![]() |
En wat moet je eigenlijk precies leren?
En wat moet je eigenlijk precies leren?
voor biologie bijvoorbeeld.. die man heeft niks opgegeven alleen gezegd alles wat je vorig jaar en dit jaar hebt gehad dus dan moeten we dat leren;) maaarrr die boeken van vorig jara heb ik toch niet meer? dus HOE moet ik dat leren...? |
um die boeke van vorig jaar stonde gewoon weer op onze boekelijst!! dus ik heb ze!! hier staat http://www.watmoetikleren.nl/ wat je ongeveer moet lere het is niet erg duidelijk!!
|
hmm oke bedankt!!
|
Goede site ga meteen kijken :D
Wij moeten onze hele boek leren + van de 3de klas: stevigheid en ordening en erfelijkheid |
hoihoi,
misschien is het handig om gewoon wat examens van examenbundel.nl te plukken en gewoon te maken. je kunt ze ook nakijken of je laat ze door iemand anders nakijken. het is wel handig. ik doe het ook met een stel vrienden uit de examenklassen, iedereen maakt een andere en kijkt het van een ander na. super handig en ook nog eens gezellig!!!!!!!! en bij de meeste examens kun je ook je score berekenen. misschien heb je er wat aan? kusjes moi |
Citaat:
doen we nu ook wel al op school.. maar thuis doen is ook een goed idee(Y):) op school haal ik wel goede punten voor de oefenexamens van biologie (zonder te leren nog zelfs;) :p) maarja hopen dat het echte examen ook niet te moelijk is dan :eek: dankjewel iig:) |
Nou ik had een oefenexamen van 2004 voor biologie en haal zonder te leren een 5.9 netjes vind ik dat wel.:)
Als ik wel leer haal ik misschien nog hoger :) |
Biologie:
Deel 1 3VMBO Thema 1 helemaal 2 gedeeltelijk 3,4,5 niet Deel 2 3VMBO Thema 6 helemaal 7 helemaal 8 niet 9 helemaal Deel 1 4VMBO Thema 1 helemaal 2 helemaal 3,4 niet Deel 2 4VMBO Thema 5,6,7,8 helemaal (zo hebben wij 't opgekregen) ;) |
Citaat:
|
ja dat is van het boek "biologie voor jou"... :cool:
|
wij hebben trouwens een blas gekregen met precies erop wat je moet kennen(Y):o
|
Topictitel gewijzigd. Het topic ging alleen nog maar over Biologie, dus ik heb er een algemeen Biologie topic van gemaakt.
|
samenvatting
hoi hoi
heeft er iemand misschien samenvatting van bio?? het gaat om de hoofdstukken 3 vmbo: 1,6,7 4vmbo: 1,5,6,7 en 8 als iemand een van die hoofdstukken heeft zou die hem dan willen sturen ofzo? alvast bedankt!! kuss |
ik wel:p
maar niet op de computer en de scanner is kapot. en om het nou helemaal over te typen... neah :o sorry :p |
Heb even je titel aangepast, is het wat makkelijk voor de rest :)
|
Citaat:
|
welke hoofdstukke precies moeten we nou allemaal leren?
|
Citaat:
|
Topic's samengevoegd. :)
|
Volgens mij moet je alle hoofdstukken leren die in je boek staan, behalve Erfelijkheid.
|
Erfelijkheid en evolutie bedoelde ik.. das in 1 hoofdstuk.
|
wij moeten niet alles hoor :eek: :|
|
Citaat:
|
hee,, ff een vraagje :) Ik heb het boek Nectar, doe vmbo euh weet iemand wat ik wel en niet moet leren ? :bloos: ik hoop niet dat deze vraag al zo vaak is gesteld, ;) zal wel, maarja .. ehh.. alvast bedankt ! (y)
Nathalie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ooooooh :o .. ''Hoe heet dat topic op onzin ook al weer ?'' kan t niet terug vinden :( |
Citaat:
Dam zit ik hier zomaar hele boek van 4vmbo te leren En zie ik dat ik hsft 3 en 4 niet moet doen..... **%&#*@** |
Citaat:
wij hebben gedrag, cellen enzo:o en bescherming (alleen de soa's:p) en zintuigelijke waarnemingen! vmbo-t toch? |
Ja VMBO tl
Geef mij even een vb van SOA en hoe ze worden geding infecteerd schimmels bacterien? ETC zoals goenoeroe. :| |
Citaat:
ik zal even overschrijven van boek:o staan ook lang niet allemaal in en kei wieing maarja: komt eraan:p |
Gonorroe: (druiper)
-verschijnselen: er komt slijm en etter uit de penis of vagina en het urineren kan pijn doen. -ziekteverwekkers: bacteriën. Syfilis: -verschijnselen: eerst een zweertje aan de geslachtsorganen, mond, tong of anus; later verlammingen en geestelijke achteruitgang. -ziekteverwekkers: bacteriën. Candida: -verschijnselen: een jeukende ontsteking met veel afscheiding uit de vagina. (witte vloed) -ziekteverwekkers: schimmels. Aids: een ongeneeslijke aantasting van het afweersysteem tegen ziekteverwekkers. -geen kenmerkende ziekteverschijnselen -ziekteverwekkers: het AIDS-virus (HIV) -Besmetiing: door het binnenkrijgen van bloed, sperma, of vocht uit de vagina van een besmette persoon. Besmetting gebeurt vooral door geslachtsgemeenschap of doordat meerdere drugsgebruikers dezelfde naalden of spuiten gebruiken. -Iemand die besmet is met het AIDS-virus maar nog geen ziekteverschijnselen heeft, is seropositief. :o adt was het wat wij in het boek hebben staan. |
Ik heb 3 a4tjes opgekregen om te leren!! (VMBO K)
|
ik ga biologie kats vern**ien
|
Ik ben zoooooooooo vreselijk ernstig zenuwachtig :eek:
En k moet een 6,4 halen, wat ik in het hele afgelopen jaar nog nooit gehaald heb :o :bloos: Grmbl....... |
biologie viel echt heel erg mee.
|
Nou ik vond t best rot :bloos: :( .
Trouwens bij vraag 30 staat er; Welke kleur is volgens de resultaten de sleutelprikkel voor de meeuwen om een voorwerp uit het nest te verwijderen? Ik had wit, omdat wit het meest voorkwam, maar wit is toch officieel geen kleur? Dus officieel had het dan groen moeten zijn.... of niet? :confused: Maar t juiste antwoord is wel wit zie ik op internet staan :eek: Schandalig |
Citaat:
|
ik vond m moelijk:p
maar heb tussen 7,4 en 9,2 ofzoiets :D |
Ik vond hem niet moeilijk niet makkelijk. Heb tussen de 8,8 en de 9.7. :D :D
wikiiiiii |
ik vond m ook vet makkelijk heb maar 5 vragen fout dus een 9 moet er wel inzitten:D:D:D:D
|
Bio is echt makkelijk haha ik w8 af hoe mijn examen volgend jaar zal zijn! :eek:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |