![]() |
Twee studies?
Hallo iedereen,
Ik wil komend jaar twee studies doen... Heeft iemand hier ervaring mee? Zoja, is het te doen? En wat kost het (lees: financieel) extra. Alvast bedankt voor eventuele reacties, |
yo wil ik ook komend jaar :cool:
en het kost niets extra qua collegegeld. |
Wat voor studie wil je dan doen dat je genoeg tijd over hebt voor een tweede studie? Ik moet er niet aan denken dat ik nog een studie zou doen naast wat ik al doe.
|
Ik ken iemand die twee studies volgt aan de letterenfaculteit in Utrecht. Ze hoeft bij beide studies niet ook nog eens haar profileringsruimte te vullen. Dat scheelt weer 2x 45 ECTS (ongeveer 1,5 studiejaar).
|
Aan welke 2 studies zit je te denken? Want daar hangt natuurlijk alles vanaf.
|
Allereerst hartelijk dank voor al jullie reacties..
Ik zat te denken aan politieke wetenschappen en rechten (beiden aan de VU) Kost het inderdaad geen cent extra? en krijg je vrijstelling voor bepaalde onderdelen? |
Citaat:
denk alleen maar aan stage lopen etc. |
Citaat:
maarjaah aan de uni hoef je zekers geen stage te lopen? |
Je moet natuurlijk wel 2x boeken kopen.
|
Citaat:
Of je vrijstelling krijgt hangt af van hoeveel de studies overlap hebben qua vakken. @FrantiC: ligt aan je studie of je stage(s) moet lopen. |
Bij de meeste rechtenstudies is stage niet verplicht, in elk geval. Poli kun je daar makkelijk naast doen, rechten stelt niet zoveel voor.
|
Het kan, maar bezint vooraleer gij begint. Twee studies kunnen nl erg zwaar zijn. Maar het kan zeker, zelf ben ik het ook van plan, zijnde laatste jaar ene studie eerste jaar van de andere.
|
Nou, als je toch al van plan bent twee studies te doen, dan kun je beter beginnen met twee makkelijke en politicologie en rechten zijn allebei vrij simpel - of althans, hebben een lage studiedruk.
|
Je hoeft toch niet per se 4 jaar over beide studies te doen? Je kunt het toch ook een beetje spreiden over 5 jaar. Je kunt de ene in 4 jaar afronden en de andere in 5 jaar bijvoorbeeld.
|
Citaat:
Je begint uberhaupt aan geen studie omdat die studie 'makkelijk' is. Je begint namelijk aan een studie omdat je het interresant lijkt, je meer over die richting wilt weten etc. etc. Als je een studie kiest omdat je die studie makkelijk lijkt dan lijkt me dat een totaal verkeerde insteek. |
Iedereen bedankt,
Ik ben eruit, ik ga twee studies doen, vooral nu ik weet dat, op de boeken na, het mij niets extra kost ( moet dus geen grote schulden maken) en er mogelijkheden zijn om vrijstelling te krijgen... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17. |