![]() |
"Pompiedompiedom"
En ó wat schaamde ik mij, de tiener
om mijn vader, zingend over straat Hij liep en floot en ó, hij bewoog zo overdreven, zo genant, zo onadequaat Blozend met gebogen hoofd liep ik naast hem en sissend over ongenoegen vloog het heden aan mij voorbij; Ik, de tiener, met mijn alsmaar kwade blikken vergat dat ik later slechts de replica van 'die rare' zou zijn En ó wat schaamde ze zich, de tiener om haar moeder, zingend over straat Ze liep en floot en ó, ze bewoog zo overdreven, zo genant, zo onadequaat Gewoon het resultaat van een beetje vage inspiratie |
*glimlach verschijnt op gezicht*
'dat ik later slechts de replica van die rare zou zijn' Die is erg leuk:D. Blozend met gebogen hoofd liep ik naast hem en sissend over ongenoegen vloog het heden aan mij voorbij Ik zou neerzetten: sissend van ongenoegen vloog het heden voorbij Grappig gedichtje, hoor. Alleen de herhaling begrijp ik niet helemaal. En waarom je die schuin hebt gezet. Ik vind dat niet echt nodig, wat mij betreft kan je die skippen, want dan eindig je op die leuke zin:D. |
'dat ik later slechts de replica van die rare zou zijn' vind ik ook de leukste zin. De herhaling van de eerste strofe past, maar is wel erg hetzelfde. Leuker zou zijn als je die herhaling (4e strofe) een interessante wending zou geven. De rijm van de laatste regel 4e strofe en de laatste zin vind ik mooi.
Het is inadequaat. |
Citaat:
En de herhaling is dus dat meisje, als moeder, die precies hetzelfde doet als haar vader. :) (Tenminste, dat denk ik.) Leuk gedichtje, vooral de 'replica'-zin vind ik erg leuk gevonden. |
*kwartje valt*
Oh, wat stom zeg. Ik heb er echt naar gestaard en me afgevraagd.. maargoed. Niet skippen, dus :bloos: . Ik ben het dan trouwens wel met CSN eens, een wending was leuk geweest. |
Ja, zo heb ik het inderdaad bedoeld :D
Ik zit nu wat na te denken. Over de laatste strofe, dus. Een idee: En ó wat schaamde ik mij, de tiener om mijn vader, zingend over straat Hij liep en floot en ó, hij bewoog zo overdreven, zo genant, zo inadequaat Blozend met gebogen hoofd liep ik naast hem en sissend over ongenoegen vloog het heden mij voorbij; Ik, de tiener, met mijn alsmaar kwade blikken vergat dat ik later slechts de replica van 'die rare' zou zijn Van replica werd ik restauratie, een mislukte generatie; van zingen op straat kwam niet veel terecht Ik schaam me voor pubers die dúrven te willen en dansen doe ik 's nachts in de keuken, aan 't -recht. En ja, het woord adequaat ken ik niet zo goed, vandaar dat ik niet wist hoe de ontkenning was :bloos: |
Het is welk een leuke strofe, aan ' -recht is goed gevonden. De eerste zin vind ik alleen niet zó, omdat hij zo uit het niets komt. Dat zou verholpen kunnen worden door het schuinzetten van de tekst.. ik weet het nog niet.
Wel knap zeg, dat je in zo'n korte tijd zoiets eruit kunt gooien. |
Ojee, uppie.
Dankje :) Ja, die strofe zou denk ik sowieso wel schuin komen te staan. Dat klopt beter. Jij zou dus gaan voor de 'tweede versie' ? |
Ik ben er nog steeds niet over uit :s .
Ik vind hem leuk, aan de ene kant, maar aan de andere kant lijkt het nu weer een beetje nep of zoiets. restauratie-generatie klinkt trouwens echt hip:p. Alsof het een raptekst is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |