Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Hoe dachten de Islamieten over de 1e kruistocht? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1190266)

Namin 29-05-2005 14:49

Hoe dachten de Islamieten over de 1e kruistocht?

Helluw allemaal,

ik moet voor levensbeschouwing een stukje tekst schrijven over de 1e kruistocht, van ong 300 woorden, en ik wilde een stukje erbij zetten over hoe de islamieten over die 1e kruistocht dachten. Ik heb echt lang zitten zoeken, maar ik kan niets vinden. Heeft iemand tips? Misschien een ander onderwerp wat aan die 1e kruistocht vastzit?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

-xxx- Namin

Twanos 29-05-2005 14:56

Islam: geloofsovertuiging
Moslim: Iemand die de Islam aanhangt
Islamiet: ???

Gatara 29-05-2005 15:04

Citaat:

Twanos schreef op 29-05-2005 @ 15:56 :
Islam: geloofsovertuiging
Moslim: Iemand die de Islam aanhangt
Islamiet: ???

is·la·miet (de ~ (m.), ~en)
1 moslim

Donny must die 29-05-2005 15:27

Citaat:

Gatara schreef op 29-05-2005 @ 16:04 :
1 moslim

dat is net zon verzonnen bull shit woord als mohammedanen :o

Bloedpropje 29-05-2005 15:35

Citaat:

Nanahara schreef op 29-05-2005 @ 16:27 :
dat is net zon verzonnen bull shit woord als mohammedanen :o
euh.. het woord moslim is ook verzonnen
of het nou door een persoontje was of door allah

Sartre 29-05-2005 15:38

Daar is niet zo heel veel over bekend omdat er maar weinig schijvers zijn die daar over schreven in die tijd. Ik heb er wel een artikel over liggen hier. In het westen is heel veel over de kruistochten geschreven, maar in de islamitische wereld veel minder. Zal wel eens dat artikel opzoeken voor je :)

Twanos 29-05-2005 21:19

Citaat:

Gatara schreef op 29-05-2005 @ 16:04 :
1 moslim

volgens mij staat panikeren tegenwoordig ook in het woordenboek. :rolleyes: Als maar genoeg mensen het blijven zeggen is het vanzelf waarheid. (bijv: religie)

maar om toch maar ff ontopic te gaan.
Ik denk niet dat moslims ( :p ) erg positief tegen de kruistochten aankeken. :)

proycon 31-05-2005 09:02

Beetje off-topic, maar ik kan het niet laten:

Het lijkt me geen "verzonnen bull shit" woord, beide zijn te herleiden tot dezelfde arabische stam (S L M, ، س ل م ).

Islamiet lijkt me een vernederlandsing van het arabische Islamiyya/ اسلامي (een adjectief)

het woord moslim staat tot christen als het woord islamiet tot christelijke staat.

En het woord muhammed (H M D, ح م د ) betekent zoiets als "prijzende", dus ook geen "onzinwoord".

fleety girl 31-05-2005 16:29

Citaat:

proycon schreef op 31-05-2005 @ 10:02 :
Beetje off-topic, maar ik kan het niet laten:

Het lijkt me geen "verzonnen bull shit" woord, beide zijn te herleiden tot dezelfde arabische stam (S L M, ، س ل م ).

Islamiet lijkt me een vernederlandsing van het arabische Islamiyya/ اسلامي (een adjectief)

het woord moslim staat tot christen als het woord islamiet tot christelijke staat.

En het woord muhammed (H M D, ح م د ) betekent zoiets als "prijzende", dus ook geen "onzinwoord".

Dan is het nog wel verzonnen :rolleyes: .

RanC 31-05-2005 17:03

Het lijkt mij niet dat ze stonden te springen om een stel Europeanen die met zwaardjes op hen af kwamen stormen.

fleety girl 31-05-2005 17:51

Citaat:

RanC schreef op 31-05-2005 @ 18:03 :
Het lijkt mij niet dat ze stonden te springen om een stel Europeanen die met zwaardjes op hen af kwamen stormen.
Ze stonden wel letterlijk te springen, om ze te verslaan.

Maar ze waren er niet blij mee.

:cool:

Mr. Pignati 31-05-2005 18:06

Citaat:

Namin schreef op 29-05-2005 @ 15:49 :
Helluw allemaal,

ik moet voor levensbeschouwing een stukje tekst schrijven over de 1e kruistocht, van ong 300 woorden, en ik wilde een stukje erbij zetten over hoe de islamieten over die 1e kruistocht dachten. Ik heb echt lang zitten zoeken, maar ik kan niets vinden. Heeft iemand tips? Misschien een ander onderwerp wat aan die 1e kruistocht vastzit?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

-xxx- Namin

persoonlijk denk ik dat ze samen een heel groot feest gingen geven

RanC 31-05-2005 19:17

Nou, je had Balian. Dat was een smit uit Frankrijk die eigenlijk de bastaardzoon was van een of andere edelman uit Israel en toen ging die...

Is dit niet meer iets voor het huiswerkforum? :o

Blues 02-06-2005 21:30

Citaat:

Namin schreef op 29-05-2005 @ 15:49 :
Helluw allemaal,
hoe de islamieten over die 1e kruistocht dachten.

Helluw

WAT DENK JIJ NOU ZELF?

Namin 03-06-2005 10:37

Hé, ik dacht dat dit een forum was om elkaar te helpen, niet om elkaar helemaal de grond in te stampen! Wees eens aardig, en veroordeel niet iemand meteen omdat ze een stom topic aanmaakt (nog excuses ervoor, maar ik was radeloos).
Ik moest het de dag erna al afhebben, en mijn lerares is echt onredelijk(komt waarschijnlijk omdat ze al veel heeft meegemaakt in haar leven). Ik mocht geen mening erin verwerken, alleen maar feiten, dus wat ik zelf denk kon ik er niet in zetten. Uiteindelijk heb ik samen met mijn moeder gezocht en ik had een 8,5. Misschien toch niet zo'n stom kind als jullie dachten?
Nou, de groeten van Namin hoor, fijn dat jullie me zo hartelijk verwelkomden.........

T_ID 03-06-2005 10:44

Tja, je zal jezelf ook wel vleien door te zeggen dat je veel te laat aan je werkstuk bent begonnen. :D

Had dan gepost onder maatschappelijke vakken met een verzoek om informatie over het onderwerp in plaats van onder religie met een stelling van 'like duh'-niveau.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.