.
(of is het echt heel erg?) |
Niks holle rug, je hebt gewoon een dikke kont.
|
Citaat:
(ok weer ff serieus) |
Citaat:
zwemmen jij :D Offtopic.. uuh amateur astronoom ? JWG misschien ? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk niet dat er iets is wat je kunt doen dat op (heel) korte termijn (tot na de examens is nog geen twee weken) helpt. Ga zo snel als het kan naar de dokter (waarom niet eerder dan na de examens als je zoveel last hebt?) en overleg met hem/haar. Dat lijkt mij het beste. |
Ik heb het ook. Was erger, maar ik heb er Cesartherapie voor gevolgd, helpt wel :)
|
Citaat:
|
Je moet gewoon er gewoon aaan denken buikspieren aanspannen, bekken kantelen en nog meer oefeningen doen. Bij mij heeft het kwa kracht in mijn onderrug echt geholpen maar ik moet er wel aan denken om normaal te lopen.
|
Een fysio/cesar therapeut kan je leren om een juiste houding aan te nemen, waardoor je rug minder hol is. Ik zou dus idd naar de dokter gaan. uiteraard is dit wel lange termijn werk (het kan uberhaupt wel even duren voor je bij zo'n therapeut terecht kan).
|
Citaat:
Bij mij hielp het om op ballet te gaan. Probeer je constant van je houding bewust te zijn. Span je buikspieren aan en kantel je bekken een beetje naar voren. Dat helpt al wat. |
Nou bedank voor de reacties. IK heb besloten om totdat ik naar de dokter gaat na mijn examens elke dag na en voor het slapen 20 ×buikspier oefeningen doen. Dus liggen en benen op tillen zonder ze op de grond te raken :)
Bedank voor jullie reacties ik ben wat gerustgesteld. Ik dacht dat die holle rug niet weg zou gaan. :D Woensdag naar de dokter (y) |
Citaat:
|
Citaat:
en ga zwemmen :) |
Ik heb ook een holle rug, maar behalve af en toe rugpijn na lang staan heb ik er weinig last van. :)
Ik vind het ook niet zo lelijk dat ik bepaalde kleren niet aan doe ofzo, ik trek gewoon aan wat ik mooi vind. Als ik dan ergens voorbij een spiegel loop denk ik soms wel ff 'goh, wat steekt mn kont uit' maar dit ben ik daarna zo weer vergeten. Je moet er niet zo'n probleem van maken! Er zijn echt wel meer mensen met een holle rug. En het is echt niet zo dat iedereen op jou let om te kijken hoe erg jouw kont naar achteren steekt. Ik snap dat je je er onzeker over voelt, maar dit is eigenlijk helemaal niet nodig. Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat je je aanstelt en dat je er niets aan hoeft laten doen. Jij hebt er last van, dus naar de dokter ermee :) |
Citaat:
|
Ga op klassiek ballet. Misschien een beetje laat, maar wel goed voor je houding.
Verder: van een holle rug krijg je slappe buikspieren waardoor je heel snel een buikje ontwikkelt. Ik ken de meest dunne dansers met een holle rug die een buikje hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Succes |
ok ik ga het elke avond doen voor ik naar de dokter ga.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09. |