![]() |
Iron fuckin' Maiden
Na de volgende post van Blenderhead die ik toevallig tegenkwam:
Citaat:
Ik heb ze voor het eerst gezien in 2000. Wàt een show, ze zijn al honderd ofzo, maar fuckin' hell, die lui kunnen er wat van. Toen heb ik ze in 2003 twee keer gezien en dit jaar ga ik ze weer twee keer zien. Het prachtige optreden op waldrock 2003 zal ik nooit meer vergeten. Show, stevig gelul, fantastisch strak en het publiek ging helemaal loos. Dat zijn nog de bands zoals bands horen te zijn. Muzikaal een fantastische belevenis, met virtuoos Steve Harris voorop, maar dan ook nog zo bezig zijn met het publiek op hetzelfde moment. Man man man, ik kan me niets beters bedenken, zo simpel is het gewoon. En natuurlijk ben ik een groot fan van Dickinson, die nu overigens ook z'n eigen discovery programma heeft ('Flying Heavy Metal') en een hele sterke solocarrière achter de rug heeft. Hij is echt vooruit gegaan door de jaren heen en zeker nu ze een extra gitarist hebben, komt zijn absolute genialiteit fantastisch naar voren. Ik kan er niet over ophouden. http://www.aftonbladet.se/noje/0306/...ron-39_368.jpg http://www.jfq.dk/img/nordic/2003/ironmaiden.jpg Mijn vraag aan jullie dus: Favoriete album? Zelf ga ik voor Seventh Son of a Seventh Son... |
Powerslave ('84)
Gegarandeerd. |
Bij gebrek aan Life after deat ook Powerslave. Dat album is geweldig. Aces High, the Duellists <3
Ik leerde ze voor het eerst kennen in 1990 ofzo bij een nicht van me. Ik was toen 5. Ik vond het meteen al erg vette muziek (me 7 jar oudere broer luisterde toen al Death metal enzo, vandaar dat ik eraan gewend was). Toen was Aces high al m'n favo. Toen ik er een paar maanden later achter kwam dat m'n broer Powerslave op cassete had heb ik die best vaak geluisterd. Ik kende gewoon deels het refrein van Aces high en dat voor een 5/6 jarige :D Anyhoe, ik ga ze dit jaar op Graspop pas voor het eerst live zien >_> overigens vind ik hte op de laatste 2 albums er jammer dat je bijna niet hoort wat die 3e gitarist erbij te bieden heeft :s Bij de paar live nummers die ik heb gehoord hoor je dat velen malen vetter, vooral bij de solo's (y) |
ik heb number of the beast gestemd
run to the hills<3 ja duh |
coolste albums
1. 7th son of a 7th son 2. piece of mind 3. powerslave |
mooi 5x live gezien!
|
killers
|
Seventh Son Of A Seventh Son
|
Citaat:
|
Seventh son of a seventh sohohohon.
Het mooiste geheel als album, mooiste sfeer. Jammer van Can I play with madness. Ik verheug me op hun show of Graspop. |
ik vind Air On Maiden leuker :o
|
Citaat:
je bent op pukkelpop geeneens meegegaan naar een van de 6 concerten <3 en idd air on maiden vind ik ook leuker |
kun je nagaan hoe erg ik van Iron Maiden houd
en Air On Maiden vind ik bij voorbaat briljant |
Citaat:
en terecht, vanavond repeteren of niet? of anders zaften nadat jullie die aegge dingen gedaan hebben osso? :o |
Citaat:
na afloop wil ik wel chillen, maar ik denk dat we dan wat zaften betreft al vrij ver heen zijn :D |
Powerslave is mijn favoriet.
Overigens vind ik a brave new world ook wel goed. Ik ga ze ook op graspop zien :o |
seventh son of a seventh son :)
zag ze in 2003 geloof ik bij dance of death tour, erg gaaf :) wel een beetje stom altijd dat ze zo van " 1 2 3... JONGENS FOTOMOMENT!! alemaal bij mekaar gaan staan :P |
Number of the Beast, Powerslave of Seventh Son of a Seventh Son.
|
Iron Maiden Zuigt Stierenballen
wacht nee, het is niet helemaal mijn kopje thee |
Citaat:
En wat is Air On Maiden eigelijk? Lijkt zo voorkomen dat het óf een coverbandje is óf gewoon een ander bandje met Maiden in de naam :o Overigens vanmiddag de nieuwe plaat van Bruce gekocht. Ik moet hem nog luisteren, maar de samples en de single zijn iig wel erg goed te doen.(y) Alleen jammer dat die cd zo kort is :s |
Ze hebben zoveel goede albums gemaakt, ik kan niet kiezen :s
Verder vind ik wel dat veel albums ondergewaardeerd zijn (denk aan Blaze Bayley) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Leuk topic kerel :p veel plezier morgen bij je ex-band, jammer dat ik niet mee kan....
Owja beste album vind ik Seventh Son Of A Seventh Son. Althans die heeft het langst achter elkaar in mn diskman gezeten. |
Iron Maiden is zo'n band die me nou niet kan boeien. Ik erger me ook vaak aan die stem. Geef mij maar de ouwe Metallica.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
seventh son of a seventh son natuurlijk! |
Citaat:
Overigens houd ik niet zo van Metallica. Hoewel ik de stijl prima kan waarderen vind ik het gewoon niet echt lekkere muziek. |
Citaat:
Een luchtigtaarband die onder andere maidennummers doet. |
Citaat:
Dat is pas muzieksnobistisch! |
KILLERS <-- vette plaat is dat !!
|
Ik ga voor Powerslave, met Seventh Son of a Seventh Son vlak erna.
Favoriete nummer is denk ik Aces High. |
Citaat:
|
Bij gebrek aan meer cd's, stem ik maar Iron Maiden :)
|
Maar dat is dan ook een heel tof album. M'n nummer 3/4 :)
|
Waar is de optie "geen van allen" of, beter nog, "ze zuigen allemaal aars"?
|
Heb ze gezien in 2000 maar het kan me niet boeien.
|
Number Of The Beast.
|
Citaat:
|
geniaal live (Wâldrock 2003, van de 12.000 bezoekers 11.000 met Maiden-shirt :D)
Number o/t beast (Y) |
Citaat:
Overigens gaat het wel bij veel bands op. Vooral omdat sommige zichzelf te veel kopiëren (*kuch*Strato, primal fear, cob*kuch*) |
Wil je die gameboymetal van children of gaydom buiten dit topic houden!
|
Citaat:
Verder snap ik niet echt waarom we Metallica erbij moeten halen :p , maar ik vind IM stukken beter omdat ze (naar mijn mening) nog steeds goede muziek maken. |
Citaat:
|
scream for me!!!!
|
Citaat:
Ik vind juist Maiden een van die bands waar ik de nieuwe albums juist ook prima kan waarderen. Sterker nog, 3 gitaren <3 |
Up the fucking irons (y)
Beste album atm Powerslave, ook wel eens NotB of Somewhere in time. Seventh son, The X Factor en Brave New World zijn ook vet imo. Maar sowieso nog nooit iets van maiden gehoord dat echt slecht is. Ik vind No Prayer For The Dying bijvoorbeeld wel een zwakker album, maar het ownt veel cd's die nu uitkomen anytime. Met de Di'Anno periode is niks mis trouwens. Songs als Remember Tomorrow, Charlotte the Harlot, Prowler, Sanctuary steken prima in elkaar. In elk geval verloochent Maiden nooit haar klassiekers :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10. |