![]() |
Gewond egeltje gevonden.
Hoi,
Een uur geleden kwam hier een gewond egeltje kattenbrokken eten. Hij is er nog steeds, maar dan iets verderop, bij een boom - hij is daar naartoe gegaan omdat onze hond bij hem/haar kwam snuffelen. De linkerpoot van het egeltje is helemaal opgezwollen en hij sleept het mee als hij loopt - hij kan er helemaal niet meer op lopen. Nu zouden we natuurlijk zo'n egelopvanghuis kunnen bellen, maar ik heb een vraagje - moet je voor zo'n egeltje betalen als je hem daar brengt? En moet je hem brengen, of kunnen ze 'm ook halen? |
voor zover ik weet is dat gratis. Ik weet niet of ze hem ook komen halen, misschien wel. Anders misschien de dierenambulance?
zorg er in ieder geval voor dat hij eten/drinken (geen melk!) heeft, en dat je hond hem niet pakt |
geef hem wat kattenbrokjes en wat water, je kan hem gewoon ff naar die egelopvang brengen (pak hem niet met je blote handen, ze zitten vaak vol met parasieten).
Anders moet je even een belletje geven en dan komen ze hem wel ophalen lijkt mij. Het kost niets!! (hier niet iig) |
Bedankt voor de reacties. :)
Ik wou de egelopvang gaan bellen vanmorgen, maar het egeltje is er niet meer. :( Hij is uit het doosje gekropen 's nachts (veel sites zeiden dat ik hem in een doosje moest doen; heb ik ook gedaan, maar het doosje dan wel op zijn zij gelegd zodat hij eruit kon als hij wilde). Ik had niet verwacht dat hij echt weg zou gaan, omdat hij gewond is. :s Ik ga even alle struiken afzoeken of hij misschien daar in zit; we hebben een redelijke tuin, maar die is niet door hekken omsingeld - maar door akkerland. Maar persoonlijk lijkt het me sterk dat zo'n egeltje in een akker gaat lopen en slapen, het is namelijk veel te open. Misschien dat hij vanavond weer terugkomt - maar dan is het sowieso nog onhandig, want de volgende dag is het dan zondag - en dan is dat opvangcentrum vast dicht. :( *zucht* Helaas, pindakaas. :( |
Dat is de natuur, je hebt in ieder geval gedaan wat je kon (y).
Misschien komt hij nog terug. Wij hadden ook een keer een egeltje gevonden, zat ook onder het bloed. Hebben we voorzichtig gewassen en de volgende dag was hij al een stuk beter. Een paar dagen later hebben we hem toen vrij gelaten in het bos. |
Als ie nou weer terugkomt, bel de dierenambulance, die brengen em gratis weg naar een opvang waar ze het beestje kunnen verzorgen.
|
Citaat:
Groetjes, Kauw |
Citaat:
En kijk ook eens naar de datum :o Citaat:
|
egels vinden melk errug lekker, dus gewoon geven. Dat ze er ziek van worden is achterhaald. Het is allang aangetoond dat melk gezond is voor egels. Tomaat vinden ze ook lekker. Niet in plakjes snijden maar gewoon een hele tomaat geven.
|
Volgens mij kost t wel geld.
Mnmoeder werkt op een dierenartsenpraktijk en daar had laatst een halve klas een gewond vogeltje gebracht, volgens mn moeder koste dat wel wat...of ze bedoelde de kosten die de dierenopvang er aan maakt. |
Mocht je ooit nog een keer een gewond egeltje vinden, dan mag je die gewoon naar het dierenasiel brengen hoor;). Geen kosten aan verbonden. Ik werk zelf ook in een asiel en verzorg regelmatig gewonde egeltjes.
Wij geven ze gewoon kattenbrokken en kattenblikvoer (die met de vierkantje stukjes) en dat gaat erg goed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03. |