![]() |
Paar gedichtjes :)
Paar gedichten die ik heb geschreven, over, voor bepaalde personen in mijn leven die ik speciaal vind. Sommige positiever dan andere, laat het over aan je eigen interpretatie en vertel me wat je ervan vind :)
Eén Als de zon straalt En de vogels fluiten En de bloemen bloeien Straal jij ook Als de nacht valt En het licht verdwijnt En je leven even stilstaat Val jij ook Dieper, toe maar Val maar mee met de nacht Laat je maar meeslepen Ga maar mee, want weet je De dag wacht Maar als je leven wacht En jij je hart opent En jij je rust vindt Weet dan Dan heb je lang genoeg gewacht ------------------------------------------------- Twee Ik zit daar Op de rand van je bed Ik zit daar maar Ik zag je nog net Je lachte Je leefde Je wachtte Heel even Je raakte het kwijt Je lach verdween Je leven, een verwijt Het donker verscheen Nu sta ik hier Vlak voor je deur Je deur op een kier Nu zie ik je hier Hoe je huilt Hoe je beeft Hoe je vecht Hoe je leeft Leven voor het moment Dat is wat je doet Want wie zal jou vertellen Komt het morgen misschien goed? Is morgen misschien die dag Komt alles morgen goed Of was het maar vergeefs Je tranen, zweet en bloed? ------------------------------------------- Drie Zittend op jouw eiland Midden in de zee Jouw eiland genaamd "leven" En niemand die je ziet Je bouwt verder aan je poort En je torenhoge muur Betaald van al je tranen En veel te duur gekocht Maar nu ben je waar je wilt Niemand die je nu nog ziet Nu heb je wat je wilt Jij alleen, stilte om je heen Je schildert er een zon Heel groot op je muur "Vrolijk voor het leven" Schreeuwt het keihard nu Verf betaald van tranen En veel te duur gekocht Opgekropt verpakt En rijk dat je er van wordt Maar geld maakt niet gelukkig Dat zeggen ze altijd Dus geef me nu je tranen En geef jezelf wat lucht En laat eens mensen binnen Binnen door je poort Laat ze binnen in je leven Laat ze kijken in je hart Want je zon die zal na jaren Toch echt wel eens vervagen En je verf zo duur gekocht Zal verwateren in je tranen Je eiland in het diepe De zee die slokt hem op Nergens om te gaan Je hebt nergens om te staan Wie kan je dan nog helpen Zal iemand je zien staan? Of moet je heel hard werken Werken voor jouw bestaan? ------------------------------------------ Spui je mening :) |
na de eerste strove was ik bijna gestopt met lezen :o niet echt terecht ik vind hem best leuk :) alleen de laatste stofe 2* en is niet echt mooi naar mijn mening
de eerste strofe van het tweede gedicht snap ik niet... :bloos: "Ik zit daar maar Ik zag je nog net"??? en ik zou ook de zin: "Je raakte het kwijt" weg laten de laatste vind ik veelste lang... en eigenlijk heb ik bij alle gedichten het gevoel alsof er veelste veel een verhaal van gemaakt is. dicht je wel eens wat vaker??? vind ze nog best goed voor een eerste gedicht (y) |
de eerst loopt in mijn ogen niet helemaal, de tweede daarentegen wel
in de derde herken ik mijzelf toch wel een beetje :bloos: probeer in de eerste eens wat woordjes te verschuiven, misschien looptie dan beter :) ik ben alleen niet zo'n expert, dus neem maar niet alles van mij aan hoor |
Als ik jou was zou ik één gedicht in een topic zetten. Dit is veel te veel in één keer, vind ik, ik had na de eerste twee geen zin meer om de laatste te lezen (die toch wel beter was dan de voorgaanden, dus dat is zonde).
Als eerste: let op je hoofdletters! Dan.. ik zie in die laatste best goede zinnen zitten. Ik denk alleen dat je er een veel te lang verhaal van maakt. En ook.. als je wat rustiger, kalmer zou schrijven maakt dat een betere indruk: dan krijg ik het idee dat je over de zinnen na hebt gedacht, dat mist nu een beetje. Dat dus voor de volgende keer! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |