![]() |
onschuld
Waarom
waarom maak je alles zo anders als het is verlaag je onze liefde tot een ontuchtig spel vol platvloerse regels die er niet toe doen? Waarom waarom herken je mij niet zoals ik ben beschouw je onze liefde als fysiek samenzijn wat jouw verlangen bovenal moet stillen ? Leer mij te zien met de ogen van je hart kijk door de spiegels van mijn ziel herken mij, herken mij ik roep je al zolang Aanvaard deze liefde als een stromende bron voel dit heilige vuur in elke vezel neem mij, neem mij in onschuld zal je komen |
Hmm... Ik vind die voortdurende herhaling van 'waarom' niet zo geslaagd geloof ik, maar verder vind ik eigenlijk wel dat je een mooi woordgebruik hebt. Je gedicht leest fijn. De laatste strofe vind ik overigens wel erg vaag: het is ineens zoveel plechtiger dan de voorgaande strofes. in onschuld zal je komen moet volgens mij in onschuld zul je komen zijn.
|
Het woord 'waarom' herhaal ik om het extra te benadrukken waarom hij alles zo anders ziet. Een soort extra 'wanhoopswaarom' geeft net een beetje meer kracht, vind ik.
Misschien heb je wel gelijk wbt het woord 'zul' ipv 'zal' ; toch vind ik 'zal' beter klinken. Bedankt voor je reactie iig. |
Hmm, eigenlijk heb ik niet veel toe te voegen aan wat Re3m heeft gezegd. Je woordgebruik is fijn, je enjambemnet voegt hier en daar echt wat toe aan het gedicht. Je gebruik van 'waarom' stoort me vooral omdat je het alleen in de eerste twee strofes doet.
Het is inderdaad zul ipv zal. Zal hoort bij onschuld, en dat is hier niet je bedoeling denk ik "zo anders als het is" anders dan het is Maar al met al vind ik 'm zeker niet slecht, en ik ben benieuwd naar je volgende gedichten. :) |
Nou, wie weet komen er nog wat...
Bedankt voor je reactie |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |