![]() |
paars beelscherm
als ik op de computer zit wordt mn beeldscherm soms paars.
soms duurt dit een paar seconden maar soms ook meer dan een kwartier. het is echt super irritant. weet iemand hoe dit komt en wat ik er tegen kan doen? |
Citaat:
|
Of de VGA-stekker (niet die naar het stopcontact gaat) die in je beeldscherm zit even vastdraaien. Het kan zijn dat die een beetje los is geraakt.
|
thanks guys :)
|
Dit gaat meer over Hardware.
|
is die monitor niet gewoon gruwelijk oud?
|
Dit heb ik ook gehad. Een klein tikje geven hielp, maar die tikken werden steeds harder tot hij het helemaal niet meer deed.
|
Citaat:
Maar meestal betekent dit dat je kabel niet helemaal goed contact maakt. Even goed aandrukken/controleren dus. :) |
Citaat:
|
Nou, bij mij lag het dus echt níet aan de kabel. Het werd ook steeds erger, dus de monitor ging gewoon kapot.
Zo zijn er trouwens al twee schermen kapot gegaan. |
Koop een LCD (y) en weg met die mechanische CRT monitoren. :)
|
Hmm...een goeie TFT kost je 300 euro (anders heb je geen DVI geloof ik), dus ik hou het wel bij een CRt at the moment. Ik ben niet zo'n bigspender helaas.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Geen enkele TFT kan bij benen met een Eizo CRT, kiddo. Onder de 400 euro range :), ze zijn gewoon weg nog niet intressant, kiddo.
|
Dat CRT een lagere responstijd heeft dan TFT, betekent niet dat TFT niet geschikt is om te gamen. Bij 12ms TFT-schermen heb je 83 beeldjes per seconde, al meer dan een 60Hz of 75Hz refreshrate kan weergeven. De grey-to-grey responstijden zijn echter wel wat hoger, maar de "CRT is beter voor games" mythe is nu allang achterhaald. Ook TFT-schermen van 240 euro zijn prima, en kun je perfect op gamen.
Ik heb zelf een dergelijke TFT en die staat naast mijn IIyama waar ik een pesthekel aan heb. Ik game fijner op de TFT, alleen het nadeel van een vast resolutie is een belangrijk punt. Evenals het feit dat 17" TFT schermen een afwijkende aspectratio hebben van 5:4 ipv 4:3 bij 15" en 19"+ schermen. Maar ik heb niet zo'n in een kinderachtige discussie, dus graag wil ik het hier bij laten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze had destijds gedronken.
|
Citaat:
|
keertje degausen die monitor en eens de speakers die er dichtbij in de buurt staan weghalen
|
Als je TFT flikkert, zit er dan ook een kink ik de kabel? En kun je die gewoon nieuw kopen, zoja, hoeveel kost dat dan? :o
|
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Ze zegt dat ie blauw is...
Maar goed, het hoeft natuurlijk niet aan de kabel te liggen hè. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja, ik ging ervan uit dat ze een Asus 3d kaart had :P.
Nee geintje ;) Elke TFT die niet onder de €200 zit heeft toch DVI? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat ding ownt alle CRT monitoren, ook Eizo's eigen pro-CRT monitoren :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind 400 euro een beetje duur voor wat ik met zo een schermpje doe, alleen af en toe gamen en filmpjes kijken. |
Mja ik vind de prijs nu wel meevallen. Dezelfde monitor kostte voorheen nog 639 euro. Maarja de weergave is wel perfect (y)
Jammer dat ze geen 24'' widescreen ofzo hebben voor wat meer geld, zou mooi zijn als TV scherm ;) |
Citaat:
Maar dan nog zou ik gewoon zo'n Iiyama nemen, no way dat ik 440 euro aan een TFT scherm ga uitgeven :| In geen 440 jaar! |
Citaat:
|
Dat Iiyama scherm is ook flink bagger vergeleken met de Eizo L557. 439 euro is geen geld :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
sjongejonge, wat zitten jullie nou te zeuren over DVI? Desktop-LCD's hebben vanaf het begin al DVI gehad, mijn ouwe Compaqje had het al.
Lijkt mij dat die discussie wel passé is langzamerhand. Volgens mij lopen je hersens ongeveer 5 jaar achter als je dat niet in de gaten hebt ...? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25. |