![]() |
Literatuur- en filmlijst
Hallo,
Ik vroeg me af of er iemand een lijst heeft met welke boeken er wereldliteratuur zijn, en ik zoek ook films waarvan ik een ckv-verslag kan maken. Iemand een idee ? |
Jan Wolkers - Turks Fruit
De Wereld van Sofie - JOstin Gaarden Animal Farm - George Orwell Verder ben ik het lijstje kwijt, maar heel veel mag wel :) En je mag bij ons voor ckv alle films van het filmhuis bekijken.. Dus iets van Amelie, Hotel Rwanda, Der Untergang ofzo |
The Davinci Code - Dan Brown
Lord of the rings - Tolkien |
Madame Bovary - Flaubert
One Flew over the Coockoo's nest - Kesey In de naam van de Roos - Eco Het huis met de Geesten - Allende 1984 - Orwell Die leiden des jungen Werthers - Goethe The world according to Garp - Irving Lolita - Nabokov Het hermetisch zwart - Yourcenar enz enz enz enz |
Citaat:
Vaak horen (oude) beroemde schrijvers hier onder (denk aan Camus, Sartre, Dumas, de Beauvoir, Austen, Orwell, Joyce, Twain, Goethe, Thomans Mann, Praust, Kafka, Tolstoj, Dostojevski, Gogol, Pasternak, Garcia Marquez) |
Citaat:
|
Maar ik zal ook een nuttige bijdrage doen:
Tolstoj-Anna Karenina Franz Kafka-Het Proces |
Films:
2001 : a space odyssey Apocalypse now Citizen Kane The great Gatsby Platoon Les uns et les autres A bout de souffle Der blaue Engel Casablanca Die Blechtrommel Rosemary's baby Wuthering heights |
Kafka schreef toch ook Die Verwandlung? en brieven aan de vader schijnt goed te zijn.
misschien moest ik eens meer literatuur lezen. |
das parfum van süskind! goeoeoeoed!
|
ow en de ontdekking van de hemel van ons aller self proclaimed schrijversgod hoe-heet-hij-ook-alweer.
fuck ik kan er even echt niet op komen. maar ik ga eco lezen. |
Op deze site staat een heel uitgebreide index van schrijvers die tot de wereldliteratuur behoren:
http://selfknowledge.com/index.shtml |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04. |