![]() |
Als je 8 uur werkt hoeveel pauze moet je minimaal krijgen?
Ja dat was mijn vraag.:d
Ik ben trouwens 16 jaar. |
Een half uur of een uur geloof ik
|
Een pauze die langer duurt dan een kwartier wordt in de regel niet uitbetaald. De werkgever kan je dan ook niet verplichten om aanwezig te blijven op de werkvloer of in het gebouw tijdens de pauze. De pauze is nadrukkelijk geen arbeidstijd, maar vrije tijd.
- Per dienst die langer duurt dan 5,5 uur heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. - Per dienst die langer duurt dan 8 uur heb je recht op minimaal 45 minuten pauze, waarvan 30 minuten aaneengesloten. - Per dienst die langer duurt dan 10 uur heb je recht op minimaal 1 uur pauze, waarvan 30 minuten aaneengesloten. bron : http://213.218.70.68/bijbaan/index2.html |
Citaat:
En die wordt niet uitbetaald. Heb ik dan recht op meer pauze? Want de mac is toch niet illegaal ofzo? |
Goed personeel hoeft geen pauze. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ligt denk ik aan het soort bedrijf / baantje he...
|
als ik 8 uur werk krijg ik 1,5uur pauze
|
Als ik 8 uur sta ingeroosterd, krijg ik sowieso altijd eetpauze, een half uur, en eigenlijk altijd wel 1 drinkpauze, soms 2.
Eetpauzes worden bij ons altijd wel goed geregeld vind ik, drinkpauzes wat minder. Maar als je met zn allen aan de counter staat, en je hebt allemaal wel dorst, en het is rustig, vraag dan gewoon of je een rondje mag drinken. Beetje voor jezelf opkomen mag wel :) |
ik werk in het weekend van 8.30 tot 17.30 uur en heb dan slecht 30 minuten pauze (n) ...En die begint pas om half twee
|
Ik heb helemaal geen pauze, maar soms is de dag net 1 grote pauze, andere dagen ren ik me rot.
Iig geen behoefte aan pauze, ik eet gewoon tijdens mn werk, dus gaat prima 8 uurtjes (y) |
Ligt aan de COA, ik werk in de horeca en dat verschilt, als het druk is werk ik in een stuk door achter elkaar zonder pauze, tja af en toe sta ik ook stil en drink wat, maar dat is niet echt een pauze.
Maar geloof dat het bij 8 uur een half uur is, of een uur, ligt dus weer aan je CAO. |
Citaat:
ik krijg zelf als ik van 12c tot 21 werk 1x een half uur en zou recht hebben op 2x 10 minuten waarvan we er 1 zelden nemen, maar gewoon efef snel wat drinken in de winkel grtz ivo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zodra je nergens voor getekend hebt dan kan je in je eigen tijd (NIET DOOTBETAALDE PAUZES gewoon de werk plek verlaten. De uitzondering daargelaten die jij zegt, als je ervoor getekend hebt, maar goed ik zou tenzij het echt veiligheidsoverweging is en dit oo kvoor mij duidelijk is er nooit voor tekenen. Het is overigens een stukje op de FNV site dus ik denk wel dat ze weten waar ze over praten |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06. |