![]() |
Studenten verzekering
Beste forummers,
Na aankomende zomer vakantie ga ik studeren aan de HES en ga ik studiefinanciering ontvangen (basis + leen). Ik blijf wel gewoon thuis wonen. Zou iemand me duidelijk kunnen vertellen wat ik allemaal nodig heb voor verzekeringen en waar dat de prijs/kwaliteit van die verzekeringen goed zijn. Alvast bedankt, |
gewoon 1tje voor je ziektenkosten ofzo. elke verzekering heeft zo n studentenpolis, die qua pakket allemaal gelijk zijn en ook qua prijs geloof is het gelijk dacht ik.
|
Bij Agis is het iig zo dat je dan niet mag werken. Alleen dan heb je recht op een studentenverzekering. En er waren ook geen verschillen volgens mij. Gewoon 1 prijs.
|
Citaat:
maar dr is mij nooit medegedeeld dat ik niet mocht werken hoor en heb het ook nergens zien staan geloof ik :s |
Je hebt een standaardstudentenverzekering, die kost iets van 38 euro per maand. Dat is een particuliere verzekering. Het maakt weinig uit bij welke maatschappij je deze afsluit, de verzekering kost overal hetzelfde aan premie per maand en heeft een standaarddekking.
Wanneer je een baantje hebt word je door dat baantje ziekenfondsverzekerd en heb je die particuliere verzekering niet meer nodig. Of dat zo is bij het baantje dat je nu mss hebt, dat zou ik aan je werkgever vragen. O ja, tandartskosten en fysiotherapie vallen niet meer onder de standaardpolis, je kunt bij de meeste verzekeringsmaatschappijen een losse aanvulling daarmee kopen voor zo'n 5 euro per maand (Stad Rotterdam iig). edit: verder heb je als je thuis blijft wonen geen andere verzekeringen nodig buiten een ziektekostenverzekering. |
ik heb volgens mij niets extra's afgesloten toen ik ging studeren (bleef ook thuis wonen etc.)
het enige wat ik wél heb gedaan, is dat ik een studentenongevallen verzekering (ofzo) heb afgesloten en dan had je 2 varianten; 1 van 25 euro of 1 van 30 euro (en ik kreeg die brief vanuit school) |
Bij welke verzekeringsmaatschappij ben jij nu (met je ouders) verzekerd?
Je hoeft niet per se een studentenverzekering af te sluiten, maar deze zijn vaak wel goedkoper. Kies een goeddekkende verzekering voor de zaken die jij vergoed denkt te moeten krijgen, ziektekosten waaronder (dokter)consult, tandarts bijvoorbeeld. Ik ben sinds mijn achttiende alleen verzekerd, heb een studentenpolis genomen met een aanvullende verzekering (voor tandarts e.d.). |
ehm.. kun je niet gewoon bij je bijbaan vragen of ze je via het ziekenfonds kunnen verzekeren?
|
Hoe duur je studentenverzekring wordt, ligt totaal aan wat je wel en niet in je pakket wil hebben. Als je echt een goedkope studentenverzekering wil hebben, moet je eens bij Géove informeren of bij de lsvb. Geove heeft overigens erg rare voorwaarden voor hun verzekering. Dat is een van de weinige redenen waarom ik bij OZ ben gebleven. (basispakket+ studentenpakket voor 61,20)
|
Citaat:
Sjezus, wat betaal je veel bij OZ :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
Een echt goedkope studentenverzekering is de basisverzekering voor studenten en die is overal hetzelfde omdat de dekking en premie wettelijk bepaald zijn. De aanvullingen kies je zelf. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21. |