![]() |
Nieuwe 20 megabit-internetabonnementen
De laatste tijd zie ik daar continue reclame voor, met name van Chello en Versatel: digitale televisie en daarnaast ook supersnel internet, uiteraard over dezelfde verbinding, met een snelheid van 20 megabit. Dat is dus een slordige 2.5 maal zo snel als het tot nu toe snelste ADSL-abonnement dat net de 8 megabit haalt.
Nou vraag ik me af, thuis downloaden met een snelheid van ~2 à 2.5 megabyte per seconde voor vier tientjes per maand. Is het mogelijk? Iemand al ervaringen ermee, of is het gewoon een papieren tijger? |
ja, het is mogelijk, ik doe het (af en toe) maar wel via de kabel.
En slecht een heeeeeeel klein aantal servers werken ook met deze snelheid, en de meesten vertragen de verbinding als deze is vastgesteld. De ftp van de universiteit van twente is er 1 die het kan. |
Is dat dat VFADSL of ADSL+?
Dat lijkt me wel wat. Maar er zijn nu natuurlijk nog weinig servers/mensen die hoge upload snelheden halen. Maar aangezien ik hier met mijn hele familie download en upload zou zoiets wel relax zijn. |
Goed, maar vooropgesteld dat de server het kan leveren (bijv. je hebt een dergelijk internetabonnement en hebt toegang tot Campusnet van de Universiteit Twente via een VPN). Dan haal je die snelheid?
Jolt: is dat niet VDSL (Very-high rate DSL)? Ik dacht dat Chello het via de televisiekabel deed. |
Ik zou het nog lekker even afwachten... Versatel begint pas vanaf 1 augustus oid met de levering, eens kijken wat de ervaringen dan zijn.
Maar ik zie nu al providers die voor rond de 40/50 euro per maand 20MBit abbo's aanbieden, dus dan kunnen de bestaande providers natuurlijk niet achterblijven. Die zullen dan ook wel weer vanzelf met zoiets komen, hoef je niet te switchen, wat een ellende is dat ;) |
Persoonlijk ben ik wel heel erg geïnteresseerd in dat abonnement dat versatel aanbiedt, omdat ik ook een groot voetballiefhebber ben. Maar de aanbieding die ze doen, mits ze het waar kunnen maken, is echt te gek (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Enige jammere is dat het nu zo'n 'scheve' verbinding is (20 mbit down en maar 1 mbit up). Ik heb liever veel upload aangezien je dan lekker kunt seeden. :) |
Citaat:
|
Versatel werkt via ADSL
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.webwereld.nl/articles/35249 |
1 mbit up is echt zeer schraal. Waarom maken ze er nu niet gewoon een 12/4 mbit abo van, bijvoorbeeld. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is alleen nu zo dat mensen enorm kicken op die superhoge downstream, wat marketingtechnisch natuurlijk goed is, maar geen server kan die snelheid leveren. |
Citaat:
En met azureus download ik dus wel op mijn maximum downloadsnelheid hoor, alleen balen dat die bij mij zo laag uitvalt. |
Citaat:
Als het gaat om wat oudere torrents is de snelheid vaak helemaal niet zo hoog. En zoveel heb je ook weer niet aan snel downloaden, je zult het uiteindelijk toch altijd weer tot minstens 1.000 moeten seeden en de upload is maar 1 mbit (en als je niet seed moet je verbrand, gekruisigd en gevierendeeld worden). |
Citaat:
|
Nee, als je een snelle upload hebt maar een trage torrent dan is de kans er natuurlijk dat je op het moment dat de download completed is, je al een share ratio van boven de 1.0 hebt. Dan is er niet aan de hand.
Maar er zijn ook veel figuren die überhaupt niet eens weten wat seeden is, die gewoon de torrent weghalen zodra hij klaar is ook al hebben ze nog lang niet voldoende geseed. Dat soort klootzakken moeten ze executeren, want daardoor gaan torrents op den duur dus dood en komen mensen die ermee bezig zijn, ineens zonder seeds te zitten. (n) |
Mja, ik zou nog liever 8/4 hebben dan 20/1 denk ik. Met mijn huidige 512/256 vind ik seeden al veel te lang duren, terwijl de verhouding toch nog 2:1 is.
|
In België is het hoogste 10 MB (Telenet Expressnet Turbo), met 30 GB download en 4,5 GB upload. Ik betaal er 59,95 euro voor per maand :| . Maar het is idd al bewezen dat België een van de duurste kabel & adsl abonnementen heeft van Europa :(
|
Ik vraag me af hoelang et gaat duren voordat de huidige providers zo'n snelheidsboost gaan geven...dat ik nu met zo'n 300kb/sec kan downen is wel leuk...maar dat mn inet al stikt bij een upload van 50kb/sec vind ik irritant worden...zeker bij et seeden....
|
ik geloof er helemaal niets van dat je voor 40 euro 20mbit krijg, die 40 euro zal wel een introductieprijs zijn. "Het eerste half jaar 40 euro" En dan moet je de rest van het jaar 80 euro per maand betalen ofzo.
Maar dit zou wel goed zijn voor de concurentie. Het Nederlandse internet is niet écht té duur (in vergelijking met belgië is het hier redelijk eerlijk qua fups en snelheid) maar in scandinavische landen heb je voor 30 euro een 8mbit verbinding liggen. Toch wel wat anders dan die 50 euro die je betaald voor een 2.3 lijntje |
Citaat:
Zo'n downstream en dan zo'n schrale datalimiet? Ik zit met een gewoon XS4ALL basic-abonnementje (dus 3200 kbit, in de praktijk ~330 KB/sec maximaal) en daarmee kun je maandelijks makkelijk de 200+ GB doorbreken als je wilt. Echt achterlijk, die datalimieten. Laat ze daar eens mee ophouden. @ Manus: als je dat wilt vermijden gewoon het totaal downstream van BT blocken op je werkelijke upstream. Dan duurt het downen wel wat langer maar zit je niet met seeding achteraf. |
Citaat:
Of zijn ze wel slim daar bij dat versatel en zit dat anders immekaar? |
Een hoge kwaliteit DiVX filmpje (640 x 480 met AC3-geluid) neemt nog geen 200 KB/sec in beslag, dus dat zal wel loslopen.
Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat alle TV-content die de provider kan leveren alvast vantevoren encoded is, en ik denk dat dat een probleem wordt. |
Citaat:
|
Ik denk dat die uitzendingen gewoon DV-PAL zijn. 20mb per seconde is zat om ook nog eens te downloaden wanneer je naar de tv kijkt.
|
|
Klopt iets wel niet:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je zoiets doet, moet je wel even zeker weten dat je router dit aankan. Sommige routers hebben een max. bandbreedte van 6Mbps, dus kom je met je 20Mbps abo nooit hoger dan 6/8= 750KBps.
|
Citaat:
Citaat:
20 Mbit/s ofwel 2,5 MB/s kan je dan zo wel halen hoor. Als je multi-source downloadt dan is er niet eens meer twijfel over mogelijk. Als je weet wat je doet mag het geen enkel probleem zijn om met 20 Mbit/s te downloaden. En @ Campusnet kan je wel goed downloaden, ook als je buiten het netwerk zit. Als je werkt met brakke SMB Fetcher kan het misschien nog wat ergernis opleveren. :P |
Oja klopt, op slsk had ik zo een gozer, zo een zweed. Dikke vette uploads :D
|
Uhu.
Als je het echt goed wil doen moet je naar DC++ gaan. Daar zitten er hele hubs vol mee. Je hebt op DC++ overigens ook private hubs (moet je aan bepaalde eisen voldoen om een account te krijgen) waar iedereen bv. 100/10 Mbit of 100/100 Mbit moet hebben (Down/Up); zo zijn er ook wel wat hubs waar je in mag als je een andere snelheid hebt. Maar als je slechts 1 Mbit up hebt dan is dat helaas weer niet zo speciaal. Achja. Ik zal toch wel Campusnet krijgen. Dat zal volstaan. |
Tis wel meuk overigens. Ik haalde mijn anime vroeger daar altijd vandaan, maar dat heeft nu beslist afgedaan ivm. de vaak volstrekt willekeurige kwaliteit, samenraapsels van verschillende subbers en de ongelooflijk irritante gewoonte om bestanden te renamen zodat je niet meer kunt zien van welke subbers ze zijn.
|
Je refereert aan Campusnet neem ik aan (op DC++ zijn immer genoeg animehubs te vinden waar renamen van anime niet toegstaan is).
Dat is inderdaad wel onhandig, maar de originele namen behouden is natuurlijk alleen mogelijk als alle releases in uniforme stijl zijn genamed (als het niet op volgorde staat dan moet je het toch echt wel gaan renamen, iig bij lange series). Maar dan nog is dat geen excuus om het 'verkeerd' te renamen (zet dan in de folder-name de naam van de subber en laat in de filename dinges staan (was het CRC?)). Achja, de perikelen van het downloaden. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33. |