![]() |
Waar werkt een sociotherapeut?
'Alleen maar' in instellingen voor psychiatrische patiënten? Of kan je een sociotherpeut ook tegen komen bij Bureau Jeugdzorg?
Als het heel simpel te vinden is: sorry, maar ik loop al erg lang te zoeken en ik kan het niet vinden. |
Vaak in een instelling, bij bureau jeugdzorg zul je ze in de eerste instantie niet vaak vinden. Zij nemen doorgaans ook een soort taak als begeleiding en 'voogd' op zich binnen een instelling. Cliënten helpen bij dagelijkse handelingen, en een soort 'oppas' spelen. Observeren, praten, etc.
Bij dagbehandeling zul je ze ook tegenkomen. Dat hoeft niet altijd binnen een kliniek te zitten. Ook in ziekenhuizen zullen zij te vinden zijn. Grtjs. |
Dus ook op een Boddaertcentrum? (En dat valt dan weer onder Jeugdzorg, als het goed is?)
|
Sociotherapie is het methodisch hanteren van het leefmilieu van een groep cliënten, gericht op de behandeldoelen van deze groep - opgevat als middel om de behandeldoelen van de individuele cliënt te bereiken - binnen een functionele een heid van doorgaans intramurale behandelsituaties
bron:http://www.sociotherapie.nl/soc01.htm#def volgens mij werkt een sociotherapeut wel klinisch, dus met een groep die er 24 uur per dagis, maar dat kan dus ook bijv. een medisch kindertehuis oid zijn, hoeft niet perse psychiatrie edit: misschien kan je een mailtje sturen naar die site met je vraag? |
Die site had ik ook gevonden, maar ik vind het maar een vage site...iig niet zo duidelijk dat ik er echt een antwoord vandaan te halen.
Ik heb geen tijd om een mailtje te sturen. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Eend had het op dit forum ook wel eens over 'haar socio' dus misschien weet zij meer?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |