![]() |
Eco Po
Hey,
Ik heb een po voor economie gemaakt. Ik ben er al bijna klaar mee, maar ik ben nogal onzeker of ik wel alles heb. Het gaat over onvolledige concurrentie met de marktvormen. Hierbij mocht ik 2 bedrijven kiezen in verschillende marktvormen. Ik heb Ahold en Ns gekozen. Ik heb vooral 'toetsbaar bewijs' nodig. Dus ik dacht als iemand nog iets extra's voor me heeft dan zou dat van harte welkom zijn. Alvast bedankt. |
je bedoelt dat je moet bewijzen dat de markt waarin deze bedrijven zich begeven niet die van perfecte concurrentie is?
NS was altijd een wettelijk monopolie toch. Je kunt zeggen dat er eigenlijk maar 1 aanbieder is, tegenover veel klanten. Consumenten kunnen niet switchen van leverancier. Ze hebben alleen de keuze van wel of niet aanschaffen. De NS is geen prijsnemer en heeft marktmacht. Een prijzenoorlog, zoals AH ondervond, wijst volgens mij op een oligopolie. |
Ja, dat klopt. Zulke dingen heb ik al. Dat is allemaal Theorie. Maar ik heb ook toetsbare bewijzen nodig. Hoe zet de producent zijn marketingsmix? Reclame?Product? Bijv. bewijzen dat er in die markt veel aanbieders zijn die een hetrogeen product aanbieden.
Toch nog bedankt |
Citaat:
plaatsbeleid Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28. |