Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   ftp server (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=11960)

aayippie 09-11-2001 17:35

ftp server

Heel vaak zie ik van die ftp servers. Die een nummer hebben dat op een ip-adres lijkt. Hoe kan je zo'n server krijgen? Ik heb wel een ftp server via mijn provider maar die is bedoelt om je website te uploaden. ftp://famr@people.zeelandnet.nl

Maar ik wil er zelf eentje beheren om mijn zelfgemaalte mp3 mixen te uploaden. weet iemand mischien wat?

DEChengst 09-11-2001 18:25

Linux of *BSD installeren en aan internet hangen.

-Desecrator

F10®!@n 09-11-2001 18:33

Citaat:

Desecrator schreef:

-Desecrator

Mja... of gewoon een ftpserver installeren voor het besturingssysteem dat je momenteel draait (windows) http://forum.scholieren.com/smile.gif

MilieuGaatVoor 09-11-2001 19:33

En wat voor veiligheidsmaatregelen kun (moet) je nemen om te zorgen dat je server niet zo gehackt is?

aayippie 09-11-2001 19:42

Citaat:

F10®!@n schreef:
Mja... of gewoon een ftpserver installeren voor het besturingssysteem dat je momenteel draait (windows) http://forum.scholieren.com/smile.gif

en hoe doe je dat dan?

pinwing 09-11-2001 21:39

er zijn programma's voor, zoek op download.com maar eens op ftp server.

Quintiano 09-11-2001 23:43

Citaat:

aayippie schreef:
en hoe doe je dat dan?
War-FTP, Serv-U, G6..

dat zijn de 3 meest gebruikte, waarvan Serv-U de meest eenvoudige is..

Spacey 12-11-2001 05:37

Citaat:

Dobermann schreef:
War-FTP, Serv-U, G6..

dat zijn de 3 meest gebruikte, waarvan Serv-U de meest eenvoudige is..

vind G6 veel eenvoudiger, althans servu werkt niet lekker bij mij op een of andere manier.

Spacey 12-11-2001 05:38

Citaat:

Socratesss schreef:
En wat voor veiligheidsmaatregelen kun (moet) je nemen om te zorgen dat je server niet zo gehackt is?
uitkijken welke rechten je geeft aan welke folders en wat je shared?
goeie passwords kiezen?
misschien firewalletje maar dat heeft niks met de ftp te maken.
misschien nog goeie regels toepassen zodat ze iig geen bruteforce methode kunnen gebruiken enzo, das irritant.

Michael 12-11-2001 05:39

Om van zo`n "server" te downloaden is -flashXP- erg goed.

[Dit bericht is aangepast door siNix (12-11-2001).]

Koen 12-11-2001 07:05

Citaat:

siNix schreef:
Om van zo`n "server" te downloaden is -flashXP- erg goed.

1. Het ging over het opzetten van een server, niet over het downloaden ervan.

2. 'FlashXP' bestaat niet, je bedoelt waarschijnlijk 'FlashFXP'.

3. FlashFXP is vooral gemaakt om van de ene server na de andere te FXP-en, en heeft voor puur downloaden eigenlijk weinig bijzonderre opties.

Quintiano 12-11-2001 12:33

Citaat:

Desecrator schreef:

-Desecrator

voor een lullig FTP-servertje Linux of een xBSD installeren?

zeg dan niets..

pietje63 12-11-2001 15:15

Citaat:

Dobermann schreef:

zeg dan niets..

als je je pc met internet wilt verbinden, continu, is windows niet relaxed/veilig

F10®!@n 12-11-2001 16:22

Citaat:

pietje63 schreef:
als je je pc met internet wilt verbinden, continu, is windows niet relaxed/veilig

wel.

pietje63 12-11-2001 20:47

Citaat:

F10®!@n schreef:
wel.

dan wel...

Quintiano 12-11-2001 20:56

Citaat:

pietje63 schreef:

jij kunt mij geen OS geven wat 100% veilig is, dus waar hébben we het over?

bovendien, iemand die een FTP-server draait ga je toch niet onderuit halen? hooguit een accountje hacken, nou dat zal hém met kabel een zorg zijn..

m.a.w. je lult echt onzin..

