![]() |
geen internetverbinding
Ik heb me pc gisteren weggedaan en een laptop van iemand meegenomen om even te gebruiken. Nu heb ik hem aangesloten en krijg ik geen internetverbinding...
Als ik bij configuratiescherm - netwerkverbindingen ga kijken staat er connected... Maar als ik IE wil openen staat er dat ik geen verbinding heb met het internet... Weet iemand waar dit aan ligt en wat ik nu moet doen? |
misschien dat er een proxy server is ingesteld ofzo?
ping eens naar google.com dan weet je of je inet hebt of niet. Als je ping werkt dan heb je inet en ligt t aan de instellingen van IE, en anders aan de instellinen van je netwerkverbinding |
Wel ff de software van je eigen kabel/adsl maatschappij installeren. Uit je verhaal maak ik namelijk op dat je dat niet hebt gedaan. :p
|
Citaat:
|
Toevallig IE ingesteld op Offline werken?
Heb ik vroeger ook wel eens tijden naar zitten zoeken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De enige software van je provider die je nodig kunt hebben is eventueel een driver voor een USB-modem. Als je een zelfstandig ethernetmodem hebt hoef je alleen maar je netwerkkaart te installeren. Troep van providers is in de regel alleen maar bedoeld om mensen naar de nieuwssites van die betreffende provider te sleuren. (n)
Topicstarter: als het modem rechtstreeks op die laptop is aangesloten, eerst checken of drivers van modem geïnstalleerd zijn en of er verbinding is (zal wel het geval zijn). Daarna even de verbindingswizard in IE doorlopen en zorgen dat die verbinding wel op default enz. staat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31. |