![]() |
Vet
Dit is misschien een beetje een stomme vraag maar ik stel hem toch maar.
Ik ben 1.68 en 80 kilo en dat is natuurlijk niet een bijster gezond gewicht. Nou eet ik daar naast ook heel erg slecht en ik probeer daar wel verandering in te brengen maar dat probeer ik al 5 jaar en dat is nog nooit gelukt, maar daar gaat het nu even niet om. Het vet op mijn lichaam is helemaal verdeeld, ik heb geen extreem dikke buik, kont, heupen, benen, gezicht, armen etc. Ik heb eigenlijk gewoon een heel normaal figuur alleen dan met een laag vet er om heen. Nou vraag ik me af of dat heel ongezond is. Want dik zijn brengt natuurlijk altijd enige problemen met zich mee maar om dat het bij mij zo verdeeld lijkt vraag ik me af of het dan ook zo slecht is?? bvd :) |
Als jij een beetje gezond eet, en een beetje beweging doet, dan zal het niet zon ramp zijn. Zoiets is vaak erfelijk.
Zorg natuurlijk wel ervoor dat je niet dikker word. Ik ben 1m78 en weeg 50 kilo. Terwijl ik niet echt mager uitzie, bv een heel mager gezicht of extreem dun. Ik ben gewoon over me hele lichaam slank, dus het model zit wel goed, en er valt niks aan te doen. |
slank/dun zijn en ongezond eten is ook niet goed!
omdat jij er nog redelijk normaal uit ziet, wilt dat niet zeggen dat je gezond bent... je zegt zelf dat je van 'slechte' dingen houdt...niet gezond dus... maargoed ik hou ook van slechte dingen en veel:p ieder toch zn ding? |
Citaat:
@topicstarter, heel erg overgewicht heb je volgens mij niet, maar volgens mij zit je wel op het randje. Het belangrijkste is eigenlijk dat je genoeg eet en genoeg sport en je groentes en fruit eet... |
Qua verdeling van vet is 't geen probleem. Het 'gezondst' is 't als je 't vet voornamelijk op je heupen heb, het ergst als 't rondom je buik zit. Als het bij je buik zit heb je nl. een vergrootte kan op hart- en vaatziekten.
|
Citaat:
|
Ik heb het BMI niet uitgerekend van haar maar ik denk dat ze in de categorie : "U heeft geen overgewicht maar zou er goed aan doen een paar kilo af te vallen" zit. Ik denk wel dat het ongezond is, misschien minder erg dan al het vet op een plek maar ze heeft het dus wel overal zegmaar. Als je het per "onderdeel" even oneerbiedig gezegd bekijkt zit er nog steeds vet. Dan maakt het toch niet uit voor het gedeelte zelf of er ook nog vet op andere plekken zit?
(snapt iedereen t nog?, kweet niet goed hoe ik t uit moet leggen en ik weet al helemaal niet of ik gelijk heb) |
heb je eigenlijk overgewicht als je 1.70 bent en 60 kilo weegt?
|
Citaat:
Prima gewicht (Y) |
Citaat:
|
Of het even slecht is weet ik niet, maar het blijft slecht voor je botten, gewrichten en je hart moet meer pompen
|
en je vergroot de kans op hart en vaatziektennn
|
Conclusie : ga maar joggen.
|
Citaat:
oh gelukkig.. alhoewel er wel 5 kilo af mag :) |
Citaat:
|
Citaat:
maar ik zoek nie te sporten hahahahah maar goed dat ik elke dag paard rij :p |
Citaat:
|
Mensen met een BMI tussen 25 en 30 zonder bijkomende gezondheidsrisico’s moeten voorkomen dat ze dikker worden. Medisch gezien is het noodzakelijk af te vallen bij een Body Mass Index (BMI) boven de 30. Zijn er bijkomende gezondheidsrisico’s, zoals een hoog cholesterolgehalte en hart- en vaatziekten in de familie, dan is afvallen verstandig bij een BMI tussen 25 en 30.
Bron :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32. |