![]() |
welke oefeningen voor buikspieren
Ik wil m'n buikspieren trainen, en weet ook wel veel oefeningen hiervoor maar k wil van andere horen hoe zij het doen.
:) |
Crunches, tot je er bij neer valt! :D
|
crunches :) 10x50 ofzo, of als je beginnelingetje bent 10x20 en dan opbouwen....
zijkant van je buikspieren train je door jezelf schuine crunches te maken (als je begrijpt wat ik bedoel) |
Touwtje springen, dat doen boxers altijd voor hun buikspieren;)
|
Liggende leg raises & crunches om en om (y)
Cable crunches in een sportschool :) |
je buik wordt niet dunner van buikspieroefeningen, voor het geval je het daarom wil.
|
sex
|
crunches? Dat doe ik in de MC flurry...
WAt zijn crunches? sit ups? |
Crunches zijn volgens mij een soort sit-ups ja.
In de cosmogirl van deze maand staan oefeningen speciaal voor je buikspieren en billen. Ik heb ze even getest en ik garandeer dat je je spieren na afloop in ieder geval voelt. Ik ga ervan uit dat dat goed is :p |
Crunches doe je niet in je Mc Flurry nee. Ik denk dat te veel Mc Flurry Crunch juist avarechts werkt voor je buik. :P
Als je wilt weten wat goede oefeningen zijn voor je buikspieren, kan ik je de volgende site aanraden: [link] Hier staat duidelijk uitgelegd hoe je de oefeningen moet uitvoeren en er staan ook afbeeldingen en tips bij. Succes! ;) |
Ik kan dus echt geen crunches...ik ga er echt gewoon fucking dood van, na een paar keer al :(
|
Citaat:
Zorg dat je goed recht op je rug ligt, doe je handen in je nek. Je voeten richting je billen plaatsen, dat je knieeen dus gebogen zijn. Neem een vast punt op het plafont en blijf daar naar kijken als je met je bovenlichaam omhoog komt. Als je omhoog gaat voel je het moment waarop je buikspieren het meeste samen trekken (dan trillen ze). Kom een klein beetje terug (niet helemaal) en dan weer naar boven. Dat is dus iedere keer maar een klein stukje... Doe dit snel achter elkaar, een setje van 20 als je ongeoefend bent, doe 5 van die setjes. Na 2 dagen bouw je het op naar 25 per setje. Na 5 dagen 30. Na een week doe je 6 setjes van 25. Enzovoorts... Totdat je ongeveer op 50x per setje zit (sommige gaan door tot 300, maar dit heeft weinig nut...) Je kan beter meerdere setjes van 50 doen dan 1 van 300. Neem tussen de setjes in tussen de 30 en 45 seconden rust, dat geeft het beste effect. Doe dit gewoon elke ochtend of avond en het verschil word zeker in het begin snel zichtbaar. Good luck! (y) ;) |
mag ik een tip geven
Ab king pro werkt uitstekend het is echt waar wat ze op tv zeggen. Als je continu traint, en doet wat ze zeggen zie je al echt in 2 a 3 weken een verandering in je buikspieren. Alleen kan ik me voorstellen dat je 120 euro wat te duur vindt, maar bij perry sport hadden ze een "neppe" en die kostte maar 40 euro. Weet niet of ze hem nog steeds hebben, maar anders zou ik het tog overwegen, want het werkt goed, en het gaat veel sneller. en nee dit is geen verkooppraatje |
Citaat:
Linkje Lees dat topic maar, daar wordt ook weer in gezegt dat zon apparaat niet helpt. Aardig gezegt maar ik geloof er niet in. |
Citaat:
|
2 draadjes in het stopcontact, en dan op je buikspieren (y)
|
Citaat:
En wanneer kan je zoiets het beste doen op een dag...'s ochtends, 's avonds...of maakt het eigenlijk uberhaupt niet uit? |
niet elke ochtend, dan heeft het op een gegeven moment minder effect hoor...
|
Ik heb zelf de ab burner pro bij de perry sport gekocht ( zelfde als ab king pro ).
Dat ding werkt echt super goed heb em nu 2 maanden en je ziet echt heel snel resultaat, ze zeggen dat je binnen een week resultaat ziet maar dat is niet zo, na een maandje ofzo zie je het pas echt ! |
Citaat:
|
zo ej die cable crunches ziet er kut uit :P
bij mij op fitnes hebben ze 2 relaxte apparaten daarvoor komt misschien wel op hetzelfde neer maar dat ziet er een stuk rug vriendelijker uit dan met die cable crunch |
Citaat:
Ook niet eens overspringen... Dat je dus eerst die avond oefeningen hebt gedaan en dan de volgende ochtend meteen weer, je lichaam heeft ook voldoende rust nodig om resultaat te boeken (y) |
Ik deed een tijd geleden altijd de volgende buikspieroefening:
op je buik op de grond gaan liggen, je tenen op de grond zetten (net alsof je gaat opdrukken zeg maar), en je ellebogen op de grond zetten (je gaat dan dus met je bovenlichaam een stukje omhoog) dan zeg maar opdrukken en op je ellebogen en tenen blijven staan en je rug zoveel mogelijk bol trekken, dus je bekken kantelen zeg maar. niet echt opdrukken maar in die houding 10/15 seconden blijven staan, dan even (paar sec.) rusten, en weer 10/15 seconden zo gaan staan. als je dit te zwaar vindt kun je op je tenen ook verwisselen voor op je knieen. hoop dat t een beetje duidelijk is :p |
Citaat:
Dat dus (y) Citaat:
|
Citaat:
|
en als je dan je crunches gaat doen, kun je ze het beste langzaam doen. eventueel kun je in 2 stappen omhoog komen en je dan ook in 2 stappen weer laten zakken.
|
Citaat:
want als dat zo is moet je geen buikspieren trainen maar eerst cardio doen (veel lopen/hardlopen,fietsen,zwemmen ed) zo niet.. mijn fitnesstrainer zegt, dat het voor mij op deze manier ideaal zou zijn: om de dag: 2x 100 situps, niet te snel, niet te langzaam, als je 'boven komt' 2 seconde vasthouden.. en als je kracht zet adem uit, terug naar startpositie adem in :) als et onduidelijk is hoor k et wel, k ben vandaag niet te lui om et nog x te zeggen |
Nog een tip: met een "gymball" kun je veel effectievere (buik)spieroefeningen doen. Ik kan bijv. zo 150 gewone crunches doen, zonder al te veel moeite, met zo'n bal kan ik er hoogstens 30. Ik vind het een goede uitvinding (y)
|
Sit ups werken denk ik t beste. Zorg wel dat je je op je buik concentreert en niet op je nek, anders krijg je nekpijn..
|
De roman chair.
Google anders even of gebruik de zoekfunctie, zat info. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52. |