Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2005 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=96)
-   -   Waren de examens zoals je verwacht had? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1189405)

Cookie 28-05-2005 11:00

Waren de examens zoals je verwacht had?

Dan bedoel ik niet de stof maar de toestanden eromheen.
Was het anders om ineens in een gymzaal te zitten, was je ontspannen of juist niet?

Ik had het idee dat het heel anders zou zijn en was wel een beetje zenuwachtig toen ik voor het eerst die gymzaal binnenliep maar achteraf is het mee heel erg meegevallen. (de examens zijn nog niet afgelopen maar je kan wel een beetje een beeld geven van wat je er van vond)
Wat vonden jullie ervan?

Vogelvrij 28-05-2005 11:02

Ik dacht dat het allemaal heel speciaal zou zijn en dat ik me helemaal anders zou voelen en zo. Ik heb altijd van dat soort illusies:p Het maken van de examens is precies hetzelfde als het maken van schoolexamens, alleen die paar minuten dat je moet wachten tot het negen uur/ half twee is, dat maakt dat je beseft dat het toch net wat anders is.

En ik voel me helemaal niet speciaal en volwassen ineens:(

Bloedpropje 28-05-2005 12:39

Ik had verwacht dat de school veel meer rekening zou houden ermee door het zo stil mogelijk te houden, maar dat is eigenlijk totaal niet zo. Het is ook wel opvallend dat ik me niet geconcentreerder voel maar het blijkbaar wel ben aangezien ik nergens tijd tekort ben gekomen en alles wel goed heb gemaakt.

Miracle 28-05-2005 12:48

Iedereen maakt er een ontzettende toestand van. Dat had ik wel verwacht, maar ik had niet verwacht dat het me zo stoorde.
En ik had moeilijkere toetsen verwacht. :)

sdekivit 28-05-2005 12:55

ik moet wel zeggen dat ik vorig jaar bij het eerste examen wel even ondersteboven was van het grote aantal mensen dat in de zaal aanwezig was om examen te doen (havo+vwo samen). Maar ja, op de universiteit nu zijn er grotere zalen en nog meer mensen.

Bij het volgende examen was het speciale er wel helemaal af en een paar dagen later was het al gewoon geworden.

Phlox 28-05-2005 14:37

Ik vind het helemaal niet zo bijzonder?

vind het eigenlijk minder interessant dan een se-week en voel me ook helemaal niet zenuwachtig (alleen de eerste dag)
Had ook gedacht dat ze er op school veel gewichtiger over zouden gaan doen maar dat valt ook heel erg mee.

Én ik dacht dat de school wel zou zorgen dat het stil was rondom de aula waar de examens gemaakt worden. Maar dat is niet het geval.

MB 28-05-2005 16:50

Ik ben niet zo zenuweachtig als ik een hele tijd terug had gedacht, ik heb veel minder geleerd ervoor dan dat ik had gedacht. De examens gingen veel minder in op details als ik had gedacht.

Het is eigenlijk gewoon een toetsweek, maar het wordt allemaal zwaar overdreven

Ndimension 28-05-2005 16:53

De examens waren zoals ik verwacht had ja.
Maar ik was wel doodsnerveus, dit onder andere omdat mijn eerste examen begon met natuurkunde waar ik een 6,8 voor moest halen en ik in de laatste 2 jaar geen voldoende heb weten te scoren voor dat vak. Donderdag zou dan biologie zijn, daar was ik ook zenuwachtig voor, ik moest namelijk een 5,3 halen en mijn cijfers zijn echt heel erg wisselvallig voor biologie....
Maar ja, het is allemaal erg meegevallen, dus ik zal de zaal nu met een geruster hart betreden :P

Breg 28-05-2005 17:57

de 1e dag was ik echt nerveus en ben ik 's nachts echt 3x wakker geworden, nu is dat helemaal weg. Het is niet meer gek om samen met 100-150 anderen in de gymzaal te zitten, ik neem niet meer 8 pennen mee, 2 pennen is ook wel genoeg. Ik heb niet meer het gevoel van 'oh help, hier komt alles op aan'. Eigenlijk is het minder speciaal dan ik van te voren dacht :confused:

Luna 28-05-2005 19:09

Wij zitten gewoon in lokalen. dus het is niet veel anders dan een lang proefwerk. Het valt allemaal heel erg mee. Beetje gespannen maar na t eerste examen viel t wel weer mee.

Femic 28-05-2005 20:33

Ben minder gestressed, vind het allemaal niet zo eng als ik verwacht had. Gewoon een beetje een uit de kluiten gewassen toetsweek... Sfeer op school is wel (y).

Skilly 28-05-2005 22:59

Ik had verwacht dat ik de heletijd zenuwachtig zou zijn. Maar dat was alleen de eerste dag. Het is makkelijker dan ik had verwacht. Eigenlijk had ik bv bij sk alleen me binas nodig inplaats van me hersens :p
Ik had echt gedacht dat het bijzonder zou zijn ofzo, maar zoals velen zeggen het lijkt gewoon op een grote toetsweek.

Ik vindt het wel bijzonder dat mijn blaadje naar de CITO gaat :cool: behoor namelijk tot de eerste 5 leerlingen:cool: en daarom wil ik het goed maken. Wat overgens nergens op slaat maar goed.

Mensen slaan meestal ook nergens op.....
;)

Nomen Est Omen 29-05-2005 08:09

Ik vind het ook veel minder spannend dan ik had gedacht. De eerste keer was wel spannend, omdat ik nog niet wist hoe het allemaal zou gaan. Ik let alleen wat meer op de klok dan bij gewone toetsen, verder weinig verschil :)

Doodle! 29-05-2005 08:13

Citaat:

Da_mark schreef op 28-05-2005 @ 17:50 :
Ik ben niet zo zenuweachtig als ik een hele tijd terug had gedacht, ik heb veel minder geleerd ervoor dan dat ik had gedacht. De examens gingen veel minder in op details als ik had gedacht.

Het is eigenlijk gewoon een toetsweek, maar het wordt allemaal zwaar overdreven

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.