![]() |
[POLL] Seks zonder liefde
Oorspronkelijk van Muchacha: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1193686
Naar aanleiding van een hevige discussie met mijn rigide moeder die vindt dat seks zonder liefde ab-so-luut niet kan: Wat vinden jullie ervan? Vind je dat het kan, of vind je het echt geen respect voor jezelf, je lichaam en de andere hebben? (ervan uitgaand dat het langs beide kanten 'just sex' is, zonder gevoelens van liefde of verliefdheid ofzo?) Ik verdeel de poll in 2 leeftijdscategorieen omdat ik als 17 jarige nog vond dat het niet kon en ik dacht dat ik het nooit zou doen... Maar als je wat ouder wordt kan die mening wel veranderen :D |
Volgens mij staat er 1 optie dubbel in.
Ontopic: Ik vind dat het wel kan hoor. |
Dank je wel AngelLena :)
|
Ben ouder dan 18, en vind dat het kan.
|
>18 jaar: ik vind dat het kan maar zou het nooit meer doen. :o
|
Ik ben dan wel nog maagd, maar 'andere dingen' doe ik ook zonder liefde dus ik neem aan dat ik ook geen problemen met seks zou hebben.
|
>18 jaar: ik vind dat het kan en zou het ook doen
been there done that. maar dat betekent niet dat het me niet nogsteeds aanspreekt |
pffft.
het kan. gedwongen, of niet, in alle leeftijden. |
oeh, die is nieuw
|
Heb nog nooit seks gehad.. Maar ik vind dat het kan (mits beiden akkoord gaan) en ik denk wel dat ik het zou kunnen doen..
|
Whatever makes you happy zeg ik dan. :)
|
je moet toch altijd wel iets voelen voor je er aan begint? Misschien zijn het onbewuste gevoelens, maar gewoon "effe gaan neuken", 'kdenk niet dat het kan...
|
Been there, done that. Sex zonder liefde is veel makkelijker
|
>18 jaar: ik vind dat het kan maar zou het nooit doen
das hoe ik er op dit moment over denk dus...misschien als het uit zou gaan met mn vriend, dat ik er dan na een tijdje geen problemen mee heb... |
Ik vind dat het kan, maar zou het niet zo snel doen. Maar ja, ik zou het niet helemaal uitsluiten als ik al een poosje droog zou staan..... :p
|
>18, moet kunnen, zou het doen.
|
Citaat:
|
> 18, moet ook kunnen.. zou het ook doen
(mits ik single was dan, op het moment is het gewoon lekker seks met liefde:D) |
>18 jaar, vind dat het kan, maar zou het nooi doen.
|
<18 en ik vind dat het kan ennuh..doe het ook :D
|
>18 jaar: ik vind dat het kan en doe het ook
|
|
Natuurlijk mag ieder mens dat doen, moeten ze zelf weten.
Ik doe het in ieder geval niet meer. One night stands bevielen nooit zo geweldig (n) |
<18
ik vind dat dat kan en ik doe dat wel eens |
ik vind dat het kan en heb het ook welleens gedaan :D
|
>18 jaar: ik vind dat het kan en zou het ook doen en ik heb het ook wel eens gedaan. ik weet het verschil tussen liefde en lust en ga er (uiteraard) ook op een andere manier mee om. het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat de 'andere kant' er net zo over denkt. ik zou geen seks hebben om gevoelens die bij mij voort komt uit lust, maar bij de ander uit liefde.
|
Citaat:
|
Citaat:
volgens mij is dat óók nog een verschil. zoiets zou ik nooit willen en kunnen. ik heb 2 keer seks gehad met een jongen waar ik niet verliefd op was (en zij ook niet op mij), maar toch kende ik ze wel al goed en een langere tijd. maar het kwam dus wel voort uit lust. nouja, dat even om aan te geven dat er volgens mij nog verschillen bestaan, tussen lust en lust. :) |
Citaat:
|
Ik vind dat het kan, maar de praktijk viel tegen dus ik zal het waarschijnlijk niet meer doen.
