![]() |
Eerlijk of niet?
Ik heb dus samen met 4 andere klasgenoten de laatste periode aan een project gewerkt.
Dit project moest vandaag ingeleverd worden. We hebben dankzij mevr. R en mevr. S maandagavond nog tot !!2 uur!!! zitten werken om hun delen in orde te maken (incl. de opmaak die hun moesten doen). Nu heb ik net een msn gesprek met mevr. R gehad. Ze vond het dus heel lullig dat we de puntentelling hadden veranderd. Nu is ze dus helemaal boos op ons..... Wat vinden jullie??? Het is toch eerlijk dat wie het werkt maakt er ook de punten krijgt??? Of zit ik nou verkeerd???? |
Wat maakt het uit wat wij denken, wat vinden jullie. Daar gaat het om :P
|
Als jullie met zn 4en ( een 6 krijgen = voorbeeld ) en dus 24 punten en jullie mogen die delen en ze hebben niks gedaan , dan vind ik dat ze een 1 verdienen.
2 1 en en 2 11en dat vind ik eerlijk! in pratijk zal het dan dit worden 2 tienen en 2 tweeën. Ik heb wel een hekel aan dit systeem maar daar heb ik andere redenen voor. :( |
Sinds wanneer mag je dan zelf de punten verdelen?
|
Citaat:
|
Wij moeten een scorelijst invullen met wie wat heeft gedaan en daar wordt uiteindelijk ook het cijfer door opgemaakt
|
Citaat:
Maar dan ook écht eerlijk zijn, dus niet overdrijven dat jullie het hele werkstuk hebben gemaakt als dat niet zo is. Gewoon eerlijk aangeven wat je precies hebt gemaakt. |
Inderdaad, gewoon eerlijk zijn op dat formulier.
Typisch voorbeeld van een "free rider problem" :D:bloos: |
Je moet natuurlijk ook wel rekening houden met het feit dat je die mensen misschien later nog nodig zult hebben. Bovendien kun je later mogelijk gunsten van ze vragen.
|
Wat voor gunsten moet ik ze dan vragen....
Mevr S moet waarschijnlijk van school af en de projectgroepen van volgend jaar zijn al ingedeeld @ Balance:Ze hebben welke werk verricht en dat hebben we ook gewoon in gevult maar daar zijn ze het blijkbaar gewoon niet mee eens. Wij worden door mevr. S en mevr R nu dus lulligaards genoemt. Want zij vonden het blijkbaar eerlijk en collegeaal om de scorelijst te laten voor wat het was (dus dat ze eigenlijk meer werk hadden verricht dan in het echt) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ze jou naaien, mag je dat ook terug doen.
Geef ze dus lekker een lagere score |
Citaat:
|
Citaat:
Laat ze idd maar eens aanwijzen wat ze precies gedaan hebben. |
Ik denk dat zo'n systeem haar nut verliest als de mensen die worden beoordeeld te weten krijgen hoe ze zijn beoordeeld. Wij moeten ook altijd zeggen hoe goed we het werk vinden van onze groepsgenoten, maar dat gebeurt over het internet op zo'n manier dat alleen je groepsleider (=ouderejaars) weet wie wat zegt.
Als jullie echt vinden dat zij minder hebben gedaan dan zou ik dat punt zeker verdedigen. |
Mensen echt dank je wel....
ik moet zo naar school dus dat zal wat gaan worden :cool: |
Citaat:
|
Nou we hebben het project dus vandaag ingeleverd.
Mevr. R is nog steeds boos op ons. Mevr. S daarintegen vond het helemaal niet echt. Mevr. S naaid mevr. R nu dus ook op omdat mevr. S meer gedaan heeft dan Mevr. R. Conclusie: Mevr. R heeft dus bijna geen punten over. En is nog steeds boos...... Niet dat ik me daar aan gaat storen ofzo.... Het enigste waar we nu nog op moeten wachten is wat de leraar er van gaat zeggen. (iets gelijks is wel eens eerder voorgekomen en toen vond de leraar dat ze fraude :confused: hadden gepleegd) Afwachten dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.