Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   [post-electrorock/idm] moonlit party (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1196385)

cut_off 05-06-2005 21:59

[post-electrorock/idm] moonlit party

http://www.screamy.net/rutger_moonlitparty.mp3

Rieno 05-06-2005 22:06

1:00 in and diggin' it

botulismf 05-06-2005 22:17

relaxed maar er zou toch wel ietsje meer peper in s'nummers spreekwoordelijke reet gestoken mogen.

cut_off 05-06-2005 22:20

Citaat:

botulism schreef op 05-06-2005 @ 23:17 :
relaxed maar er zou toch wel ietsje meer peper in s'nummers spreekwoordelijke reet gestoken mogen.
en op wat voor manier? hardere beats, chaotischer...of wat had je in gedachten?

hij is ook eigenlijk wat kort natuurlijk voor een ""postrock"" nummer

Hi, I'm Nora 05-06-2005 22:21

haha relaxed weer die 'gitaar' met die nagalm op het rechter kanaal die analoge drums klinken ook goed met veel nagalm alleen mogen misschien wat ruiger en gevarieerder naar mijn smaek. die clicks mogen van mij wat scherper en de charly lownoise and mental theo synth van het begin mag wat mij betreft echt weg. de compositie vind ik wat minder het nummer had langer gekund en die droge drums op het einde vind ik niet echt relaxed. maar verder zeer relaxed om te luisteren.

cut_off 05-06-2005 22:22

:D charly lownoise haha. Informatief stukje, zal het in me opnemen.

Hi, I'm Nora 05-06-2005 22:23

Citaat:

cut_off schreef op 05-06-2005 @ 23:20 :
ja idd. je moet eigenlijk alleen al 4 minuten reserveren voor een eindeloze feedback. want dat is natuurlijk een must ook ontbreekt de postrockigere cli(che)max.

cut_off 05-06-2005 22:25

Citaat:

Hi, I'm Nora schreef op 05-06-2005 @ 23:23 :
ja idd. je moet eigenlijk alleen al 4 minuten reserveren voor een eindeloze feedback. want dat is natuurlijk een must ook ontbreekt de postrockigere cli(che)max.
Ja inderdaad. Die feedback krijg ik wel voor elkaar denk ik ;). De bitch is die climax, nachtje over slapen...

Er zit trouwens alleen een beetje reverb over de snare, de rest van 'akkoestische' drums is droog. Die illusie zal wel onstaan door de reverb op de andere instrumenten?

Hi, I'm Nora 05-06-2005 22:36

met droog bedoelde ik dat de bezetting op het einde tot 1 reduceert en dat je beter wat feedback uit kan laten lopen. je hebt het toch gemaakt met reason tenminste dat denk ik te horen. als dat zo moet je maar ff het bestandje sturen want ik heb sinds kort ook reason in mijn software assortiment. alleen als je het kwijt wil natuurlijk.

cut_off 05-06-2005 22:42

Citaat:

Hi, I'm Nora schreef op 05-06-2005 @ 23:36 :
met droog bedoelde ik dat de bezetting op het einde tot 1 reduceert en dat je beter wat feedback uit kan laten lopen. je hebt het toch gemaakt met reason tenminste dat denk ik te horen. als dat zo moet je maar ff het bestandje sturen want ik heb sinds kort ook reason in mijn software assortiment. alleen als je het kwijt wil natuurlijk.
ja is goed
maar ik vind een drum-solo gewoon cool ;)

botulismf 06-06-2005 19:43

Citaat:

cut_off schreef op 05-06-2005 @ 23:20 :
en op wat voor manier? hardere beats, chaotischer...of wat had je in gedachten?

meer variatie, in instrumenten, in hard/zacht, in vol/leeg.
en een climax zou ook geen kwaad kunnen nee.
ik heb nergens zoiets van 'hee, wat krijgen we nu', nergens echt n verrassing of iets waarvan ik denk 'hoe verzint 'ie het!', en dat zijn juist de dingen die een nummer spannend maken en die je er vaker naar doen luisteren.

cut_off 06-06-2005 23:32

Citaat:

botulism schreef op 06-06-2005 @ 20:43 :
meer variatie, in instrumenten, in hard/zacht, in vol/leeg.
en een climax zou ook geen kwaad kunnen nee.
ik heb nergens zoiets van 'hee, wat krijgen we nu', nergens echt n verrassing of iets waarvan ik denk 'hoe verzint 'ie het!', en dat zijn juist de dingen die een nummer spannend maken en die je er vaker naar doen luisteren.

true (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.