![]() |
Ideaal
Toen ik net televisie keek
zag ik een man in pak en 't leek alsof hij lachte om een mop Die dikke grote rooie kop Zijn haren waren glad gekamd Zijn ogen leken wel verlamd Zijn tanden schoon en goed gepoetst alsof het van zijn moeder moest Hij had zich blijkbaar goed geschoren en liet met gladde mond iets horen over de nieuwste beste troep en nam die troep onder de loep: "Dit is een zeer goed jaar, 't is waar voor dit aanzienlijk exemplaar Het glanst, is mooi, decoratief en bijna nuttig, ALSJEBLIEF! Vijfhonderd euro kost het maar met gratis pop en gratis schaar Dus sla je slag en bel nu snel want als je belt, kom je er wel" Toen ik dat zag werd ik zo geil dat ik moest bellen, ja, terwijl ik toch had moeten kunnen zien: Die man is net té knap misschien Die man is nep, die man is raar Die man is eng, er dreigt gevaar want als ik koop en koop en koop dan vind ik nooit waarop ik hoop: Geluk en veel tevredenheid Al raakte ik al mijn spullen kwijt Ik zou niet huilen of bezwijken Ik zou niet alsmaar lopen zeiken Ik zou op Boeddha willen lijken en veel gaan bedelen bij de rijken en als ik daarvan dan niets kreeg gelukkig sterven in een steeg |
Vind het een beetje te gerijmd.
|
De eerste 4 coupletten vond ik het grappig, de 5e dacht ik nou goed en daarna vond ik het stom, niet origineel meer. Alsof je per se grappig wilde zijn.
En, wil je van ALSJBLIEF gewoon alsjeblieft maken? Die t maakt voor de rijm niet bijster veel uit. |
Te lang om de boodschap mee te geven vind ik dan.. Daardoor krijgt het aan het einde iets sleurends.
|
Tja, ik vind dat er wel een goede boodschap in zit! Ik vind het mooi hoor!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20. |