![]() |
Wat is php? wat kan je ermee doen?
De ooms van mijn vriend willen mij hierbij leren en helpen, nadat ze hoorden dat ik aan websites doe... :)
Is PHP wel makkelijk te leren voor een amateurtje als ik? En wat heb je allemaal nodig?? Mijn eigen vriend weet het zelf niet eens wat php betekent... graag je ervaring hierbij opschrijven.... Alvast bedankt, ti@r@ |
Citaat:
Een goede startpunt PHP Freakz |
thank u ^^
|
Gewoon even zoeken, het internet staat vol met PHP tutorials, uitleg, etc/
|
PHP is zeer makkelijk te leren als je al html kent. Ik had een paar maanden geleden een beginners boek gekocht, van 400 blz wat ik pas uit heb gelezen , en het was best makkelijk. Nu lees ik een ander PHP boek wat nog meer functies van PHP uitlegd.
Wat je dr mee kan is erg veel, ik zelf als beginner heb al een shoutbox gemaakt en wat formulieren die door een php programma wordt verwerkt. Handige sites om mee te beginnen zijn: www.w3schools.com www.websitemaken.be Hopelijk heb je dr wat aan. ;) |
PHP makkelijk te leren als je HMTL kent?
Dat is echt appels met peren vergelijken.. :| |
Citaat:
|
Citaat:
het lijkt niet op elkaar, het is niet afhankelijk van elkaar, het doet beide iets totaal anders... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat HTML de meeste output zal zijn zal ik niet ana twijfelen, maar beweren dat het makkelijker is als je html kent slaat echt nergens op :p |
Citaat:
|
Zelfs de manier van denken komt niet overeen..
Als er werd gezegd Javascript of mIRC scripting dan leek het er nog enigzins op :p |
Citaat:
is toch net wat anders |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wilde zeggen: freak: Citaat:
Das toch net ff anders |
Engadin heeft het inderdaad bij het juiste eind :)
|
Hoe test je eigenlijk best je PHP-scripts ? Alles zonder testen uploaden naar je webspace lijkt me toch maar gevaarlijk. (Bij mij zitten er toch steeds een aantal kleine foutjes in, telkens ik een script test :) )
Kan je dan gewoon php op je pc installeren? Dat installeren is niets, maar neemt dit niet onnodige resources in als je op je pc werkt maar niet met php bezig bent? Want een apache webserver en mysql opstarten als je gewoon een word-documentje moet uittypen, lijkt me nogal overbodig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat was al gezegd :bloos: Citaat:
Ik begon met PHP door een header en footer aan te roepen in mn HTML, zo hoefde ik niet in elke html mijn menu te integreren, wat lastig is bij het aanpassen van je menu. En door te zeggen dat PHP niets met HTML te maken heeft is ook niet waar. Het is niet te ontkennen dat PHP is ontworpen met het oog op webdevelopment en kent daardoor ook veel functies specifiek gericht op HTML. Bovendien de naam "Hypertext Preprocessor" zegt genoeg denk ik. ;) |
Citaat:
In 2 weken ken je de basis wel redelijk. Het is een leukere uitdaging om alles OO te maken. OO is object oriented. Een hele klus om dat op een juiste manier te doen, maar dat ga ik toepassen op al mijn nieuwe projecten (van mezelf of voor klanten). Momenteel druk bezig met een webhosting control panel (zoals CPanel etc. in PHP). Zoveel mogelijk OO wordt dat. Voor simpele sites is de basis wel genoeg :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kan je PHP en mysql niet zo installeren dat je ze kunt opstarten wanneer nodig, zoals je met eender wel ander programma doet eigenlijk ? |
Je kunt de services zo starten en stoppen, een envoudige batch file kan dit voor je doen...
Maar mijn apache loopt constant dingen te doen als ik mijn PC gebruik (heb aan vanalles en nog wat PHP scripts gekoppeld :D:D) |
Citaat:
|
Citaat:
@ Trilox: van batch-files heb ik niet veel kaas gegeten, dat zal ik eens moeten bestuderen dan. |
Citaat:
net start apache net stop apache Werkt geloof ook. |
Citaat:
|
k.... ik begrijp volkomen nix van wat jullie allemaal hebben opgeschreven ....
>< "aargh |
:p
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10. |