![]() |
Bestuurs en organisatiewetenschap
Ik ben benieuwd of er op dit forum ook mensen zijn die mee loten voor bestuurs en organisatiewetenschap in Utrecht.
Ik zit zelf ook in de loting en vroeg me af hoe anderen het nou ervaren zo'n loting. |
Vreemd dat het een lotingstudie is. Zijn er zo veel studenten in deze opleiding geïnteresseerd?
|
Citaat:
|
er worden maar 90 mensen toe gelaten. Deze studie is erg intensief, dus kleine klassen veel begeleiders, vandaar de toelating, in Nederland is dit de enige studie het is een combinatie van bedrijskunde en organisatiewetenschap en gericht op werk in non-profit organisaties, dus voor de overheid, het bankwezen, etc.
Per klas van 30 mensen zijn er 2 vaste begeleiders. Ze willen dat er 90 mensen zijn die echt enthousiast zijn en de studie ook af gaan maken, vandaar dat ze een selectie aan de poort hebben. |
Ik doe ook mee en hoop echt zó dat ik word ingeloot :o Maar het is afwachten, jammer dat het tot half juli duurt de uitslag. :|
|
Wat is het verschil in het lesprogramma met bijvoorbeeld Bestuurskunde aan de VU of aan de Erasmus universiteit?
|
ja spannend he? Ben je al op gesprek geweest? Ik gister als allereerst :S Heb gehoord dat iedereen moet komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Euh, verwar je het niet met bedrijfskunde? |
Ik heb morgen een gesprek :cool:
Ik denk dat het verschil voornamelijk zit in waar het op gericht is. Bestuurskunde is volgens mij puur de overheid en B&O de overheid en non-profit organisaties, maar commerciele organisaties kan ook nog. Dan kom je bij bedrijven die heel groot zijn als Shell en dus ook nog met de overheid te maken hebben. |
Ik denk eerlijk gezegd dat er bijzonder weinig verschil tussen zit.
|
ik weet het ook niet precies, ik heb me verdiept in B&O en niet in bestuurskunde...
Maar morgen je gesprek, spannend!! Het zijn wel hele aardige mensen moet ik zeggen. Ik durfde alles te zeggen en te vragen en bij sommige mensen heb ik dat niet... |
Vandaag weer een mail gehad. Wachten tot begin augustus. Ik geef dit topic maar een subtiel kickje, misschien dat er nog meer mensen zich komen melden. :cool:
|
Citaat:
|
Bestuur en organisatie in Amsterdam lijkt er heel erg op. En Amsterdam is natuurlijk erg bon (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57. |