DEChengst 12-11-2001 21:11

Citaat:

Dobermann schreef:

Voor lullige dingen moet je een simpel OS gebruiken.

-Desecrator

Quintiano 12-11-2001 21:28

Citaat:

Desecrator schreef:

Voor lullige dingen moet je een simpel OS gebruiken.

-Desecrator

is dat nou misplaatste arrogantie, of mis ik nou iets?

DEChengst 12-11-2001 22:13

Citaat:

Dobermann schreef:
is dat nou misplaatste arrogantie, of mis ik nou iets?

Wat is er arrogant aan om UNIX systemen makkelijker in de omgang te vinden dan Microsoft systemen. Is gewoon een persoonlijke voorkeur. En iets promoten wat in mijn ogen een mooi systeem is, daar is niks mis mee.

-Desecrator

Quintiano 12-11-2001 22:52

Citaat:

Desecrator schreef:
Wat is er arrogant aan om UNIX systemen makkelijker in de omgang te vinden dan Microsoft systemen. Is gewoon een persoonlijke voorkeur. En iets promoten wat in mijn ogen een mooi systeem is, daar is niks mis mee.

-Desecrator

kom nou.. iemand die al vraagt hoe je een server opzet, zal die enig idee hebben dat er überhaupt zoeits is als Unix? -- als je nou gewoon zegt dat je eventjes 1337 wilt doen, zijn we er ook..

DEChengst 13-11-2001 23:32

Citaat:

Dobermann schreef:
kom nou.. iemand die al vraagt hoe je een server opzet, zal die enig idee hebben dat er überhaupt zoeits is als Unix? -- als je nou gewoon zegt dat je eventjes 1337 wilt doen, zijn we er ook..

Omdat iemand niet weet dat er ook iets is moet je er niet op wijzen. Nee je mag er niet voor zorgen dat iemand iets nieuws leert kennen. Dat zou pas arrogant zijn, zeggen van installeer maar op MS want UNIX is te moeilijk voor jou.

-Desecrator

dystopia 14-11-2001 01:56

Jongens en meisjes, mag ik u vriendelijk verzoeken deze OS-flamewar elders voort te zetten?

Elk OS heeft haar eigen kwaliteiten. Jullie gaan nu echter wel richting offtopic flamewar gedoe. Het gaat hier om een FTP server. Om welk OS het gaat laat Aayippie in het midden.

Quintiano 14-11-2001 10:27

Citaat:

Desecrator schreef:
Omdat iemand niet weet dat er ook iets is moet je er niet op wijzen. Nee je mag er niet voor zorgen dat iemand iets nieuws leert kennen. Dat zou pas arrogant zijn, zeggen van installeer maar op MS want UNIX is te moeilijk voor jou.

-Desecrator

http://213.239.154.15/forum/s/frusty.gif

Chimera 14-11-2001 10:48

Citaat:

Desecrator schreef:
Dat zou pas arrogant zijn, zeggen van installeer maar op MS want UNIX is te moeilijk voor jou.

Realistisch, niet arrogant.

baasje 18-11-2001 13:54

gebruik een 486 ofzo als bruggen hooft laat ze die hacken maar de meesten kunnen toch niet verder komen dan dat zoiets kost toch niks meer hoeft gegeens een beeldscherm op aangesloten te zijn alleen moet hj er een netwerk kaart in zetten eventueel een videokaart voor als er problemen zijn een a: en een c: das alles + ik geloof linux ofo dat past inelk geval op 1 diskette maarja meer kan ik je niet vertellen dus see ya

durex 18-11-2001 14:00

Citaat:

baasje schreef:
gebruik een 486 ofzo als bruggen hooft laat ze die hacken maar de meesten kunnen toch niet verder komen dan dat zoiets kost toch niks meer hoeft gegeens een beeldscherm op aangesloten te zijn alleen moet hj er een netwerk kaart in zetten eventueel een videokaart voor als er problemen zijn een a: en een c: das alles + ik geloof linux ofo dat past inelk geval op 1 diskette maarja meer kan ik je niet vertellen dus see ya
wtf????

Quintiano 18-11-2001 14:09

Citaat:

baasje schreef:
ja.. kun jij voortaan niet gewoon je kakel houden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.