![]() |
Wij (zo kan het ook.. ;))
Onze handen ineen gestrengeld
Onze lichamen tegen elkaar Onze harten aan elkaar geschonken Onze handen laten los Onze lichamen verstoten elkaar Mijn hart gebroken Ik laat jou los Jij bent me kwijt Had je maar beter nagedacht Wij zijn los van elkaar Het doet me pijn Dit was wat jij wou Ik ben erin getrapt Zelfs na de vorige keer Ik geloofde jou En jij gebruikte mijn geloof in jou.. |
Hartstikke leuk hoor, maar hier hebben we een speciaal subforum voor, wat dansen op papier heet. Letteren is meer voor verhalen en columns. :)
|
Oppepertje voor jullie..
al die mensen..
die mensen met problemen.. hun bestaan op deze wereld niet willen voortzetten.. kon ik hun maar helpen.. met een lief woord.. een geschenk.. misschien wel heel mijn hart.. van alles zou ik willen geven.. om hun door te laten gaan met dat leven.. dat leven dat voor ieder mens op deze wereld.. weer een andere betekenis heeft.. ik hoop dat als jij dit leest.. je doorhebt.. dat jou leven iet speciaals is.. maar om van jou leven dat geen te maken.. moet je iets van jezelf laten zien.. ga door.. geef niet op.. |
My heart.. kort gedichtje
Where is that thing I loved
I cared for Made for Carried for you The thing that bind us That one thing I could only give to one person And you promised me That you will never give it away Where is my heart |
Dit gaat naar DoP, het dichtersforum.
Verder heb ik de poll verwijderd omdat die dingen niet nodig zijn bij dit soort topics. |
ehm. "valt meej", ik vind het zo'n standaard mariah carey (of andere popzangeres) tekst. vooral:
"Where is that thing I loved I cared for Made for Carried for you." ik hou niet zo van dat soort teksten, der zit niet echt gevoel in, en tja, ik vind het persoonlijk niet echt mooi. (maar dat is mijn mening :) ) maar vooral blijven oefenen en proberen meer gevoel erin te stoppen. succes iig.. (y) |
deze vind ik beter. ook omdat het in het nederlands is geschreven. leuk geschreven (Y) maar het is niet echt een gedicht ofzo.
|
The live i live today
Playing with the wind
Playing with the sand Playing with the live I live today persoonlijk vind ik zulke korte gedichtjes mooi.. mja.. smaken verschillen.. en niemand hoeft hem te snappen of te voelen.. als ik dat zelf maar doe.. |
Citaat:
Maar anyway, je gedicht. Dat is geen gedicht, dat is een stukje tekst met een punt teveel aan het eind van elke zin. Een gedicht is een vloeiende golf van klanken en beelden - gevormd door een woordenstroom - die in perfecte harmonie op elkaar aansluiten. Ik zie in jouw 'gedicht' geen enkele beeldspraak, stijlfiguur, rijm, metrum, ritme, woordenspel, dubbelzinnigheden, spanning, enz. of zelfs maar een poging daartoe... Dit gedicht hoort in het gedichtentopic van Psychologie. Je zegt zelf dat dit gedicht is bedoelt om mensen op te beuren, mensen die dat nodig hebben kijken niet op DoP maar in dat topic. Bovendien heeft dit gedicht geen poetische waarde. Mijn uitdaging aan jou is: Schrijf een gedicht waarbij niet de boodschap maar de vorm het belangrijkste is bij het schrijven ervan. Speel met de woorden, beschrijf de mooiste dromen, laat de lezer mee golven op de klanken, dicht. |
Citaat:
|
klein foutje.. mja.. dankje.. :)
|
bedankt voor je mening.. maar mij gedicht stond eerst ergens anders.. vandaar diej laatste zin..
|
Citaat:
|
Het boeit totaal niks wat jij bij het gedicht voelt, het gaat erom wat de lezer erbij denkt/voelt. Als het er alleen maar om draait wat jij ervan vind hoef je het ook niet hier te zetten, dunkt me.
Bovendien mag je nogsteeds maar 1 gedicht per dag posten. |
het spijt mij.. het spijt mij dat ik hier sinds vandaag ben en niet zo ver ontwikkeld ben als jij bent.. mijn nederige exuces..
|
Even alles samengevoegd, 1 topic per dag, 3 per week.
En laat ajb dat roze, dat leest ontzettend irritant. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wodka! En blokeenden! |
Citaat:
Hmja, zo leer je weer eens wat. DoD heeft wel een punt. 'diepe' zinnetjes in stukjes afbreken maakt een lapje tekst niet tot een gedicht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25. |