![]() |
Gossip girl
Ik kocht laatst de Ellegirl en ik kreeg daar een klein boekje bij: Gossip girl.
|Er schijnt een hele serie van te zijn. Ik ben begonnen met lezen en ik vond het best leuk eigenlijk. Wat vinden jullie van Gossip girl? En zijn er mensen die de andere delen hebben gelezen? |
Heey ik heb het boek ook gelezen en vond het echt een leuk boek, ik ga binnenkort ook de andere lezen :)
|
Brrrrrraaaaaaaaak :| Boekvervuiling :nono:
|
Ik heb het nog nooit gelezen en ik ga het nooit doen ook(n).
|
Hij is leuk, maar is niet echt een boek dat je leest als literatuur hoogstandje.
|
Ik heb net de eerste bladzijde toevallig gelezen.
Saai, dom... Ehm...:P Misschien fijn voor op vakantie te lezen, maar daar houdt het dan ook mee op. |
Volgens mij denken Grimm en ik nu aan hetzelfde. ;)
|
Noooooooooooooooooooooooooooooo
not again! god please i have prayed every day noooooooooooooooo not again make them stop, kill them, kill them all please, for god's sake no more fancy don't, don't! mankind can still improve, we can do better, i promise don't punish us this way nooooooooooo aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh |
ahw lief poezeliewoezelig woutertje, kusje erop?
|
Citaat:
|
Mijn mening over deze vorm van nietzeggende bladzijdes vol zinnen: verbrand het, allemaal.
|
Ik vind die boekjes echt zelf-verpesting. Volgens mij word je er niets beter op, en je verspilt daarnaast ook nog eens je tijd.
Burn baby, burn. |
Citaat:
|
Beginnen bij de bron; burn the Elle girl :evil:
|
Citaat:
+ Fancy + Ellegirl + destroy Bacardi Breezer + create martelkamer + revive Tolstoj + revive Hemingway + heal Dostojevski + kill Giphart + kill Breezerinventor + guard topic + repel FB's erm + /allow ontopic :o |
De kleur van de 1e reactie zegt al genoeg.
|
Nou, nou, wat overdreven allemaal.
|
Citaat:
|
Goh, een heel topic volgespamt met kinderlijke 'wat een kutboeken!' reacties en nog geen onderbouwing gezien.
|
Ah. ehm. Ik heb geprobeerd het te lezen maar het was prut. De zinnen liepen totaal niet, en het was totaal oninteressant om roddels te lezen over mensen die je helemaal niet kent. Vooral omdat in plaats van namen, alleen maar de voorletters genoemd werden. Nee, het ging helemaal nergens over.
|
Citaat:
Nou, ik heb dus ook het eerste hoofdstuk van dat boekje gelezen, en het slaat werkelijk nergens op. Het wordt heel kinderlijk verteld, namen worden niet volledig geschreven maar als S. & K. (ontzettend irritant!), ik had het gevoel dat ik midden in een situatie kwam waar nog heel veel vantevoren gebeurd was wat ik moest weten om het te snappen. Oftewel, kots. :) |
Voor ons aller Krummeltje dan:
Zulke verhalen missen voor mijn gevoel de diepgang, fijn taalgebruik, de namen, de gebeurtenissen en vaak ook de originaliteit. Daarnaast lijken die dingen vaak echt te kort te zijn (nee, ik maai niet alles door) om echt iets te bereiken. Enerzijds: gelukkig! Anderszijds: spijtig. Veel producten waar het verhaal enkel neerkomt op zwijmel-zwijmel mogen wat mij betreft ver weg worden gestopt. Daarnaast doet het me denken aan beginnende schrijfstertjes die lak hebben aan ongeveer alle regels die betrekking hebben tot de Nederlandse taal, vervolgens steevast drie onderwerpen hebben, namelijk: a) school b) meisje verliefd op jongen c) probleem Natuurlijk zijn er schrijfsters die dit wel kunnen, maar na verloop van tijd is de ' succesformule' wat mij betreft uitgewerkt en is iedere poging tot die formule gewoon waardeloos. Die twee dingen, de gebrekkige spelling en interpunctie en de verminderde creativiteit laat mij snel afhaken op al dat soort verhaaltjes, vooral als er immer een happy end is. Als ik ooit mijzelf ertoe kan zetten zo'n verhaal te lezen, vaak op verzoek van iemand om het te verbeteren, kan ik vaak al aan het begin zien wat er aan het einde uit komt. Dat is erg vervelend. Natuurlijk hoeft niemand zich gekwetst te voelen. Grimm |
Dankje Grimm, nou weet ik tenminste waarom ik dat soort boeken niet moet lezen. Ik had al een vermoeden, maar jáá... ik ben wel politiek correct, he. Geen vooroordelen :nono:
|
Citaat:
|
Het is idd niet echt een boek met veel diepgang, en die roddels zijn idd een beetje vaag.
