![]() |
Onkruid tussen tegels
Is er een makkelijke en goedkope manier om onkruid tussen tegels weg te halen?
|
schilmesje
|
Citaat:
Dat wou ik juist niet, daarom dit topic... |
Onkruidverdelger in z'n spuitding. Kost wat, maar het werkt wel.
|
waarom laat je het niet gewoon zitten?
|
Round-up (glysofaat) spuiten. Is gewoon bij tuincentrum te koop en niet giftig. Zorg wel dat je geen andere planten raakt, want die gaan er wel dood van.
|
Gewoon een keteltje water opzetten (of een waterkoker gebruiken) en er kokend water overheen gieten... wel uitkijken dat je het niet over je planten morst:P
Of zout strooien... kijk daar mee uit... als de grond eenmaal zout is groeit er NIETS meer :P |
Citaat:
Citaat:
|
wat voor onkruid is het?
Ik heb wel eens ergens over een soort onkruidepileermachine gelezen :p trekt alle planten uit de grond. Lijkt me heeeeel duur... *vind btw dat niet alle onkruid weggehaald moet worden, sommige heel mooi, en je hebt er (tenzij het brandnetels zijn) meestal geen last van. Sommige zijn juist heel nuttig!* |
Citaat:
Ik lees overal dat je het weg moet halen omdat het voedings stoffen uit de grond haalt die je eigen planten nodig hebben om te groeien... |
Citaat:
In onze tuin laten we een heleboel onkruid (behalve vervelende planten als brandnetels) staan. We staat er iedere keer weer versteld van wat voor mooie planten er tevoorschijn komen. En van die voedingstoffen hebben we helemaal geen tekort, aangezien onze tuin ontzettend groen en gezond is. |
Citaat:
|
Hoge druk spuit
|
Lodi (chloorspul) of glorix mengen met water en dat erover heen gieten. Dat is heel goedkoop
maar als je van je moeder met een mes aan de gang moet: als je een mes aan een stok vasttaped hoef je minder ver te bukken |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41. |