![]() |
Alopecia
Mijn vraag (vooral voor meisjes/vrouwen):
als je alopecia zou hebben (mannelijke kaalheid bij vrouwen) zou je dit dan accepteren, of zou je het camoufleren door middel van een pruik of iets dergelijks? http://www.lifeandcooking.nl/lc/cont...DataID=1340308 (btw; de vrouw op die foto is mijn moeder ;) ) |
Ik zou het camoufleren omdat ik dat zelf mooier zou vinden. En omdat ik de reacties irritant zou vinden.
Maar dat betekent niet dat ik het niet heb geaccepteerd. |
Ik zou ook een pruik nemen of, als mijn haar gedeeltelijk uitgevalleen zou zijn, een doekje.
|
Mannelijke kaalheid bij vrouwen? Gewoon kaalheid dus?
Sja, ligt eraan. Is het aangeboren zou ik er denk ik niet zo'n probleem mee hebben en misschien heel soms een pruik dragen. Als ik het op latere leeftijd zou krijgen zou ik denk ik wel een pruik willen. Omdat je dan het andere zo gewend bent. Hoewel, ik denk dat mocht ik ooit kanker krijgen bijvoorbeeld en mijn haar valt uit, dan zou ik geen pruik nemen, maar dat is meer omdat dat haar, als het goed is, toch weer aangroeit. |
Ik weet 't niet. Ik vind 't heel moeilijk me dat voor te stellen. Maar ik denk dat ik een pruik zal dragen, omdat ik dat mooier vind bij mezelf.
[edit] typo :o |
Citaat:
|
Citaat:
+ dat ik het idee zou hebben dat mensen om me heen over me praten (ook al is het misschien niet eens zo) wat ik erg vervelend zou vinden. |
Ben geen vrouw, maar toch.
Een vrouw met een kaal hoofd kan heel erg mooi zijn, Dan moet wel heel het hoofd kaal zijn, want anders staat t wel raar. Tenminste dat vind ik http://www.esounds.co.za/images/arti...skin_pic04.jpg |
Ik denk dat ik wel een pruik zou dragen, niet uit schaamte, maar gewoon omdat het veel vragen/irritante reacties voorkomt :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
offtopic
stoer.. ik heb gister life and cooking gezien :cool: mooie foto's! |
En wat vinden jullie dan van mensen die het er wel af halen? Heb je dan zoiets van; dat is vragen om vervelende reacties, of niet?
|
ik zou denk ik geen pruik dragen.
ben zoiezo nog wel van plan het op latere leeftijd eens te millimeteren of helemaal af te scheren, omdat me dat gewoon mooi lijkt staan. maar als ik bijvoorbeeld een hele rare bobbel of deuk in mijn schedel heb, lijkt het me dan weer mooier om een pruik te dragen of een doekje eromheen of iets :confused: |
Dan zou ik geen pruik dragen
|
Ik denk dat ik een pruik zou gaan dragen, zonder haar zou ik er echt raar uit gaan zien.
Maar dat wilt niet zeggen dat ik het niet geaccepteerd zou hebben. |
Ik zou denk ik gwoon kaal blijven. Mensen moeten mij dan maar nemen zoals ik ben, met of zonder haar. Ik zou t in t begin wel moete wenne aan mn kale kop, maar k dnek dat dat bes mooi kan zijn :)
|
Citaat:
Ik vind het juist dapper/stoer om er gewoon voor uit te komen. Dan sta je sterk in je schoenen, denk ik (ookal is het soms heel rot om die ziekte te hebben). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50. |