Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ongekend In Stilte Gestorven.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=119441)

Genesis 07-06-2002 00:29

Ongekend In Stilte Gestorven..

Rond als de wereld waarin wij leven
Is de kom van een eenzame vis
Verlaten maar toch stil zwemt hij
Omdat hij niet weet wat liefde is

Stil zwemt hij zijn rondjes
En niemand die zich bekommert om
Het leven van een eenzame vis
Daar in die ronde kom

Volgepompt met gedachten
Over wat daar buiten gebeurt
Geen liefde, maar slechts voer krijgt hij
Het is wat hem door de dagen sleurt

En dan na vele jaren
Drijft daar roerloos in een kom
Een godvergeten goudvis
Doch wat ging er in hem om?

Na jaren van bittere eenzaamheid
En tranen van verdriet
Was het toch slechts een toilet
Waarvoor hij het leven liet...

(C) Genesis

berteltje 07-06-2002 06:47

Heel gaaf! Doet me een beetje denken aan Inter. (y)

Liefs Kimry

*wil ook nog ff vermelden dat een goudvis maar een geheugen van 2 sec heeft, daar moet iedereen zijn eigen conclusies maar uit trekken.* :D

Anne 07-06-2002 09:53

Mwah, deze zegt me niet zo veel :D Ik vind het meer een verhaal dan een gedicht eigenlijk. Ik heb betere van je gelezen!

iamre18 07-06-2002 12:42

Als je die vis als symbool voor jezelf of iemand anders hebt "gekozen"...erg:(.....ik vind het wel orgineel verwoord...1e en 2e strophe vink sterk!....rest ook...behalve de 2e strophe...door die herhaling van vis en kom....maakt ''m wat minder... maar verder wel okeejs:)

liefsknuff
Mariamne

Genesis 07-06-2002 13:53

Citaat:

Kimry schreef:
Heel gaaf! Doet me een beetje denken aan Inter. (y)

Dat vat ik op als compliment :o

Citaat:

Kimry schreef:
*wil ook nog ff vermelden dat een goudvis maar een geheugen van 2 sec heeft, daar moet iedereen zijn eigen conclusies maar uit trekken.* :D

dat iedereen denkt dat een goudvis niet denkt of een superkort geheugen heeft, is misschien juist wel de reden om juist een vis als voorbeeld te nemen.. ;) Dus in die richting moet je er maar niet over na denken :p thx voor je reply!

Citaat:

Anneee schreef:
Mwah, deze zegt me niet zo veel :D Ik vind het meer een verhaal dan een gedicht eigenlijk. Ik heb betere van je gelezen!

het is ook meer een verhaal wat puur op het gevoel geschreven is ;) toch ook thanks voor je reactie :)

Citaat:

iamre18 schreef:
Als je die vis als symbool voor jezelf of iemand anders hebt "gekozen"...erg :(.....ik vind het wel orgineel verwoord...1e en 2e strophe vink sterk!....rest ook...behalve de 2e strophe...door die herhaling van vis en kom....maakt ''m wat minder... maar verder wel okeejs:)

liefsknuff
Mariamne

Je moet het inderdaad als een symbool zien..
De herhaling in de 2e strofe heb ik vrij bewust gekozen, om de herhaling of de eenzijdigheid beetje uit te drukken :)
ook jij thanks voor je reactie :)

Genesis

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.