![]() |
onzichtbaar
Wetenschappers zijn bezig met methoden om voorwerpen en mensen onzichtbaar te maken. Jammergenoeg zal het nog jaren duren voordat het kan, als het al kan. Maar er is wel, door andere wetenschappers een jas uitgevonden die je min of meer onzichtbaar maakt. De jas is eigenlijk een soort filmscherm die beelden van achter de persoon filmt en die ze voorop tegelijkertijd afspeelt. Niet echt onzichtbaar dus, maar wel leuk. Op de foto bij deze link zie je zo een jas en ook lees je hier hoe de andere methode ongeveer werkt.
link |
Grappig. :)
Als ze nou eens een jas uitvinden, die zowel al het licht, als al het warmte dat je lichaam afgeeft tegenhoudt, ben je voor iedereen en alles ontzichtbaar, toch? Daar valt dan écht veel geld mee te verdienen. :p |
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar je kan er wel veel geld mee verdienen. Achteloze voorbijgangers die jas aan laten trekken, en vervolgens hun portemonnee jatten. |
je zou dan echt gewoon onzichtbare lantaarnpalen kunnen maken, krijg je licht uit niets. blijft wel uitkijken waar je loopt.
in het geval van die camara... dat werkt maar een richting op toch? of moet je dan met 10 camara's om je nek gaan lopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
das waar. |
nod stealth tank!
|
Citaat:
|
Pffff, dit is al lang uitgevonden. Hebben jullie de nieuwste James Bond nog niet gezien?
|
Helaas maar er staat een overduidelijk statief achter de man die het filmt. Alleen van voren lijkt het een beetje zo (aldus de kijk) :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat zijn we weer slim laurens :rolleyes: |
met zo'n jas ben je wel heel aantrekkelijk.
|
Citaat:
ik kan ook wel onzichtbaar worden moet ik alleen wel mijn 3d beeldverwerkings pc meenemen |
Citaat:
De laatste keren dat ik dat las, waren het door Japanners... |
Citaat:
|
wat is ontzichbaar zijn volgens jullie/ de wetenschappers?. als iemand blind is, is alles ontzichtbaar, een boom die nu in een bos omvalt is ook ontzichtbaar voor velen, daarom; wat is ontzichtbaar? iets niet kunnen zien terwijl het wel zou moeten? , maar waarom zou ej eits moeten zien?, waarschijnlijk/ nee eigenlijk, zijn er al dingen die ontzichtbaar zijn en we zichtbaar maken door een denkbeeld, ipv dat hem daadwerkelijk zien, we ervaren iets geven het een naam en is daarmee zichtbaar?
|
Is een druppel water in de zee ook onzichtbaar?
Want je kan hem niet onderscheiden van de rest van de zee. |
In mijn opinie is iets pas ECHT onzichtbaar als het licht erdoor heen gaat zonder te worden gemanipuleerd (afgebogen, verzwakt, etc). Zodat je er doorheen kan kijken, no matter what.
Camouflage of stealth-tech is niet echt onzichtbaarheid, maar slechts ondetectbaarheid (nieuw woord?). |
Citaat:
PS: misschien is onwaarneembaar een beter woord. |
Citaat:
Onzichtbaarheid slaat puur op visuele waarneming, met je ogen. Wie achter een bosje gaat staan is ook onzichtbaar, dus zo nieuw is dat concept niet. Onwaarneembaarheid is de echte uitdaging, dat is de onmogelijkheid iemand of iets met wat voor middelen dan ook waar te nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan mezelf voor iemand onzichtbaar maken, simpelweg door met een scherp voorwerp in zijn ogen te steken. Kan hij me nooit meer zien. :o :D :bloos: Oké sorry als ik nu te ver ga...
|
pfff, mensen staan zo graag in het middelpunt van de belangstelling, waarom zouden ze onzichtbaar willen zijn?
|
Citaat:
|
mensen zouden er paranoïde van worden
|
Harry Potter had hem al veel eerder!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53. |