![]() |
Allochtonen moeten niet mogen niet studeren!!!
Heej forumlezers,
voor maatschappijleer moet ik een presentatie en werkstuk maken over studerende allochtonen. Weten jullie voor of nadelen voor autochtonen wanneer allochtonen gaan studeren? Sorry voor deze titel als onderwerp, maar dit is n aandachtstrekker. Khoop dattie werkt! |
voordelen:
deze groep in de samenleving krijgt een kans op een betere toekomst draagt bij aan de integratie nadelen: er is natuurlijk het risico dat 'we' mensen opleiden die later hun studie in een ander land in praktijk brengen. De investering die de nederlandse overheid in deze mensen maakt, wordt niet terug verdiend. Maar dat 'risico' heb je ook met autochtonen, die kunnen ook imigreren, of als ze hun studie hebben afgemaakt een totaal ander beroep kiezen. btw.. je topic titel is wel erg politiek incorrect, maar het werkt wel ;) |
He ja... die laatste niet hoort er niet tussen, daardoor istie ook taalkundig niet in orde :bloos:
Maar jah... bedankt! Vanaf die kant heb ik het nog niet bekeken. Maar dat voordeel is toch eigenlijk alleen een voordeel voor de allochtonen? |
bij integratie is toch iedereen gebaat ;)
|
Citaat:
Hoe ben je eigenlijk op deze stelling gekomen? En zitten er veel allochtonen bij je op school? Zo ja, is het misschien niet zo slim om over deze stelling te debateren, voor zover dat al mogelijk is. ;) |
Ik ben op deze stelling gekomen omdat ik mensen wil trekken voor dit onderwerp. Niet dat ik deze stelling gebruik om de presentatie te houden.
Er zit trouwens niet één allochtoon op mijn school. Omdat ik op een christelijke school zit, en weinig allochtonen christelijk zijn. maar de deelvraag die ik moet behandelen voor Maatschappijleer is: Wat zijn de voor- en nadelen voor autochtonen van studerende allochtonen. De overheid pleit namelijk voor meer allochtonen in het voortgezet onderwijs (WO, HBO, Univ.) (Okay, miss pos. discr. maar het zij zo) |
Citaat:
Citaat:
Ander nadeel is dat de allochtoonse bevolking een afkeer zal krijgen tegen de autochtone, en een burgeroorlog onafwendbaar zal zijn. Voordeel is dat de allochtonen dom blijven, en het vieze werk zullen blijven doen. Citaat:
Maar mijns inziens is een oplossing om de remigratie van hoogopgeleide allochtonen tegen te gaan, het hen naar hun zin laten krijgen in Nederland, door het stoppen met alle generalisaties, discriminaties, enz. |
Citaat:
Universiteit is wetenschappelijk onderwijs HBO/MBO staat voor beroepsonderwijs |
Ik ben ook allochtoon en studeer, verder is het merendeel van mijn klasgenoten ook allochtoon omdat ik mijn opleiding in het Engels doe.
Ik vind het een zwak argument dat de Nederlandse staat zo mensen opleid waarvan die investering niet terug kan worden verdiend. Volgens mij willen Nederlanders die zijn afgestudeerd net zo graag naar het buitenland als allochtonen. Bovendien is de investering helemaal niet zo groot. De meeste allochtonen krijgen geen stufi/huursubsidie en moeten om hier te studeren dus flink wat geld geven aan de Nederlandse economie, meeste allochtonen die hier studeren brengen dit geld dus uit hun eigen land naar Nederland, of werken zich hier suf om hun studie te betalen. Verder zijn de allochtone studenten vaak succesvoller, zij komen van ver naar Nederland om hier te mogen studeren en zullen dat alleen doen als ze zeker zijn dat ze het willen en kunnen. Ze brengen het niveau dus omhoog en daarmee stijgen de Nederlandse Hogescholen/Universiteiten in aanzien. Over allochtonen die hier wonen voor ze gaan studeren: we moeten hen juist stimuleren hoger odnerwijs te volgen. De hoeveelheid Turken, Marokanen, Antillianen etc. die (V)WO doen ligt belachelijk laag. Ze zijn absoluut niet dommer, maar ze komen gewoon niet in de juiste situatie terecht. |
Citaat:
|
Waarom zouden we ze moeten stimuleren ook te gaan studeren?
Bedankt voor de reactie, hier heb ik dus wel wat aan!! (y) |
Zodat allochtonen en autochtonen op een volledig gelijk niveau kunen participeren in onze samenleving. Dat klinkt idealistisch, en het hoeft ook niet per se helemaal te lukken. Maar de reden dat mensen zich tegen de Nederlandse cultuur keren, Mohammed B., Ali B., Samir A. etc. is omdat zij hem als oneerlijk ervaren. Als zij dezelfde kansen krijgen als autochtonen zullen ze dat niet meer doen. Bovendien gaat er veel talent verloren, want allochtonen die nu niet gaan studeren (voor tal van redenen) zouden veel kunnen betekenen voor anderen als ze wel een opleiding volgde die hun talent benutte.
|
Mohammed B. was een succesvolle havist - LMD dat hij niet een verschoppeling van het systeem was.
|
wat een kutstelling
|
wAllah jij bent kk sgeef
vieze racist metteeen allochtonen nou ik zat vroeger op een openbre basisschool en ik haalde met mijn CITO havo nou ik had maar 2 nederlanders in mijn klas en die hadden allebij basis gehaald dus niejt denken dat wij de allogtonen don zijn ofso0w |
Citaat:
doe eens wat aan je Nederlands. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00. |