![]() |
minimum loon in Amerika....
Vraagje:
Heeft iemand een idee van minimum loon in New York? Ik wil wel graag een bronvermelding...... Alvast bedankt voor de hulp. :D Joshua |
|
wow vet weinig! :D
|
was je van plan om daar te gaan werken ofzo? Denk dat je best wel lang zou moeten werken om je kaartje te kunnen betalen ;)
|
Toevallig is dat niet voor mij.... maar voor mijn lieve zus. Die wil daar stage lopen.
vandaar :D |
$ 6,-- is toch niet zo heel weinig? En het is een minimumloon, dus het kan zijn dat ze meer gaat verdienen.
|
voor welke leeftijd geld die 6$ dan?
uhm.. ff btw: Citaat:
|
Ja daarom vroeg ik voor de staat NY whahahah. :D
|
Minimumloon is inderdaad $6 in NY state, maar dat ligt aan het soort werk wat ze gaat doen. Zeker als je het hebt over een stage wordt dit in veel gevallen niet vergoed of alleen gedeeltelijk.
Voor een overzicht van minimumlonen: http://www.dol.gov/esa/minwage/america.htm Heeft ze ook al gekeken naar de vereisten voor een social security number (SSN), individual tax identification number (ITIN) en een visum? Je kan daar niet vroeg genoeg mee beginnen. |
Volgens mij wel... ze is er al een paar maanden mee bezig. Maar bedankt voor de tips (y)
Ze doet HBO bedrijfcomm. Ze is echt goed.... Ik denk wel dat ze daar een stagevergoeding kan ontvangen. :) |
bestaat het minimum loon in de VS wel?
want je ziet wel ns wat van die dingen op TV dat huisvrouwen 3banen hebben waarmee ze het net redden enzo. Dacht wel ns opgevangen te hebben dat er geen minimumloon is daar. |
Citaat:
En volgens die site is het minimumloon in Kansas 2.65, dan is het logisch dat je 3 banen nodig hebt om rond te komen... |
Het is bijvoorbeeld in Florida zo dat personeel op veel cruiseschepen $1 per maand (puur administratief) betaald krijgt en de rest uit tips moet ontvangen. Je krijgt dan situaties waarbij mensen die "veel" verdienen ($600USD+) zelf mensen inhuren om dat werk voor hun te doen en zelf dan weer een andere baan zoeken om zo toch een aardig salaris bij elkaar te sprokkelen...
|
Misschien zijn het gewoon richtlijnen, maar er staan al op 2 sites dat het $6.00 is voor de staat NY.... dus zal dat wel kloppen.
Bij een derde ben ik zeker. :D |
Ik denk dat je erop moet rekenen dat een stage in new york alleen maar geld kost. Dit ivm reiskosten/huur
|
Ja weet ze.
Ze gaat sowieso niet in DE stad wonen... ze gaat dan iets huren in Long Island ofzo. Verder is er toch al genoeg geld om het hele project te financieren, maar ze wil er gewoon wel wat voor terug krijgen. |
Hebben jullie er ook al aan gedacht dat je een staatsburger moet zijn om daar te kunnen werken?:)
En dat je alleen staatsburger kan worden als je daar een jaar of zo hebt gewoond?:) Ik zou eerst dat uit gaan zoeken voor je over lonen begint ;) |
Dat is niet het geval, je zal echter wel een speciaal visum (H1B geloof ik) moeten aanvragen bij de Amerikaanse ambassade in Den Haag. Waarschijnlijk word je in Amerika bij de douane uit de rij gehaald om ondervraagd te worden over wat je precies gaat doen en voor hoelang. Ze moeten zeker weten dat je teruggaat naar Nederland als het visum verlopen is.
|
Idd... maar je mag daar sowieso aan stages werken. Die visum gaat ze deze week aanvragen, maar ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen. Volgens mij is zo'n "green card" niet zo heel lastig te verkrijgen, vooral voor een half jaartje. Ik ken mensen die wel eens een jaar aan et rondreizen waren in the states. Je moet alleen een tijdsbesteding opgeven.... in detail.
|
Citaat:
Ik heb 3 vrienden die in de zomervakantie naar de USA gaan om daar op stage te gaan/te studeren. Ik heb het voor hun nagevraagd, en er wordt toch gezegd dat staatsburgerschap vereist is om daar werkt te krijgen. |
Als het gaat om stage/studie dan hoef je geen staatsburger te zijn. Er gaan immers 500.000 buitenlandse studenten naar de VS voor een stage/studie en er worden in de Greencard Loterij maar 50.000 permanente verblijfsvergunningen verloot. Het is inderdaad waar dat je een permanente verblijfsvergunning moet aanvragen indien je de intentie hebt om fulltime in de VS te gaan werken en wonen. Op deze regel zijn ook weer uitzonderingen voor wetenschappers (import van kennis) en voor werknemers die in dienst worden genomen door een Amerikaanse onderneming.
Je word trouwens pas staatsburger nadat je 5 jaar in de VS hebt gewoont. Wat gaan je vrienden precies studeren in de VS deze zomer en waar? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |