![]() |
Filosofie aan de RuG?
Ik heb besloten om te stoppen met m'n opleiding MWD aan de hanzehogeschool Groningen (waanzinnig slecht georganiseerd enzo, het eerste jaar sowieso, ben er nogal zat van intussen), en ik wil eigenlijk al langer filosofie gaan doen aan de RuG (in Groningen dus :P ).
Nu is m'n vraag: Wie van jullie studeert er filosofie en kan me wat meer vertellen over de opleiding? Hoeveel tijd ben je ermee kwijt, hoeveel uur college per week ongeveer, hoeveel groepsprojecten, viel het mee of tegen, wat voor vakken krijg je, dat soort zut. Ik heb al folders en dergelijke aangevraagd en ik ga nog naar de open dag voor late beslissers :) maar praktijkervaring blijft natuurlijk het beste ;) . Filosofie wordt m'n derde studie (sommige mensen kunnen niet zo goed beslissen wat ze willen :bloos: ) dus ik wil graag zoveel mogelijk informatie om een goede keuze te kunnen maken. Alvast bedankt :). |
Ik studeer geen Filosofie aan de RuG, maar ken wel een aantal mensen die het doen.
Zij zijn erg te spreken over de kleinschaligheid van de faculteit en het goede onderwijs. (Filosofie heeft onlnags ook nog erg goed gescoord in een onderzoek.) |
Ik wist inderdaad al wel dat filosofie in Groningen het beste was (in 2003 althans).
Goed onderwijs begint steeds hoger op het lijstje te staan haha (in plaats van gezelligheid, niet teveel uren, en niet al te moeilijk zeg maar ;) ). Kleinschaligheid vind ik ook wel prettig, heb ook al een jaar pedagogiek gedaan maar dat was me écht veel te massaal... Met z'n 200en in een zaal gepropt zitten en dan ook nog luisteren is voor zoveel meisjes erg lastig (A) . Naja, iig bedankt! |
Wie een studie kiest op het kleine aantal uren en de lage moeilijkheidsgraad zou eigenlijk moeten worden afgewezen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hey, hoi! Ik ga in september filosofie doen aan de RUG! Heb al heel wat gedaan (2 jaar MER, 1 jaar Geschiedenis) dit wordt ook mijn derde studie. Ik was woensdag ook op de voorlichtingsdag voor late beslissers maar ik heb jou niet gezien! De enige belangstellenden waren ik en een andere jongen, haha. Waar ik wel van schrok is dat uiteindelijk 4 van de 5 studenten afvalt... het percentage wat de hele opleiding afmaakt is uiteindelijk dus maar 10%, dat is erg weinig. De faculteit beviel me wel; mooi gebouw, kleinschalig, zag er allemaal heel 'vriendelijk' uit. De studiegids heb ik gedownload en al zo'n drie keer helemaal doorgespit. Ben er eigenlijk wel zeker van dat ik dit ga doen. PM me als jij ook filosofie gaat doen!!
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat komt omdat ik niet meer ben heengegaan :bloos: . Ik had op het moment even andere prioriteiten :) . Ik ben nog steeds wel van plan filosofie te gaan doen aan de RuG trouwens ;) . Wel een beetje typisch dat er echt zo vreselijk weinig mensen waren. Ah well, knus klasje dus waarschijnlijk :cool: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46. |