![]() |
spierpijn, vermoeid gevoel
ik train nu al ongeveer 5 maanden met halters... maar nu heb ik al een maand een soort 'vermoeiende' spierpijn in mijn linkerarm, in mn rechterarm niks. dit gevoel ontstaat na een inspanning, maar gek genoeg niet na het trainen met de gewichtjes. ligt deze spierpijn aan het trainen met gewichtjes? en is het dan verstandiger om met iets minder zware gewichtjes te gaan trainen... ik ben pas 14, is dit misschien te vroeg om met gewichtjes te trainen (4,5 - 5 kilo per hand) ?
|
weet iemand dit?
|
Komt vaak door de groei, probeer ook andere oefeningen te doen ipv alleen trainen met halters
|
dus ik moet gewoon doorgaan met 4,5k/arm omdat ze aan het groeien zijn en dit juist de bedoeling is? maar hoe kan het dan dat ik dit alleen in mijn linkerarm voel?
|
Je moet ook je spieren rust geven, dus train bevoorbeeld om de dag, zodat je spieren kunnen herstellen en groeien.
|
Citaat:
|
Verkeerde topic.......kheb me echte berocht dus gedelete ;)
|
maar om met 14 jaar al met gewichtjes te trainen is dus niet te vroeg? omdat ik nog in de groei ben...?
|
Citaat:
|
trainen met gewichten is in principe altijd goed voor je, mits je de oefeningen goed uitvoert. er staan tientallen topics met tips over hoe met halters/ dhumbles etc. te trainen..zoek ernaar zou ik zeggen :)
|
Vraag anders eens begeleiding van een sportinstructeur ofzo.
|
je bent veel te jong om aan zware krachttraining te doen, je komt nog in je groeispurt enzo en daardoor kunnen je spieren verkeerd ontwikkelen, en dat is mss wat je nu voelt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
offtopic: michiel en maurits oprotten..
@TS: je bent nog in de groei....dus dan is krachttraining sowieso erg slecht voor het ontwikkelen van je spieren |
Zo'n 4,5 kilo per arm is voor je 14e simpelweg teveel, je kan beter 2-3 kilo nemen. Zoals sommige andere al zeiden, ga ook andere oefeningen doen ipv. alleen maar met halters. Opdrukken, sit-ups, enz. er zijn nog veel meer dingen dan alleen halters.
Als je zo door gaat heb je een aardige kans dat je spieren fout gaan groeien en dan heb je er echt helemaal niks meer aan dat je elke avond met halters heb getrained. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maak je niet druk, je spieren kunnen niet "fout" groeien. Het is alleen wel belangrijk om een goede houding te behouden bij het trainen. Dus niet met je rug de gewichten gaan tillen maar alleen met je armen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat wil je? Op conditie of op volume trainen? Ik neem aan volume, dus dan moet je weinig herhalingen doen met een zware weerstand. Ik denk opzich niet dat 4,5 kg te zwaar is, maar je moet het niet overdrijven. Om de dag is perfect, want je spieren hebben na een training dacht ik ong. 48 uur rust nodiig. Geef je die rust niet, dan zullen je spieren niet gaan groeien.
|
Citaat:
|
Ja, had ik ook, kheb ff 2 weken rust genomen (totdat ik er dus geen last meer van had) en toen weer rustig aan (om de dag) begonnen, nu nergens meer last van. Gewoon ff laten rusten dus (y)
|
Train je alleen je biceps? :confused:
|
Citaat:
|
ik heb het aan m'n judo leraar gevraagd, die zei dat ik beter met die gewichtjes kon stoppen omdat ik niet precies wist hoe ik de oefeningen moest uitvoeren. wel zei die dat ik gewoon door kon gaan met opdrukken, dat blijf ik ook doen. wat is het beste dan met opdrukken? om gewoon heel veel herhalingen achter elkaar te doen, zoals 50keer, of om losse setjes te doen van bijvoorbeeld 3keer 20 herhalingen? of maakt dit niet uit?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20. |