![]() |
Dromen beinvloed?
Heej..
beetje rare vraag maar ik slaap de laatste week met n muggestekker aan en sindsdien droom ik echt heel veel en vaag per nacht.. zou dit een verband kunnen hebben? liefs, kus |
Ja, als de telefoon gaat kan je dat ook in een droom verwerken dus het lijkt me dat dit geluid ook invloed op je dromen kan hebben.
Ik heb nooit last van muggen maar als dit het effect is ga ik het ook maar eens proberen. :) |
Je droomt niet meer per nacht door bijvoorbeeld een muggenstekker. Fasen van dromen worden in het algemeen niet beïnvloed door zoiets kleins, dat ligt meer aan de hoeveelheid slaap die je krijgt. Het is natuurlijk wel mogelijk dat je je dromen beter herinnert door dat geluid.
|
Hm. Het geluid zal toch hersenactiviteit in de auditieve cortex veroorzaken (en wie weet waar nog meer zeg maar). Dus ik denk eigenlijk wel dat het zou kunnen dat je dromen hierdoor beïnvloed worden. Niet de fasen waarin je slaapt nee, maar misschien de inhoud van je dromen. Is die ook anders?
|
Uhm, de muggenstekker maakt niet echt geluid maar hij ruikt naar citronella... :p
dus ik dacht dat die heel erge geur misschien een effect heeft? En de inhoud van mn dromen is ook anders ja, er spelen ineens heel veel personen mee... dit is echt de laatste week, eerst had ik een heel ander soort dromen.. :s |
Citaat:
Het kan ook toeval zijn, misschien zit je nu dingen aan elkaar te verbinden die helemaal niet bij elkaar horen en is er iets heel anders aan de hand. Verder kan het zo zijn dat je, omdat je nu meer aandacht aan de dromen besteedt, juist ook meer van dat soort dromen hebt. Snap je? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41. |