![]() |
[windows] Backup maken?
Ik heb nog nooit een backup gemaakt van m'n computer, heel stom, maar wil het toch maar eens gaan doen.
Na wat zoeken met de zoekfunctie vond ik wel hoe je dat moet doen. Alleen zit ik met een probleempje: http://www.smartgroups.com/picvault/...ckup_maken.JPG Er wordt gezegd dat er bij 'systeemwerkset' -> 'backup' moet staan. (Het gaat hier om windows XP). Maar dat staat bij mij dus nergens. Ook heb ik via google een paar sites bekeken en daar staat dus ook dat er 'backup' o.i.d. moet staan. Weet iemand hoe ik nu verder moet? :o (Ik wil een backup maken van alles wat er op m'n computer staat...) |
Citaat:
|
Probeer eens:
Start - Uitvoeren ntbackup |
Citaat:
|
Citaat:
Maar is het misschien niet slim om een extra partitie aan te maken en daar al je zooi te kopieren. Of een dvdtje branden met al je zooi (of een image van één van partities) |
Ik heb dus XP home... :p
Maar freyk, je zei gister inderdaad al iets over die partities. Maar heb geen idee hoe je ze maakt. Zijn daar speciale programma's voor? :o Ik heb hier geen lege dvd-schijfjes, wel lege cd's, maar die zijn natuurlijk veelste klein. :p |
Via CD kan ook wel geloof ik...alleen heb je dr dan een hele zooi voor nodig...dan haktie je image gewoon in stukkies van 650/700MB geloof ik...
|
Dat klopt, damien.
Alleen ik vind het heel gevaarlijk, omdat er dan een grote kans op corruptie bestaat. Daarom raad ik dus aan om:
|
Citaat:
Een gratis alternatief weet ik niet. |
Kon XP zelf ook niet partitioneren? in schijfbeheer??
|
Citaat:
(Ik heb nooit andere programma's gebruikt) |
Ohw... dus ik moet even naar de winkel. (A)
Maar dan zal ik dat Norton (...) maar eens proberen! Dank jullie wel. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb al een 'alternatief' gevonden. :o
|
Citaat:
|
^ Pm!
|
Citaat:
|
Ik heb anders ook XP home, maar bij mij zit die back-up er wel gewoon. Heb wel SP2, weet niet of de TS dat ook heeft.
|
Citaat:
Heb ook SP2, maar ik heb het weer niet :s |
Nope, die heb ik dus niet. Ik wil liever eerst een backup maken voordat ik SP2 laat downloaden (of hoe dat netjes heet). Heb een verhaal van iemand gehoord dat z'n computer op tilt raakte nadat hij sp2 had geinstalleerd, dus ik heb liever zekerheid. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |