![]() |
Spontaan moeten kotsen.
Ik had vanmiddag sportdag, en moest voetballen. K voelde me op gegeven moment niet meer zo goed onder mijn ribbe zegmaar, en opeens moest ik kotsen, niet echt kots, maar meer gal met wat etensresten erin. Ik ging dus aan de kant zitten en moest steeds weer gal uitspugen. ik ging naar de wc en het bleef maar doorgaan, met kleine vlagen. Op gegeven moment kwam er ook nog wat bloed bij. 1,5 uur daarna voelde ik me gewoon weer goed.
Wat zou dit kunnen zijn geweest? |
Mnaja, het was vrij benauwd vandaag, als je dan actief gaat voetballen en misschien weinig gegeten hebt wordt je vanzelf misselijk. Je kotst gal (naar mijn weten) als er weinig in je maag zit. En weet je zeker dat het bloed was? het kan namelijk zo dat je iets roods hebt gedronken ofzo. Bloed kotsen is iig niet goed.
|
Gal is zuur en het kan best zijn dat als je een aantal keer overgegeven hebt dat er dan een klein adertje in je keel openspringt.
|
iets verkeerds gegeten misschien?
|
Of net gegeten en te snel daarna weer voetballen?
|
Het kan gewoon een "normale" reactie van je lichaam zijn omdat je op dat moment zo benauwd en actief was.
Het kan ook een onderliggende oorzaak hebben (op jouw leeftijd minder waarschijnlijk). Als het nog een keer gebeurd, zou ik sowieso naar de huisarts gaan. Nu moet je zelf beslissen of jij je daar beter bij voelt. Jij kent je lichaam het best, en wij kunnen via internet wel raden, maar nooit iets zeker weten :) |
Citaat:
Het rare gewoon is dta ik me nu kiplekker voel. |
hoe oud ben je dan?
en van dat bloed lijkt me niet echt gezond nee |
Citaat:
|
ga snel naar de dokter, bloed spugen is foute shit.
|
Citaat:
Zeker na lang galspugen, je maakt binnen echt alles kapot met dat zuur. Als je nou nog een paar keer een lading bloed spuugt moet je natuurlijk wel naar de dokter. |
ohnee.... gal en bloed spugen is niet erg, wat stom van mij, niks aan het handje dude!
|
Citaat:
De boel is vanbinnen vreselijk geirriteerd dat er wondjes ontstaan door het zure gal wat steeds met een rotgang naar boven wordt geperst. Als dit vaker gebeurd of er echt een plas bloed meekome moet je natuurlijk wel (meteen) naar je huisarts. TS, als je het toch niet vertrouwd bezoek je even je huisarts.. |
Aangezien je je nu weer kiplekker voelt, hoef je je echt geen zorgen te maken.
Ik heb ook eens op een snik hete dag flink gefietst. Ik dronk genoeg, dus op zich was het niet heel erg. Maar toen ik een berg op probeerde te komen, kreeg ik steeds minder goed lucht. Heel raar gevoel, zo'n rare benauwdheid had ik nog nooit gehad. Toen kreeg ik steken bij m'n middenrif en ben ik afgestapt en heb ik af en toe wat water gedronken. Niet veel later kotste ik een hele golf water uit, en nog een. Een minuutje later voelde ik me weer helemaal oké, wat water in m'n gezicht geplenst en rustig naar huis gefietst. 't Was gewoon te warm en te vermoeiend. |
Ok, bedankt iedereen:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10. |