![]() |
Economische Modellen
Op school zijn we nu aangekomen bij de economische modellen en we hebben het nu over modellen met overheid en export en ik snap er helemaal niks meer van.
Nu heb ik de leraar gevraagd en nu snap ik er nog minder van, maar het probleem ligt vooral bij het punt dat ik veel van de vergelijkingen niet weet. In het boek staat geen lijstje met alle vergelijkingen, en ik heb zelf al uit alle sommen de mogelijke vergelijkingen gehaald. En de leraar heeft niet een lijst met alle vegelijking of wil hem niet geven. Wie heeft er wel zo'n lijst? Of kan me helpen? Ik zoek dus vergelijkingen zoals U = AA - AV Us = AA - AV* Uc = U - Us Alvast bedankt |
- (syneck) Ik denk dat je probleem niet zozeer ligt bij het niet hebben van de vergelijkingen maar dat je het keynesiaanse model niet volledig begrijpt. Immers als je eenmaal met de vergelijkingen hebt gewerkt dan is het alleen nog maar een kwestie van invullen en oplossen omdat in een opgave de vergelijkingen eigenlijk altijd gegeven worden. Kijk hier eens naar:
http://www.havovwo.nl/vwo/vec/bestan...c1204iopg4.pdf Begrijp je daar iets van? Wat voor methode gebruik je voor Economie en zit je op de HAVO of VWO? |
je hebt wel wat standaardvergelijkingen van keynes
maar die zijn ook afhankelijk van je aannames jouw symbolen met die U enzo zeggen me trouwens helemaal niks |
"jouw symbolen met die U enzo zeggen me trouwens helemaal niks"
-(Freestyler*) Volgens mij gaat dat over werkeloosheid, zowel conjuctureel als structureel. |
Citaat:
maar veel van die vergelijkingen zijn heel simpel opgebouwd welke jij moet kennen is toch echt afhankelijk van je leraar |
Nu je het toch over keynes hebt. Wat heeft Keynestheorie en kasverhouding met elkaar te maken?
En hoe was zijn visie op werkloosheid? (In mijn boek is het gaar uitgelegd) |
Ik doe zelf VWO
En met dat soort opdrachten werken we inderdaad nu. Maar het gaat mij erom als ze vragen van bereken ... Dat ik ergelijkingen heb om met de geven getaalen de ... uit te rekenen. Iets wat ook moet op je eindexamen en dus lijkt mij, voor elke school hetzelfde is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59. |