![]() |
Koopzondag Utrecht, voor of tegen?
Beste Utrechters, wat hebben jullie gestemd?
|
Voor, ook al ben ik geen Utrechter.
|
Citaat:
|
Ook al ben ik geen Utrechter:
I couldn't care less. |
Citaat:
|
Citaat:
Dan mag je niet stemmen:nono: :p |
Citaat:
|
Voor natuurlijk, het is handig voor mensen die op zaterdag werken.
|
Zaak voor de winkeliers, als zij willen dan moet het zo zijn.
|
Ben een Utrechter, maar heb niet bij dit onderwerp gestemd omdat het me totaal niks kan schelen.
|
Is daar dan nog helemaal geen koopzondag? Of wil men de winkels voortaan elke zondag open hebben?
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag luidt: Bent u voor of tegen uitbreiding naar alle zon- en feestdagen? Ik stem waarschijnlijk voor. |
Wat vinden de winkeliers zelf ervan?
|
Waarom zou je hier tegen zijn???
|
Hier worden de opkomstpercentages bijgehouden :cool:
Citaat:
Meer kan ik er zo gauw niet over vinden. Er zijn folders en posters uitgedeeld met een afbeelding van een groene (voor) en rode (tegen) booschappentas, die winkeliers op hun raam kunnen plakken om zo hun mening aan het publiek te geven. Ik zal straks eens kijken als ik in de binnenstad ben. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?...&infFrom=90172 Overigens zullen de openingstijden tussen 12:00 en 18:00 liggen, zodat mensen in ieder geval rustig naar de kerk kunnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een non-issue.
|
Citaat:
|
Als 'echte' Utrechter heb ik tegen gestemd. Volgens het stemformulier 'was er draagvlak voor' bij de winkeliers, maar ik heb al bij een aantal kleine zelfstandigen grote posters gezien waarop 'nee' was aangekruist. Voor de grote winkelketens is het misschien rendabel en een manier om de kleine concurrentie uit te schakelen. Daarnaast zijn er sowieso al een aantal koopzondagen en meer vind ik niet nodig.
|
Watch me care
|
Citaat:
(hoewel, met die bejaarden weet je het nooit :o ) |
Als er animo voor is, voor.
|
Citaat:
|
Ik heb voor gestemd natuurlijk
|
Ben geen Utrechter, maar las in een betoog van iemand dat de koopzondag slecht is voor de kleine ondernemer. Dus winkels die er niet aan mee kunnen doen, die gaan er onder lijden, terwijl het voor winkels als de Bijenkorf en C&A geen enkel probleem is omdat die personeel, geld, etc. genoeg hebben.
|
Citaat:
|
Ik heb tegen gestemd, ik vind het absoluut niet nodig om ook op zondag de winkels te openen.
Buiten dat vind ik koopzondagen niet tof voor de kleine middenstand, waarvoor opening op zondag vaak onaantrekkelijk is, omdat ze op deze manier nog moeilijker kunnen concurreren met grote namen als HEMA en Bijenkorf. |
Tegen, zodoende houden de kleinere ondernemers het wat beter uit.
|
Nou ja, het is natuurlijk belachelijk dat er iets moet zijn als een winkelvrije zondag in een non-christelijke cultuur als de onze. Daarom alleen al vind ik dat elke winkel het zelf mag weten.
|
Citaat:
Het getuigt dan ook van kortzichtigheid om meteen te zeggen dat dat slecht is voor de kleine ondernemer. Maar dat was niet het doorslaggevende argument om 'voor' te stemmen, dat heb ik gedaan omdat ik vind dat iedere ondernemer het recht moet hebben zelf te bepalen wanneer hij of zij open is. |
Citaat:
|
Helaas voor de voorstemmers:
tussenuitslag referendum koopzondagen Code:
voor 44.411 34,21% 158 van de 160 stemdistricten geteld (98,75%) http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?...infFrom=104054 |
Citaat:
|
In de binnenstad waren overigens veel meer tegen-stemmen op de winkelramen geplakt dan voor-stemmen.
|
Citaat:
|
Als ik had mogen stemmen had ik tegen gekozen,omdat er nu met zondagen 200% word uitbetaald. Maar zouden de koopzondagen elke week standaard zijn dan zouden de werknemers gewoon normaal betaald worden als een gewone werkdag (ma- vrij dus) en stel je geeft op dat je fulltime werkt dan zouden evt die zondag er bij doen en 1 dag vrij ofzo.En je hebt geen vrije tijd meer natuurlijk.Maarjah das hoe ik er over denk.Dus uiteindelijk pakt het alleen maar goed uit voor de consument en niet voor de werknemers. (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed dat er tegen is gestemd.
Het is inderdaad zo dat kleine ondernemers problemen zouden krijgen met de zondag. Mensen kunnen kiezen wanneer ze naar de winkels gaan, dus ben je als ondernemer jezelf verplicht om zondag open te zijn omdat je anders verliezen draait. |
Citaat:
- omdat wanner je als ondernemer voldoende omzet & winst draait je gewoon zondag dicht kan zijn. - Omdat zeker voor winkels voor tweede levensbehoeften ( boeken, kleding, electra, meubels) het een stuk rendabeler kan zijn op zondag open te zijn en op een doordeweekse dag gesloten. - Er is geen enkele verplichting om ook daadwerkelijk open te zijn op zondag. - Ook grotere winkelketens moeten hun personeel op zondag 200% uitbetalen. - Een zelfstandig ondernemer kan voor de zondag iemand een personeelslid zijn zaak laten runnen. Maar helaas, die griffo's hier hebben tegengestemd. Lomp dorp :( |
Voor
eerlijk gezegd weet ik niet eens wat de uitslag is, maar die zal vast negatief zijn als ik uit mag gaan van het stemgedrag van mijn omgeving......... (musea bekijken kan ook terwijl de winkels open zijn, rustig uit de kroeg komen op zondagochtend kan ook, de winkels gaan teslotte pas om 12.00uur open) |
Citaat:
Ik ben pro-koopzondagen (y) |
Winkeliers moeten maar zelf weten wat ze ermee doen, en natuurlijk eens bekijken og het echt zin heeft om de winkels op zondag open te gooien. Voor de rest, I don't care.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |