![]() |
Hoe reizen met vliegtuig?
Hallo, Ik ga in augustus alleen op vakantie naar Engeland, maar heb nog nooit met het vliegtuig gereisd. Kan iemand me stap voor stap uitleggen waar ik dan op schiphol heen moet enzo? :-)
Dus waar je met je tickets heen meot en waar met je bagage enzo. |
Alsof je dit kan uitleggen. Gewoon naar schiphol gaan en de borden lezen. Een kind kan de was doen. Echt heel makkelijk. En waar je incheckt daar breng je ook je koffer naar toe.
Naar Engeland vlieg is trouwens perfect, dat is nog wel leuk zeg. Ik moet over 2 weken van Miami naar Amsterdam, wat een hell :( |
Ik vlieg in juli met Transavia (ook alleen alleen dan op rotterdam & naar dublin) en heb gewoon een nummer gekregen ed.. Beetje vreemd ;)
En dat online inchecken.. is dat handig? |
Citaat:
|
@ TS:
Ik kan je wel een plattegrond gaan geven en dan tekenen waar alles is maar daar heb je niks is, Schiphol is supermakkelijk! Het enige wat je hoeft te doen is naar binnen lopen, de borden volgen en op de monitoren kijken waar je in moet checken en waar de gate is waar je vliegtuig staat. |
Citaat:
|
Oh en voor de topicstarter: op schiphol.nl staat volgens mij een hele plattegrond van Schiphol dus kan je alvast kijken. Verder heb je 3 vertrekhallen, in elke hal zitten de balies van een aantal maatschappijen. De maatschappij met wie je vliegt bepaalt dus in welke hal je moet zijn, dan ga je naar de balie van jouw maatschappij, sluit je aan in de rij en check je jezelf en je bagage in. Vervolgens ga je door de douane en heb je 2 uur de tijd om te winkelen. Als laatste ga je naar de gate die op je ticket staat en van waar je vliegtuig vertrekt en that's it.
|
iemand ''ervaring'' met vliegveld:
munster en frankfurt en toronto ( vlieg van munster naar frankfurt en vandaar weer naar toronto ( alleen ) ) |
Citaat:
Dan stop je de auto, stap je uit, pakt je koffer(s) en steekt over. Nu ga je door de draaideur en dan sta je in de vertrekhal. Je ziet nu heel veel balies en boven je allemaal monitoren. Dan zoek je jouw vlucht op die monitoren (de vluchten staan op volgorde van tijd) en dan staat achter jouw vlucht een nummer. Dit is het nummer van jouw incheckbalie. Loop naar de incheckbalie met dit nummer en sluit achter aan in de rij. Eenmaal aan de beurt vraagt de grondsteward(ess) achter de balie om je paspoort of ID-kaart en die geef je dan af, ook word je gevraagd of je je ticket wilt geven en hiervoor in de plaats krijg je je instapkaart. Op deze instapkaart staat de gate waar je moet zijn en om hoe laat. Je geeft je koffers af en nu ga je naar het gedeelte waar alleen mensen mogen komen die ook daadwerkelijk met het vliegtuig moeten. (volgens mij hoef je niet door de paspoortcontrole, want Engeland doet mee met het Schengenverdrag (eigenlijk niet, maar volgens mij op Schiphol wel ofzo)). Nu is er even tijd voor wat shoppen, alleen geen tax free. Maar ja, dat mag de pret niet drukken. Na een tijdje ga je op zoek naar je gate en geef je als dat wordt omgeroepen je instapkaart aan de steward(ess). Deze doet die dan door een apparaat en dan houdt zij het grote deel en jij krijgt het kleine deel. Dan ga je als dit wordt omgeroepen richting vliegtuig, danwel door de slurf, danwel gewoon over het vliegveld met de bus. Eenmaal in het vliegtuig laat je het kleine strookje zien aan de steward(ess) en deze geeft aan waar je ongeveer zit. Doe je gordel om en na ongeveer een uurtje ben je in Engeland! |
Citaat:
Hoelang duurt 't trouwens ongeveer voordat je weer buiten staat? |
ligt eraan welk land je gaat (USA zijn ze heel streng dus strenge controle, duurt lang, rusland is helemaal een ramp, daar laten ze je rustig 3,5 wachten omdat er bijv maar 3 hokjes open zijn :S) maar engeland is wel te doen hoor, ik erop rekenen dat je half tot een uur nadat je geland bent buiten staat
|
Citaat:
Blijf drie maanden hehehehe :cool: |
Hoe zit het eigenlijk met de beenruimte in een vliegtuig. Ik vlieg in september namelijk naar Noorwegen, bij Larvik ergens. Nja dat is een uurtje. Nou ben ik een royalclass stoel in de bus gewent naar bijvoorbeeld SPanje (zo'n 20 uur zitten). Dat is geloof ik 90 centimeter stoelaftand. hoe zit dat in een vliegtuig? Zijn je benen een beetje kwijt te krijgen op een lange tijd vliegen (dus aantal uren?) voor iemand van 175?
|
Citaat:
|
Citaat:
@ Anneka: ga googlen |
Citaat:
nja ik vind al dat het 70 centimeter is ongeveer, dus dat wordt krap:p. |
Citaat:
Hoeveel kun je eigenlijk lopen in een vliegtuig? Vergelijkbaar met treinen? |
Citaat:
de mensen achter de balie zeggen waar je naar toe moet gaan. je kunt ook mensen achterna gaan die ook naar engeland gaan. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij Londen Stanstad en Londen Luton had ik in beide gevallen binnen 20 minuten mijn tas en was ik door de douane heen.. :) Gaat best snel hoor, behalve als ze je uitkiezen om je tas leeg te halen enzo :)
|
Citaat:
Ik was gewoon benieuwd, maar goed commentaar mag. |
Owh.. trouwens. Ik heb zo'n grote rugzak met allemaal leuke touwtjes enzo eraan (:P), en de verkoper had 't d'r over dat je 't moest sealen ofzo? Weet iemand daar verder wat van?
|
Citaat:
Mbt lopen: ligt er aan hoe groot het vliegtuig is, hoe breed de gangpaden zijn en hoe lang je moet vliegen ed...vaak zijn die karretjes met eten idd een storende factor. ;) (Plus dat een vliegtuig dat bv. van Rotterdam naar Heathrow vliegt vaak ook erg klein is en dat er dus ook niet echt veel te lopen valt. Ook is dat bijna opstijgen en meteen weer dalen, waardoor je het ook niet echt heel veel tijd voor hebt.) Als het goed is ga ik in mei naar Curacao, dat is wat langer vliegen, ik ben benieuwd wat voor vliegtuig dat is en of je daar wel goed zo nu en dan wat kunt lopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
OP Engeland vliegen is wel relaxed. Helaas startte en landde mijn vlucht (naar Coventry) op de nieuwe baan van Schiphol (baan 5 geloof ik, of baan 6) en waren we dus langer aan het taxiën dan we in de lucht zaten. :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Over die afstand van de stoelen; als je met een low-cost carrier vliegt, is de afstand tussen de stoelen (de pitch) vaak maar 65 cm. En ik heb dat een keer gevlogen naar Istanbul, met mijn 1.85. Ik vond het nog best te doen.
Als je extra vroeg bent voor het inchecken, dan kun je om een stoel vragen met extra beenruimte, maar het ligt er wel weer aan hoeveel mensen er mee vliegen, zodat misschien de stoelen met extra beenruimte niet benut zullen/mogen worden, vanwege balans enzo. Engeland zit niet bij Schengen, en de id-kaarten en paspoorten worden wel degelijk gecontroleerd, al weet ik niet zeker of dit nu altijd bij de douane is of alleen bij het boarden. Je rugzak hoef je niet te sealen. |
Veel plezier op je vakantie in Engeland! Je hebt aardig wat uitleg gekregen van aardige mede forummers dus het vliegen moet helemaal goed komen denk ik!
Een paar maanden terug duurde het bij een incheckbalie bij ons wat langer i.v.m. doopnamen e.d. Vreemd dat ze dat niet snapten. Was een Duitse maatschappij GBA. Verders wel alles goed maar dat en het feit dat namen niet volledig konden worden ingevoerd op de website was wel minder. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04. |