![]() |
hospiteren!
Jaaa, ik ben benieuwd naar jullie hospiteer ervaringen!!
Wat zijn de echte do's en don't? Doe je je anders voor dan je bent? Let je op je kleding bij het hospiteren? Vreselijke ervaringen? Leuke ervaringen? hoe vaak ben je afgewezen? TELL US! |
Ja ik hijs mezelf altijd in een Victoriaans kostuum, dat werkt.
:rolleyes: Iets anders zijn dan jezelf is onmogelijk en ook niet aan te raden, aangezien je er toch echt zult moeten wonen. |
ik heb geen hospiteer ervaring
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja vorige week :rolleyes:
Je moet volgens mij niet te snel weggaan ofzo. En zoveel mogelijk meelullen :rolleyes: Mijn eerste ervaring was echter niet zo'n succes, dus echt goede tips kan ik niet geven :p |
Waarom al die rologen!
|
wat is hospiteren?
|
Citaat:
maar het punt is dat er helemaal geen tips zijn, want je moet gewoon in het huis passen anders is het niet leuk, dus je anders voor doen heeft totaal geen zin maargoed, ik heb deze week drie keer gehospiteerd en het waren allemaal kuthuizen en maandag mag ik weer (y) |
Ik deed me wel een beetje 'braver' voor dan ik was, heeft blijkbaar toch geholpen :D
|
Is hospiteren niet een kamer bij iemand huren?!
Zoja, dan doe ik dat. |
Je moet er lekker uitzien.
En je moet overkomen alsof je iets te vertellen hebt. De rest moet je dus zelf invullen. |
Gewoon jezelf zijn, als ze erachter komen dat je heel anders bent dan op die hospiteeravond is t ook niet zo geweldig
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben voor Briseïs' tips. |
Citaat:
Hospiteren is solliciteren naar een kamer. Klaar. En als je bij een hospita zit ben je echt genaaid :D |
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt toch gewoon (geheel volgens afspraak en wederzijdse instemming) bij iemand inwonen die je een kamer verhuurt en tegelijkertijd voor eten zorgt. |
Je moet jezelf wel aanpassen aan de huisgenoten. Ga geen pittige politieke discussies aan. ;)
|
Citaat:
Soms zal het best positief uit kunnen pakken zoals jij zegt, maar toch lijkt mij gewoon jezelf zijn het praktisch bij het hospiteren. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja weleens gehospiteerd, maar dat bleken korpstypes te zijn dus was niet echt/echt niet mijn ding.
Tips: * Wees jezelf * Doe je niet anders voor dan je bent * Wees eerlijk * Vertel geen dingen die niet waar zijn Zo? Je moet elkaar gewoon liggen anders heb je hen en jezelf er alleen maar mee. |
Ik heb 3x gehospiteerd en heb ook 3x de kamer gekregen. Alleen de eerste twee kamers wilde ik zelf niet.
De 3e kamer heb ik dus genomen en ben erg tevreden (y) Gewoon wat over jezelf vertellen en vooral niet te verlegen zijn. Ze willen je namelijk wel leren kennen! |
Citaat:
(Het is wel mijn tante, maar dat boeit niet :o ) |
Citaat:
tantes pikken veel meer van iemand dan een vreemde van jou zou pikken. bovendien lijkt me dat de hoogte van je huur ook wel te maken heeft met het feit dat het je tante is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet nu al dat hospiteren bij mij geen succes zal worden. :rolleyes:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat moet hem toch wel lukken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
blijf jezelf:)
|
niks voor mij :)
|
Citaat:
|
Blijf jezelf (y)
|
Blijf jezelf, maar dan de leukste versie van jezelf ;)
|
Citaat:
|
ik heb 1x een kijkavond gehad en eigenlijk vond ik het achteraf wel leuk :) gewoon wat over jezelf vertellen, je niet te moeilijk opstellen (niet te veeleisend overkomen etc.), het hele gebeuren niet te serieus nemen dus.
en wat Roos zegt :) [edit] ik heb die kamer toen ook gekregen. |
blijf jezelf, wat een kuttip
|
Ik heb bij hospiteren een idee van vleeskeuring en corpsballen en -meisjes. Hmm. Niks voor mij.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is trouwens wel mijn ervaring dat hoe balleriger het huis, hoe raarder de vragen (als in 'als je een verkeersbord zou zijn, welk verkeersbord dan ?' :| ) |
Citaat:
Ik heb veel gehospiteerd, heel vervelend. Een aantal keren vond ik het zelf niets, paste ik niet in huis en het is ook een aantal keer gebeurd dat ik het nét niet werd. Dan twijfelen ze heel erg en gaan ze afwegen. Maar uiteindelijk heb ik een hele mooie kamer gevonden (24m2, eigen douche/wc, toplocatie) Ik zat niet op een schopstoel dus ik kon me permitteren om een kamer te weigeren en te wachten op een mooie kamer. Kan jij dat niet, dan neem je die kamer en ga je van daaruit verder zoeken. Maar echt.. als je niet op een schopstoel zit, ga dan niet genoegen nemen met iets wat eigenlijk tegen je zin in is. Dat loopt uiteindelijk toch verkeerd af. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59. |