maar toch vond ik het best leuk, je hoeft er niet echt bij na denken enzo. |
Ach, je hoeft toch niet altijd een boek met 'niveau' te lezen? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zoek wel even een post van me :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het boekje uitgelezen, maar met moeite. Nee, mijn niveau niet zo. Misschien dat ik het leuk gevonden had toen ik 11 was, maar nu niet meer. Veel te kinderachtig :o
|
Voor de afwisseling vind ik het wel eens leuk om een lekker flut boek te lezen. Hiermee bedoel ik dan een boek zonder literair hoogstaand niveau. Daar kan ik vrij blij van worden af en toe. Bijvoorbeeld vier vriendinnne, een spijkerbroek, dagboek van een prinses en tijd voor chocolade.
Maar gossip girl is echt afschuwelijk. Er gebeurt vrij weinig in, en wat er in gebeurt is ongelofelijk voorspelbaar en in kromme zinnen opgeschreven. En wat ik vooral belangrijk vind in een flutboek: humor. Zelfs dat zit er niet in Flutter dan flut dus |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tuurlijk, het is prut maar wel vermakelijk. (Zal ik er maar bij zeggen dat ik in mijn laatste week school elke dag tot 17uur moet nablijven en dat ik dan recht heb op wansmaak.)
|
Dit boek is een 1 woord SUPER!
Ik heb het op vakantie gelezen en voor ik het door had was het boek al uit. Echt een aanrader!! (y) |
Vermakelijke boekjes wel, maar geen hoogstaande literatuur.
|
Leuk voor als je ziek bent of in de vakantie, meer ook niet.
Hoewel ik het zinnetje "Je weet dat je van me houdt"ontzettend tof vind :cool: |
Citaat:
Dat stuk wangestalte heeft het stuk pulp ook uitgeleend aan een vriendin van mij die zich graag profileert als belezen bohemiéne. Uitspraken als 'Ik lees veel, zo ben ik laatst bijvoorbeeld begonnen in Gossip Girl' zijn sindsdien niet van de baan te krijgen en ook zij gebruikt het zinnetje te pas en on te pas. Met name als het een discussie betreft die zij verloren heeft, kennelijk om zich niet gewonnen te geven, vaak gevolgd door het boos kijkend uitsteken van de tong of het nabootsen van de rotkop van het drie-hersencellen-meisje. Verschrikkelijk, alleen daarom al zou dat kutboek verboden moeten worden. |
Zelfs ik gruwel ten zeerste van deze akelige creaturen die men zelfs met het heilige woord boek durft te benamen. Ik prefereer de term wc-papier.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:nono:
Keukenpapier is zo afschuwelijk nog niet. Of papieren zakdoekjes. |
Citaat:
|
Ik heb me gedwongen die prut uit te lezen omdat het de enige in m'n boekencollectie was, van wie de bladzijde het daglicht nog niet hadden gezien.
echt.... (n) Vrouwlijke teringzooi met een vleugje neppe mannelijkeheid.....ik bedoel voor degene die het boek kennen...rode zee :| |
Ik ken het niet ? :confused:
|
Citaat:
|
Wat een slecht boek.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19. |