Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Taken! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1196594)

levi's 06-06-2005 11:00

Taken!

Het is 1947 wanneer piloot Russell Keys tijdens een luchtgevecht getroffen wordt en zwaargewond ter aarde dreigt te storten. Nog voordat hij crasht, ziet Russell een opvallend blauw licht aan de horizon. Op miraculeuze wijze ontwaakt Russell, samen met de rest van het squadron, veilig op de grond. De mannen hebben er geen idee van hoe ze aan de dood zijn ontsnapt...

Taken is een tiendelige, Amerikaanse science fiction-serie die is geregisseerd door een van de grootmeesters van het witte doek; Steven Spielberg. De reeks, die op 5 juni start, sleepte in de Verenigde Staten een Emmy in de wacht in de categorie 'outstanding miniseries'.
Taken, waarvan één aflevering bijna twee uur duurt, is een samenweefsel van de verhalen van drie verschillende families die, al generaties lang, als ‘slachtoffer’ van buitenaardse ontvoerders door het leven gaan.

Ik heb gister gekeken en het was echt superspannend. Ik kijk nu al uit naar volgende week!

Elke zondag om 22.00 op RTL5

Levitating Nun 06-06-2005 11:04

Ik heb een stukje gezien, maar ik vond het eerlijk gezegd vrij saai.

mandarijn 06-06-2005 11:24

Ik vond het wel spannend, maar dat komt vooral omdat ik 'aliens' eng vind.:o
Ik denk wel dat ik het ga volgen.

*~Angel~* 06-06-2005 11:27

Ik heb het opgenomen. Maar hoelang zijn de volgende afleveringen dan? Het lijkt me wel een gave serie :)

levi's 06-06-2005 15:06

Citaat:

DaRk-AnGeL66 schreef op 06-06-2005 @ 12:27 :
Ik heb het opgenomen. Maar hoelang zijn de volgende afleveringen dan? Het lijkt me wel een gave serie :)
Het duurde gister ongeveer 2 uur, maar heb me geen seconde verveelt eigenlijk :)

Rollo Tomasi 06-06-2005 16:56

Het eerste deel vond ik niks. Niet spannend, het drama was niet overtuigend, het acteerwerk matig. Weet niet of ik de rest nog ga kijken.

Spielberg is overigens slechts executive producer van de serie.

Nebula 06-06-2005 18:16

Citaat:

levi's schreef op 06-06-2005 @ 12:00 :
Taken is een tiendelige, Amerikaanse science fiction-serie die is geregisseerd door een van de grootmeesters van het witte doek; Steven Spielberg
Dat is dus niet zo, maar dat zei iemand al geloof ik.
Citaat:

(...)drie verschillende families die, al generaties lang, als ‘slachtoffer’ van buitenaardse ontvoerders door het leven gaan.
Ik zou ze niet alledrie slachtoffers noemen; zelfs niet tussen aanhalingstekens. ;)

Ik heb de hele serie al een jaar geleden ofzo op de BBC gezien. Er zit niet echt een hoog tempo in dus je moet van het wat tragere werk houden. Lastig vond ik zelf dat veel personages door verschillende acteurs worden gespeeld. Logisch, want de personages worden door de serie heen snel ouder. Het is ze helaas niet altijd goed gelukt om voor de personages acteurs uit te zoeken die ook werkelijk op elkaar lijken.
Er zitten imo wel een aantal sterke personages in. Ik vind het wel een leuke serie. :)

Edit: verwarrend opmaakfoutje ongedaan gemaakt. :o

Retinite 06-06-2005 20:29

> 1.5 jaar geleden op Canal+ helemaal gezien

De serie is erggoed, zeker een aanrader, heb eergister ook even het begin gezien

Nebula heeft wel gelijk, maar het blijft toch erg leuk bedacht

Below_Zero 15-06-2005 19:30

Citaat:

Levitating Nun schreef op 06-06-2005 @ 12:04 :
Ik heb een stukje gezien, maar ik vond het eerlijk gezegd vrij saai.
serieus? Ik zit net als levi's al met spanning op de volgende afleveringen te wachten! Kan me niet voorstellen dat iemand dat saai zou vinden eigelijk...

*~Angel~* 27-06-2005 16:51

Hm ik heb alles gezien van wat ik opgenomen heb en ik moet zeggen dat ik het echt een gave serie vind (y)

1ste 2 afleveringen vond ik wel "ingewikkeld". Ik zat steeds van: wie is wie nou en bij wie horen ze, maar nu weet ik het :)

Ik kijk nu alweer uit naar de volgende aflevering (y)

TiM 27-06-2005 17:18

Heb heel de serie al gezien!
Heb hem op dvd.. ja vind het helemaal super.
Je leeft hardstikke mee met de hoofdrolspelers enzo, gaaf verhaal, leuke special effects. Oh, en een leuke soundtrack! *ook heeft* :)

TiM 27-06-2005 17:18

Vond het idd ook ingewikkeld, maar dan moet je gewoon ff de Stamboom van internet halen, bij de dvd's zit hij standaard.

Nebula 27-06-2005 17:46

Ik heb de serie toen hij op de BBC was (overigens minstens 2 jaar geleden) helemaal opgenomen en in de vakantie vervolgens weer helemaal gezien. 2e keer snapte ik het prima. :o (y)

Mirage2000 25-07-2005 00:17

En het schip had geeneens een schild. :|

*~Angel~* 25-07-2005 11:43

Weet iemand hoeveel afleveringen we nog te zien krijgen?
3?

Nebula 25-07-2005 12:43

2

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.