Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   slangen en geluid. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1196701)

GoddessOfDesire 06-06-2005 13:27

slangen en geluid.

Ik had een vraagje. Ik wil heel graag een slang hebben op mijn kamer en bend ruk bezig er 1tje te zoeken en mijn ouders over te halen. Nu is mijn vraag: is het schadelijk als een drumstel en een slang op 1 kamer staan? Ik bedoel, kan je gewoon drummen of zal een slang daar iets aan overhouden aan dat lawaai? Is het net zoals ene hond dat die er wel tegen kunnen of niet?

Alvast bedankt!:)

GoddessOfDesire 06-06-2005 15:28

Citaat:

****** schreef op 06-06-2005 @ 16:27 :
hoi :)

een slang kan daar redelijk slecht tegen denkik. een slang 'hoort' met z'n tong, dus waarschijnlijk zal ie je drumklanken niet echt waarderen.

je kan dus wel gewoon een slang kopen, maar zet m ergens anders neer als je gaat drummen (y)

ja dus elke keer als ik ga drummen, dat hele terarium ff snel verplaatsen?:P

GoddessOfDesire 06-06-2005 15:36

Citaat:

****** schreef op 06-06-2005 @ 16:30 :
dat denkik wel ja :D

of ergens anders drummen :bloos: :p

ja godver zeg:P

Raven 06-06-2005 15:41

slangen zijn DOOF..
echter lage geluiden kunnen ze wel "voelen" :o

netpythons zijn mooi :o

GoddessOfDesire 06-06-2005 15:42

Citaat:

Raven schreef op 06-06-2005 @ 16:41 :
slangen zijn DOOF..
echter lage geluiden kunnen ze wel "voelen" :o

netpythons zijn mooi :o

ja dat snapte ik ook wel. Maar zullen die trillingen dan neit schadelijk?

autodropje 06-06-2005 16:05

Citaat:

GoddessOfDesire schreef op 06-06-2005 @ 16:42 :
ja dat snapte ik ook wel. Maar zullen die trillingen dan neit schadelijk?
Schadelijk, dat weet ik niet, maar ik denk dat ze absoluut die trillingen heel goed waarnemen.

koekjes 06-06-2005 16:11

alle beesten flippen van harde herrie
maar als je 24/7 drumt zal ie er wel gewend aan raken ;)

nah kweenie vraag ff in de dierenwinkel :p

AngelLena 06-06-2005 17:32

denk niet dat het beestje de trillingen op prijs zal stellen... Zacht uitgedrukt. Een beetje herrie kunnen ze wel over, maar ik denk dat een drumstel iets te veel van het goede is.

Silverwolf 06-06-2005 18:35

Hoi GoddessOfDesire, ik heb zelf ook een aantal slangen en heb ook gedrumd, en het is niet aan te raden deze bezigheden te combineren.

Slangen zijn, zoals al vermeld, inderdaad doof, en jagen dmv het voelen van trillingen die prooidieren creeëren. Ze voelen deze trillingen uit de omgeving door hun lichaam. Als je een terrarium in dezelfde kamer plaatst als een drumstel (wanneer dit bespeeld wordt natuurlijk, altijd van die slimmerds die me PM'en of een drumstel ineens gevaarlijk is ofzo) zal je slang zéker niet blij zijn.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat het dier gestressed raakt, angstig het hele terrarium door blijft cruisen, weigert te eten en uiteindelijk overlijdt aan de stress. Dit kan een aantal weken tot maanden duren aangezien slangen niet zo snel zullen showen dat ze niet in orde zijn en toch redelijk wat kunnen verbergen. Dus het kan gebeuren als je het toch doet dat het lijkt of er niets aan de hand is, tot het dier ineens dood in zijn hok ligt. En da's natuurlijk niet de bedoeling.

Beste is dus het terrarium ergens anders te plaatsen waar het geen last heeft van trillingen. Een aantal andere 'no-no's' zijn; op een trillend voorwerp zoals een tafel model koelkast, voor een raam (oververhitting) op eenzelfde tafel als een computer of printer die niet echt stil staat, naast of op speakers of tv's, op tochtige plaatsten en overal waar het terrarium strategisch genoeg staat om er een ventilator op te zetten, want zo'n ding trilt de hele boel bij elkaar :D

Hoop dat je er wat aan hebt,
gr. Silverwolf

GoddessOfDesire 06-06-2005 20:44

Citaat:

Silverwolf schreef op 06-06-2005 @ 19:35 :
Hoi GoddessOfDesire, ik heb zelf ook een aantal slangen en heb ook gedrumd, en het is niet aan te raden deze bezigheden te combineren.

Slangen zijn, zoals al vermeld, inderdaad doof, en jagen dmv het voelen van trillingen die prooidieren creeëren. Ze voelen deze trillingen uit de omgeving door hun lichaam. Als je een terrarium in dezelfde kamer plaatst als een drumstel (wanneer dit bespeeld wordt natuurlijk, altijd van die slimmerds die me PM'en of een drumstel ineens gevaarlijk is ofzo) zal je slang zéker niet blij zijn.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat het dier gestressed raakt, angstig het hele terrarium door blijft cruisen, weigert te eten en uiteindelijk overlijdt aan de stress. Dit kan een aantal weken tot maanden duren aangezien slangen niet zo snel zullen showen dat ze niet in orde zijn en toch redelijk wat kunnen verbergen. Dus het kan gebeuren als je het toch doet dat het lijkt of er niets aan de hand is, tot het dier ineens dood in zijn hok ligt. En da's natuurlijk niet de bedoeling.

Beste is dus het terrarium ergens anders te plaatsen waar het geen last heeft van trillingen. Een aantal andere 'no-no's' zijn; op een trillend voorwerp zoals een tafel model koelkast, voor een raam (oververhitting) op eenzelfde tafel als een computer of printer die niet echt stil staat, naast of op speakers of tv's, op tochtige plaatsten en overal waar het terrarium strategisch genoeg staat om er een ventilator op te zetten, want zo'n ding trilt de hele boel bij elkaar :D

Hoop dat je er wat aan hebt,
gr. Silverwolf

Kijk, dit noem ik ngo eens informatie! nee goed, dik zal het nog eens goed vragen aan degene die ze houdt en ff kijken wta zij ervan vind/zegt. Bedankt he!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.