![]() |
Ongekend In Stilte Gestorven..
Rond als de wereld waarin wij leven
Is de kom van een eenzame vis Verlaten maar toch stil zwemt hij Omdat hij niet weet wat liefde is Stil zwemt hij zijn rondjes En niemand die zich bekommert om Het leven van een eenzame vis Daar in die ronde kom Volgepompt met gedachten Over wat daar buiten gebeurt Geen liefde, maar slechts voer krijgt hij Het is wat hem door de dagen sleurt En dan na vele jaren Drijft daar roerloos in een kom Een godvergeten goudvis Doch wat ging er in hem om? Na jaren van bittere eenzaamheid En tranen van verdriet Was het toch slechts een toilet Waarvoor hij het leven liet... (C) Genesis |
Heel gaaf! Doet me een beetje denken aan Inter. (y)
Liefs Kimry *wil ook nog ff vermelden dat een goudvis maar een geheugen van 2 sec heeft, daar moet iedereen zijn eigen conclusies maar uit trekken.* :D |
Mwah, deze zegt me niet zo veel :D Ik vind het meer een verhaal dan een gedicht eigenlijk. Ik heb betere van je gelezen!
|
Als je die vis als symbool voor jezelf of iemand anders hebt "gekozen"...erg:(.....ik vind het wel orgineel verwoord...1e en 2e strophe vink sterk!....rest ook...behalve de 2e strophe...door die herhaling van vis en kom....maakt ''m wat minder... maar verder wel okeejs:)
liefsknuff Mariamne |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De herhaling in de 2e strofe heb ik vrij bewust gekozen, om de herhaling of de eenzijdigheid beetje uit te drukken :) ook jij thanks voor je reactie :) Genesis |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26. |