![]() |
1,5 week zonder gas, wat te eten?
Vanaf vandaag zitten we ongeveer 1,5 week zonder gas i.v.m. plaatsen van een nieuwe keuken.
We hebben wel water, waterkoker, magnetron, oven, grill en friteuse tot onze beschikking. Nu vraag ik me af wat we allemaal kunnen eten, hebben jullie een idee? Zelf had ik al aan brood/stokbrood salade gepofte aardappels friet (halen/zelf bakken) kippetje grillen en couscous gedacht. |
magnetron bami/nasi/pannekoeken/lasange/stoofpotten/pasta etc. van de Albert Heijn!
keuze zat. of instant noodles :) oja, pizza niet te vergeten. |
Er zijn tegenwoordig veel gerechten die je in de oven moet klaarmaken, denk aan lasagne, ovenschotels van knorr e.d.
|
Ik denk dat er wel 11 verschillende pizzasmaken zijn.
|
zijn er geen mensen die je kent die zon klein electrische kookplaat hebben?
|
Barbecueen! Of voor 50 euro zo'n kookplaatsetje kopen. Of een fatsoenlijk campingfornuisje met minstens 2 pitten
|
Puree is erg makkelijk (water koken in de waterkoker, poeder er door roeren en klaar), groente uit een potje kan je opwarmen in de magnetron. Veel vlees-dingen kan je in de oven bereiden.
En je hebt ook veel pakketen die je met alleen een oven klaar kan maken. (Gehaktschotels etc bv.) |
Thanx allemaal :)
|
Citaat:
Dus kant en klare lasagna dan als je lasagna wilt. Wat dacht je van de chinees of broodje shoarma laten bezorgen? |
met lekker weer BBQ-en natuurlijk!!
Wij hebben een keer een storing gehad, zodat we geen gas hadden. Hadde we buiten in een vuurkorf een aantal blikjes met eten opgewarmt :P Verder kun je pizza maken natuurlijk en misschien kun je met die waterkoker ook stomen? Je kan ook een keer wat eten gaan halen, iets van chinees ofzo. Misschien kan je ook een keer gaan koken bij je opa/oma/tante/oom/kennis. |
Soep
Noodles Hamburgers |
mac
bk kfc wok to go :cool: sumo (onbeperkt sushi :cool: ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dingen die je normaal zou bakken kunnen in de oven. Dingen die je normaal zou koken kunnen in de magnetron, in een schaaltje, met een schoteltje of bordje op dat schaaltje, en overgoten met heet water uit de waterkoker, tot ze gaar zijn.
|
Citaat:
Ik zou lekker veel in die oven doen! Vlees, pizza, ovengerechten, aardappels, supermakkelijk. Qua groenten: veel salades, en die broccoli-zakjes enzo van de AH kunnen in de magnetron (nog lekker ook). Verder kun je in de magnetron ook rijst koken. Wat je ook kunt doen, is nu al rijst en pasta koken op je fornuis, invriezen, en ontdooien in de magnetron! Verder kan je de waterkoker gebruiken voor dingen als aardappelpuree. Sowieso zou ik nu alvast veel koken en in portie-bakjes in de vriezer bewaren. Lekker makkelijk, geen gedoe met de oven opwarmen enzo. |
Nou daar wist ik wel raad mee hoor. :p
Geen gas --> magnetron --> kant-en-klaar zooi :p En af en toe een avondje Chinees halen of de pizzalijn bellen of naar de snackbar kan ook wel. :) Of gewoon brood eten. |
Citaat:
Dan maak je een vegetarische? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56. |