|
<18, vind dat het kan en zou het ook doen
Simpel, ik heb een vriendin. We hebben sex, soms uit liefde soms uit pure geilligheid... Je kan gewoon niet stellen dat sex puur en alleen uit liefde moet komen. Als je sex met iemand zou hebben omdat je het uit liefde doet kan je togh ook al op 10 jarige leeftijd sex hebben? Fout voorbeeld, dat weet ik, maar togh... |
18 jaar: ik vind dat het kan en zou het ook doen
Maar ik geloof wel dat een van twee meer gevoelens moet hebben dan de ander. Ik bedoel niet per se verliefd zijn op de een. Maar meer dan alleen iets fysieks. Tenminste, dat is mijn ervaring en jammer genoeg (voor de ander) altijd voor de ander. |
>18 jaar: ik vind dat het kan maar zou het nooit MEER doen
al doende leert men he? :bloos: |
Als je er mee om kunt gaan, waarom niet? |
<18 jaar: ik vind dat het kan maar zou het nooit doen
Als mensen daar behoefte aan hebben moeten ze dat doen hè, maar ik zou het zelf, op dit moment, nooit doen. Maar ach, dat kan wel veranderen natuurlijk. |
>18, vind dat het kan en zou het ook doen.
Dat wil zeggen, ik kan me situaties voorstellen waarin ik het wel zou zien zitten. Momenteel gaat het toch niet lukken (verdorie, ik kom maar niet onder die seks-met-liefde uit! Bah zeg) en in het verleden is het nooit gebeurd (behalve wat handwerk). Je weet echter nooit wat er nog gaat gebeuren... |
20+ en vind dat het kan en doe het ook
simpelweg omdat ik geen tijd heb voor een relatie stevig in mijn schoenen sta verantwoordelijk genoeg ben om voorbehoedsmiddelen te gebruiken ik geen emoties etc laat meespelen en toch bepaalde lichamelijke behoeften heb |
als ik zeker weet dat ik ermee om kan gaan en geen gevoelens krijg. |
Ik mis een optie. Die ik zou invullen: Ik vind het niet kunnen, maar heb het wel gedaan. 18+
Het lijkt me eigenlijk helemaal niks, maar heb het wel is gedaan. Was gewoon het moment zeg maar. (van haar kant was er ook geen liefde trouwens wiste we van te voren, dat is dan een +punt voor allebij) |
Citaat:
|
Citaat:
|
kan goed, vaak genoeg gedaan en is me altijd wel goed bevallen. beetje vervelend als iemand (zij) gevoelens krijgt maar ach...
maar voorlopig niet meer :cool: |
Citaat:
|
ligt eraan wat voor sex
ligt eraan met wie ligt eraan of een van de 2 de ander stiekum niet toch leuker vind.. :o |
<18 jaar: ik vind dat het niet kan en zou het nooit doen.
Natuurlijk niet, misschien omdat ik geen seks heb gehad hoor, maar ik vind dat t iets heel erg persoonlijks is. Voor mij is seks niet zomaar iets en daarom doe je dat ook niet met iedereen. Aan de andere kant is het heel erg hypocriet. Waar je toen je 15 was alleen nog maar met je vriendje zoende, en nu op feestjes er 3 afwerkt. Het ligt er aan waar je standards liggen. Ik vind dat je niet zomaar met iedereen seks moet hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kán wel maar het is lang niet zo leuk als met liefde. Op het moment zelf is het heel spannend en geil, maar achteraf heb (ik dan) je spijt. Of bleek diegene niet zo leuk als je dacht.
Bij iemand die oneindig om je geeft kun je je laten gaan, zonder schaamte of dat je niet weet wat diegene van je denkt. Het is een veel lekkerder gevoel met degene waarmee je al een tijd samen bent. Natuurlijk kán het wel, het is dus net wat je zelf wil. Ikzelf doe er niet meer aan. |
Citaat:
|
Ja, kan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |