![]() |
[linux] boot cd maken?
ik wil dus linux vanaf cd draaien, maar ik weet niet hoe je een boot cd maakt... ik heb wel op internet gezocht maar dan krijg ik van die dingen waar ik niet echt veel van snap... (of ze doen het niet:s)
- dus kan iemand mij uitleggen hoe maak ik een linux boot cd? - welke programa's heb ik er voor nodig? (oja hoe ik het bios moet instellen weet ik wel duzz dat hoeft niet uitgelecht te worden) alvast bedankt |
Een distro als DSA (Damn Small Linux) of SUSE is gewoon als cd-image te downloaden en te branden. Klaar is je bootable cd.
|
idd, dat is niet moeilijk
intressanter is welke distro te kiezen, dat kan nog wel moeilijker zijn Persoonlijk zou ik niet voor een rpm-based distro gaan. Heb ik geen goede ervaringen mee. Dan blijven er nog een aantal opties over. Ik denk dat ubuntu een heel goede keuze is. |
Ubuntu, hell yeah
|
Offtopic:
Citaat:
|
Ik denk dat je dit bedoelt. Complete linuxdistro met x en KDE die je niet hoeft te installeren, maar kunt runnen vanaf de cd. Download via onderstaande link de iso en brand op cd.
http://www.knoppix.org |
Met Morphix zou het niet al te moeilijk moeten zijn om de LiveCD zelf enigszins aan te passen.
|
hey bedankt allemaal :D
ik heb suse 9.3 op dvd gebrand enzo maar die werkt niet (ik zal wel tewijnig werk geheugen hebben) maar dsl doet het wel:D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21. |